Stel iemand zegt dat hij/zij niet kan afspreken omdat hij/zij al plannen heeft. En dan kom je er later achter dat die plannen zijn: met zichzelf thuis chillen.
- Dat vind ik niet gek
- Dat vind ik gek
0 stemmers
Stel iemand zegt dat hij/zij niet kan afspreken omdat hij/zij al plannen heeft. En dan kom je er later achter dat die plannen zijn: met zichzelf thuis chillen.
0 stemmers
Niet per se gek dat je liever op de bank wil chillen met jezelf, maar zeg dat dan ipv âplannenâ. Tenminste, vind ik.
Ja daar ging het idd om, dat je plannen zegt ipv concreet ik wil thuis Chille
Leugentje om bestwil eigenlijk, âplannenâ klinkt wat neutraler dan een actieve afwijzing van iemands verzoek om af te spreken
In dat kader: wat heb je liever als je aan iemand vraagt om af te spreken en diegene wil niet
0 stemmers
Ik heb echt een vrij serieuze naalden fobie maar ga in oktober zelf een bloedprik cursus doen beetje exposure therapie I guess
Juist niet, juist zoân leugentje waarmee je uiteindelijk onnodig meer kwaad doet, als iemand er dan toch achterkomt dat je âgewoonâ âthuis wasâ en âniks deedâ zou diegene eerder kunnen denken dat je diegene dus ontwijkt. Ipv dat je gewoon zegt âah vandaag liever niet, wil even thuis zijn, maar andere keer?â En dan niet Ă©lke keer nee zeggen natuurlijk. En/of zelf ook eens iets voorstellen. Thuis willen zijn is gewoon valide. Veel makkelijker om voor de waarheid begrip op te brengen dan voor leugens, ook als het maar klein lijkt.
Ja maar wat is de kans dat iemand daarachter komt? Gaat die dan langs je huis fietsen?
Inderdaad. Beetje jammer als een vriendin mij niet zou durven vertellen dat ze liever even een avondje bankhangt.
Ik zou beide niet zeggen. Je kan het ook neutraler zeggen zoals âhet komt vandaag niet zo goed uit zullen we een andere dag afspreken?â Of ik zeg ook wel eens eerlijk dat ik het heel druk heb gehad en dat ik moe ben.
Nee onzin, het gaat er helemaal niet om of iemand detectivepraktijken moet/zou uithalen om je te âcontrolerenâ, alles kan gewoon ĂĄltijd uitkomen. Scenario maakt niet uit. En wanneer dat toevallig wel gebeurt is het gewoon kut.
Ik vind thuis chillen met mezelf gewoon âplannenâ, vind dat helemaal geen leugentje.
Ik haal daar snacks voor, bedenk wat ik wil kijken en zorg dat mân man uit huis is. Dat zijn gewoon plannen, ook al is daar niemand bij.
Precies dit. Bij mij komt dat neer op âik heb die dag al een andere afspraak, dus kan nietâ. Ik leef volgens 1 afspraak per dag
Hoezo is dit liegen?
Het is toch gewoon een plan?
Als iemand tegen me zou zeggen dat diegene plannen heeft maar ik erachter kom dat diegene alleen thuis zou chillen zou me dat niks doen
Ik zou hooguit aangeven dat diegene dat eerlijk tegen me mag zeggen.
Als iemand zou zeggen oeh nee ik kan niet ik modt nog zoveel doen. En dan wel met andere wat doen. Ja dan zou ik wel geirriteerd zijn.
Als ik sochtendâs bedenk dat ik savonds alleen thuis op de bank wil zitten om een boek te lezen, dan is dat toch gewoon een plan?
Ik snap dit echt niet hoorđ
STEL je gaat op vakantie (volledig gevaccineerd) en bij aankomst worden jij en je partner random uitgekozen voor een Corona test en je partner test positief en moet 10 dagen (jullie hele vakantie) in een quarantaine hotel doorbrengen. Jij test echter negatief. Wat doe je?
0 stemmers
Je weet van te voren dat dit een risico is, super vervelend natuurlijk maar ik zou wel bij mijn partner blijven. Het lijkt me echt zooo vervelend en saai als je 10 dagen alleen in een hotel zou moeten zitten. Ik zou ook niet vrolijk vakantie kunnen vieren wetende dat mijn partner ergens ziek in zijn eentje zit.
Ideaal zou zijn als je bij je partner kunt zijn en tussendoor even 2 uurtjes wat kan doen of gaan lunchen maar ik denk dat dat niet mag.
Ik zou echt zo pissig zijn als mijn partner (of vriendin, familielid, gewoon diegene waar ik mee op vakantie ben) zou zeggen âjoeeeee ik ga lekker vakantie vieren, rot jij maar weg in je eentje.â Samen uit, samen thuis en dat geldt voor mij nu ook met Corona want je weet nou eenmaal dat er een risico is dat je positief kunt zijn ondanks je vaccinatie.
Het mag ook niet altijd, met een negatieve test in een coronahotel verblijven. Althans, mijn collega had deze situatie en zij mocht niet bij haar vriend blijven.
Ik moest pas 10 dagen in isolatie na positieve test, wel gewoon thuis. Maar ik werd echt helemaal gek van 10 dagen binnen zitten. Ik vond het heel fijn dat mijn man toen 10 dagen thuis heeft gewerkt. 10 dagen geen frisse lucht én 10 dagen met niemand kunnen praten zou ik echt niet trekken. Ik was ook wel ziek (met vaccinatie) dan is het ook wel fijn als iemand voor je zorgt.
Dan kunnen we gewoon samen Netflixen en spelletjes doen.