Stel je persoonlijke vraag #30

Als kind was ik een van de weinigen zonder slotjesbeugel, nu heb ik Invisalign!

2 likes

Ja meer dan 1 soort

9 likes

Hahahha moest je het showen :joy: Grappig!

Ja volgens mij zat er zo’n band in m’n nek. Niet bovenop m’n hoofd gelukkig! Maar er waren meer klasgenootjes die er eentje hadden. Dus niemand keek er echt van op ofzo

Edit @Jumpsuit had je ook kleurtjes om je slotjes? Die elastiekjes zeg maar. Volgens mij wilde ik dat dan weer niet, maar vriendinnetjes hadden echt een regenboog in hun mond :joy:

Ja ik was naar de orthodontist geweest en kwam middenin de biologieles terug. Toen ik de deur opendeed zei de leraar, nou laat zien! Dus toen ging ik heel breeduit lachen. En toen hoorde ik ook bij de slotjesclub. De klassenfoto van dat jaar is ook 1 en al beugels.

Oh gelukkig had je hem in je nek ja! Hele dag zo’n band over je hoofd lijkt me vreselijk.

1 like

En hoelang heb je in totaal een beugel gedragen?

• Minder dan een halfjaar
  • Een halfjaar
  • Een jaar
  • 1.5 jaar
  • 2 jaar
  • 2.5 jaar
  • 3 jaar
  • Langer dan 3 jaar
  • N.v.t.
  • Ik draag op dit moment een beugel

0 stemmers

Wat ik nog wel irritant vind, zijn die spalkjes in m’n mond nu. Er zit ieder jaar wel eentje los die dan weer vast gezet moet worden

9 likes

Ik heb ze nog sinds dat ze gezet zijn! Dat is sinds mn 14e. Veel tandartsen en orthodontisten schijnen verkeerde te gebruiken las ik ooit hier? Ik heb van die keiharde. En ik heb ook van die dikke bollen lijm maar ben er allang aan gewend.

Ja ik vind dat ook zo stom! Eentje is er bij mij uit omdat ie volgens mij 8 keer in 1,5 jaar los ging en toen had ik het echt wel gehad. En ik moest nog zo’n nachtbeugel toen, dacht ik van de ellende af te zijn, was dat helemaal niet zo

Van m’n 12e tot mijn 17e slotjes gehad 🥲. Kutgebit…

Ik kan zelf ook slecht begrijpen dat dat kan breken, dan mag je er bij mij wel met een ijzerbreektang bij.

Oh ja ik heb geloof ik wel dezelfde, alleen dan moeten ze weer gelijmd worden. Whaha dikke bollen lijm :joy: Moet de eerste dagen nadat er weer eentje opnieuw zie vastgezet ook altijd wennen aan de lijm. Maar dan na een paar dagen merk ik het niet eens meer

@Chuckie Oo gaar. Ja ze zeggen idd spalkjes of nachtbeugel. Nou dan maar nog even spalkjes. Echt geen zin in een extra medisch attribuut in mijn leven. Heb je dat nu voor altijd idd? Ik laat m’n spalkjes maar altijd braaf fixen

Oh nee volgens mij is die nachtbeugel na 2 weken een keer achter m’n bed in m’n ouderlijk huis gevallen en heb ik ‘m daar nooit meer vandaan gehaald hahaha vond dat ding zo kut. Maar gelukkig heeft dat geen desastreuze gevolgen gehad voor de stand van m’n tanden. Heb nog wel een spalkje onder haha

Mijn tandarts zegt zelf als je geen last hebt van die spalkjes gewoon laten zitten. Je ziet ook bij wat oudere generaties die na hun beugel geen spalkje hebben gehad het helemaal weer ging scheef groeien. Dat was bijv. Bij mn buurjongens zo. Die konden vervolgens weer een beugel nemen.

Ik word echt boos van beugels. Dit is gewoon een soort plastische chirurgie bij kinderen. Uitzondering voor als er echt een probleem is natuurlijk, maar dat is het zelden. Echt een gore manier van geld verdienen.

5 likes

Ging ff kosten opzoeken, echt pittig:

Gemiddeld kun je rekenen op een kostenplaatje tussen de 2000 en 3000 euro totaal voor de onder- en bovenkaak (volledige behandeling).

2 likes

Ja ik kijk er nu ook heel anders tegenaan. Bij mij was het gewoon iets wat hoorde dacht ik. Want als je een puber werd had bijna iedereen een beugel dus het zal wel moeten.

1 like

Ik wilde een bril, een slotjesbeugel, en een gebroken been zodat ik in een rolstoel rondgereden zou worden. Geen van allen gelukt :disappointed:

8 likes

Hahaha kinderen zijn echt raar. Ik heb ook ooit op een blauwe maandag puistjes gewild en dan kon ik clearasil oid. Gebruiken. Ben nu wel blij dat dat niet gelukt is.

In de jaren 50/60 werden bijna standaard bij heel veel kinderen de amandelen geknipt (in bepaalde gebieden dan), ook al was er medisch geen noodzaak.
Dat zijn echt van die stomme trends :roll_eyes:
Ergste is jongetjes die zodra ze geboren zijn besneden worden omdat dat in bepaalde gebieden in de mode is (meisjes die besneden worden is natuurlijk nog weer een heel ander verhaal en veel erger)

3 likes

Ook in de VS worden nog heel veel jongetjes besneden, gewoon omdat dat volgens hen beter en mooier is. Heeft ook niks met geloof oid te maken.

1 like