Stel je persoonlijke vraag #30

Naar aanleiding van B en B vol liefde, waar de vrouwen dit vaak zeggen:

Vind jij dat je als vrouw ‘veroverd’ moet worden door een man?

• Ja, hij moet flink zijn best doen
  • Mwah, het moet van twee kanten komen
  • Nee, ik verover iemand zelf wel

0 stemmers

1 like

Bloedprikken vind ik wel naar sinds het eens mis is gegaan en ik bijna flauwviel, maar vaccinaties en naalden in het algemeen heb ik geen moeite mee

Uiteindelijk moet het toch natuurlijk gaan. Ik denk niet als die mannen (of mannen in het algemeen) echt hun best hadden gedaan om te veroveren dat er een andere uitkomst was geweest.

Dat is toch alleen in het begin? Als het gesprek eenmaal loopt niet meer dacht ik?

Nee klopt, maar stel je bent druk ofzo en je hebt geen tijd om te reageren binnen 24 uur verdwijnt die en krijg je hem alleen terug als match als je er voor betaald.

Edit:om gesprek te starten bedoel ik. :slight_smile:

O wauw, dat wist ik niet

1 like

:heart_eyes::flushed:

17 likes

Ooh ik dacht aardbeien drop :rofl:

5 likes

Stel iemand zegt dat hij/zij niet kan afspreken omdat hij/zij al plannen heeft. En dan kom je er later achter dat die plannen zijn: met zichzelf thuis chillen.

• Dat vind ik niet gek
  • Dat vind ik gek

0 stemmers

Niet per se gek dat je liever op de bank wil chillen met jezelf, maar zeg dat dan ipv ‘plannen’. Tenminste, vind ik.

41 likes

Ja daar ging het idd om, dat je plannen zegt ipv concreet ik wil thuis Chille

1 like

Leugentje om bestwil eigenlijk, “plannen” klinkt wat neutraler dan een actieve afwijzing van iemands verzoek om af te spreken

In dat kader: wat heb je liever als je aan iemand vraagt om af te spreken en diegene wil niet

• Dat diegene zegt ‘ik spreek liever niet af, ik wil met mezelf chillen’
  • Dat diegene zegt ‘ik heb al plannen’ (jij weet niet dat die persoon met zichzelf gaat chillen)

0 stemmers

Ik heb echt een vrij serieuze naalden fobie maar ga in oktober zelf een bloedprik cursus doen :joy: beetje exposure therapie I guess

Juist niet, juist zo’n leugentje waarmee je uiteindelijk onnodig meer kwaad doet, als iemand er dan toch achterkomt dat je “gewoon” “thuis was” en “niks deed” zou diegene eerder kunnen denken dat je diegene dus ontwijkt. Ipv dat je gewoon zegt “ah vandaag liever niet, wil even thuis zijn, maar andere keer?” En dan niet élke keer nee zeggen natuurlijk. En/of zelf ook eens iets voorstellen. Thuis willen zijn is gewoon valide. Veel makkelijker om voor de waarheid begrip op te brengen dan voor leugens, ook als het maar klein lijkt.

18 likes

Ja maar wat is de kans dat iemand daarachter komt? Gaat die dan langs je huis fietsen?

Inderdaad. Beetje jammer als een vriendin mij niet zou durven vertellen dat ze liever even een avondje bankhangt.

5 likes

Ik zou beide niet zeggen. Je kan het ook neutraler zeggen zoals “het komt vandaag niet zo goed uit zullen we een andere dag afspreken?” Of ik zeg ook wel eens eerlijk dat ik het heel druk heb gehad en dat ik moe ben.

7 likes

Nee onzin, het gaat er helemaal niet om of iemand detectivepraktijken moet/zou uithalen om je te “controleren”, alles kan gewoon áltijd uitkomen. Scenario maakt niet uit. En wanneer dat toevallig wel gebeurt is het gewoon kut.

1 like

Ik vind thuis chillen met mezelf gewoon ‘plannen’, vind dat helemaal geen leugentje.
Ik haal daar snacks voor, bedenk wat ik wil kijken en zorg dat m’n man uit huis is. Dat zijn gewoon plannen, ook al is daar niemand bij.

59 likes

Precies dit. Bij mij komt dat neer op ‘ik heb die dag al een andere afspraak, dus kan niet’. Ik leef volgens 1 afspraak per dag :grin:

2 likes