Stel je persoonlijke vraag #30

Van m’n 12e tot mijn 17e slotjes gehad 🥲. Kutgebit…

Ik kan zelf ook slecht begrijpen dat dat kan breken, dan mag je er bij mij wel met een ijzerbreektang bij.

Oh ja ik heb geloof ik wel dezelfde, alleen dan moeten ze weer gelijmd worden. Whaha dikke bollen lijm :joy: Moet de eerste dagen nadat er weer eentje opnieuw zie vastgezet ook altijd wennen aan de lijm. Maar dan na een paar dagen merk ik het niet eens meer

@Chuckie Oo gaar. Ja ze zeggen idd spalkjes of nachtbeugel. Nou dan maar nog even spalkjes. Echt geen zin in een extra medisch attribuut in mijn leven. Heb je dat nu voor altijd idd? Ik laat m’n spalkjes maar altijd braaf fixen

Oh nee volgens mij is die nachtbeugel na 2 weken een keer achter m’n bed in m’n ouderlijk huis gevallen en heb ik ‘m daar nooit meer vandaan gehaald hahaha vond dat ding zo kut. Maar gelukkig heeft dat geen desastreuze gevolgen gehad voor de stand van m’n tanden. Heb nog wel een spalkje onder haha

Mijn tandarts zegt zelf als je geen last hebt van die spalkjes gewoon laten zitten. Je ziet ook bij wat oudere generaties die na hun beugel geen spalkje hebben gehad het helemaal weer ging scheef groeien. Dat was bijv. Bij mn buurjongens zo. Die konden vervolgens weer een beugel nemen.

Ik word echt boos van beugels. Dit is gewoon een soort plastische chirurgie bij kinderen. Uitzondering voor als er echt een probleem is natuurlijk, maar dat is het zelden. Echt een gore manier van geld verdienen.

5 likes

Ging ff kosten opzoeken, echt pittig:

Gemiddeld kun je rekenen op een kostenplaatje tussen de 2000 en 3000 euro totaal voor de onder- en bovenkaak (volledige behandeling).

2 likes

Ja ik kijk er nu ook heel anders tegenaan. Bij mij was het gewoon iets wat hoorde dacht ik. Want als je een puber werd had bijna iedereen een beugel dus het zal wel moeten.

1 like

Ik wilde een bril, een slotjesbeugel, en een gebroken been zodat ik in een rolstoel rondgereden zou worden. Geen van allen gelukt :disappointed:

8 likes

Hahaha kinderen zijn echt raar. Ik heb ook ooit op een blauwe maandag puistjes gewild en dan kon ik clearasil oid. Gebruiken. Ben nu wel blij dat dat niet gelukt is.

In de jaren 50/60 werden bijna standaard bij heel veel kinderen de amandelen geknipt (in bepaalde gebieden dan), ook al was er medisch geen noodzaak.
Dat zijn echt van die stomme trends :roll_eyes:
Ergste is jongetjes die zodra ze geboren zijn besneden worden omdat dat in bepaalde gebieden in de mode is (meisjes die besneden worden is natuurlijk nog weer een heel ander verhaal en veel erger)

3 likes

Ook in de VS worden nog heel veel jongetjes besneden, gewoon omdat dat volgens hen beter en mooier is. Heeft ook niks met geloof oid te maken.

1 like

Ja daar doelde ik onder meer op. In Nederland gebeurt dat volgens mij bijna niet?

Nog nooit een puistje gehad? :laughing:

Mn vriend is bijv. Besneden en toen ik vroeg waarom zei hij dat dat beter en schoner was. Ik zei je wordt niet voor niks met voorhuid geboren en je hebt in de westerse samenleving gewoon beschikking tot een douche (meestal). Dus waarom het dan toch zo goor is om een voorhuid te hebben is er gewoon ingeprent. Slaat nergens op.

@Xiomara nah , niet noemenswaardig of waar ik dan clearasil als in de reclame voor nodig had. Ik had een hele droge huid.

Ik wou helemaal geen beugel en ik denk dat meespeelde dat ik er vrij laat mee was. Uiteindelijk heb ik boven 2 jaar een beugel gehad en onder 4.5 en die was er ook pas uit rond m’n 17e denk ik? Voor de onderkant heb ik ook een operatie gehad omdat daar een kies te weinig was en boven te veel dus toen hebben ze die aan de bovenkant eruit gehaald en onder erin gezet

Alleen die zetten ze er dan gedraaid in en met een constructie van extra plaatjes en hele strakke elastiekjes aan de beugel wordt ie dan recht gezet en gehecht maar dat duurt natuurlijk maanden
Wat een verschikkelijk gevoel was dat zeg :dizzy_face: altijd een kapotte wang daardoor

1 like

Is jouw mannelijke partner/vriend/date/scharrel besneden?

• Ja
  • Nee
  • Weet ik niet

0 stemmers

2 likes

Bij jongens komt het heel vaak voor, bijvoorbeeld hier in Nederland is het niet verboden en bij meisjes wel. Je haalt een stuk huid ter grootte van een 5 euro briefje met veel zenuwuiteinden weg. Veel besneden mannen krijgen last van een gevoelige eikel en moeite met klaarkomen. Dat dit nog niet verboden is in Nederland :exploding_head:

2 likes

Ik zag ooit zo’n scene met snooki en jwow (of hoe ze ook heet) en ze gingen deeg kneden. Toen vonden ze dat deeg op een onbesneden piemel lijken en moesten ze keihard lachen en hoe super smerig dat wel niet was.

Ik wilde zooooo graag slotjes, maar ik heb rechte tanden dus helaas geen beugel voor mij.

Toen speelde Ajax ook nog eens de Champions League finale (en de wereldcup finale) en iedereen op de basisschool met slotjes had de elastiekjes in rood wit, toen was ik helemaal woest dat ik geen beugel had :joy:

12 likes