Ik heb veel bedpartners gehad met besneden piemels, minder dan met onbesneden en niemand had last. Maarja dat zegt weinig. In Nederland is het vooral om medische redenen.
Ik vind het ook echt bizar om bij een gezonde baby (!) of kind een stuk huid van het geslachtsdeel weg te halen, zonder enige medische noodzaak.
Ja echt achterlijk.
En de mannen die als baby besneden zijn weten ook niet beter, want je weet het verschil niet.
Ik ken iemand die als volwassene om medische redenen besneden is en het is echt niet normaal hoeveel verschil er in bv gevoeligheid zit. Hij vindt het vreselijk, maar ja, bij hem was het wel om medische redenen en er is geen weg terug.
Ik weet nog dat ik tegen mn vriend zei stel we mochten ooit een zoon krijgen, dat wordt hij niet besneden hoor. En hij is het daar niet mee eens. Ik krijg het er bijna niet ingestampt dat het niet ok is om te doen alleen tenzij het medisch nodig is.
En in Spanje is het gebruikelijk om na de geboorte van een dochter direct in het ziekenhuis gaatjes in de oren te laten prikken. Zo zielig. Kindje is net geboren en krijgt al een piercing. Rot op.
Ik heb een slotjesbeugel gehad, was ook wel echt nodig want ik kon amper eten omdat mijn kiezen niet op elkaar kwamen door m’n overbeet. Mijn boven en ondertanden zijn nooit helemaal gelijk gekomen maar volgens mij kan dat ook helemaal niet bij mijn gebit? Als ik mijn voortanden op elkaar zet zit er zeg maar in de hoogte ruimte tussen mijn kiezen. Heb me altijd al afgevraagd of iedereen dat heeft dus:
Als jij je voortanden op elkaar zet, komen je kiezen dan op elkaar?
- Ja
- Nee, ze komen niet bij elkaar in de lengte (bovenkiezen zitten verder naar voor of achter dan onderkiezen)
- Nee, ze komen niet bij elkaar in de hoogte (ze hangen wel boven elkaar maar er zit ruimte tussen)
- Anders
0 stemmers
Dat is wel in meer culturen gebruikelijk. Ik heb het ‘pas’ met 6 weken gehad omdat de dokter hier het niet eerder wilde doen. Ik heb er geen trauma’s van, zou het 100% bij mijn future dochter na geboorte doen en ik vind het veel minder schadelijk dan bijv besnijden. Oorgaatjes groeien weer dicht en je hoeft er niks mee als je ze niet wilt, een voorhuid groeit niet meer terug.
Maar je voortanden vallen meestal over je ondertanden toch?
Dat is voor mij in ieder geval de natuurlijke manier van kaken op elkaar doen.
Bedoel je dat, of bedoel je echt je boventanden op je ondertanden zetten? Want dat kan ik amper, en dan komen mijn kiezen ook niet tegen elkaar aan, maar dat is ook supergeforceerd
Ja ik weet dat het in meer culturen gebruikelijk is. Maar ik vind het echt niet ok! Die baby heeft geen keuze, je bepaald al over alles van die baby maar een gaatje schieten, klinkt misschien overdreven, vind ik veel te ver gaan. Cultuur vind ik geen excuus, ook in culturen gebeuren dingen die de grens overschrijden en daarvan vind ik gaatjes schieten er 1 van.
Ik mocht van mn vader pas heel laat gaatjes laten schieten, dat is weer het ander uiterste. Hij bleef erbij, 'in gezond vlees snij je niet. Nou ik had ze uiteindelijk op mn 10e. Dat was weer heel overdreven betuttelend.
Ik kan mijn voortanden niet eens op elkaar zetten, zit dan een ruimte tussen waar ik mijn tong gewoon door kan duwen. Ben nu heel gefocust op mijn tanden en hoe raar die dingen eigenlijk zijn.
Ja dat laatste inderdaad! Mijn voortanden vallen ook iets over m’n ondertanden maar toen ik een beugel kreeg dacht ik dat aan het einde mijn tanden voor echt exact op elkaar zouden vallen. Alleen dat kan dus niet omdat er dan ruimte tussenzit
Zou wat zijn als je voorhuid elke x terug groeit
Anoniem!
Zou jij bij je baby gaatjes in de oren laten schieten? Ik ben wel benieuwd namelijk hoe er hier op het forum over gedacht wordt
- Nee
- Ja
0 stemmers
Never, maar ik vind het er wel heel schattig uit zien.
Ik heb er ook echt een zwak voor helaas haha. Maar ik zou het nooit doen!
Maar dat hoort ook niet volgens mij. In een natuurlijk gebit ‘horen’ je voortanden een stukje over je ondertanden te vallen. Of is dat in ieder geval normaal (niet iedereen zal dit hebben natuurlijk)
Als ik mijn kaken op elkaar zet komen mijn kiezen wel tegen elkaar
Ja dat kan dat iemand het niet ok vind. Maar mensen gillen gelijk zo zielig, kinder mishandeling en weet ik veel wat. Tuurlijk hoef je niet alle culturele dingen in stand te houden, maar zulke reacties zijn wel kwetsend voor mensen die het wel een mooie traditie vinden.
Ja dan kan alles wel kwetsend zijn. Niet elke traditie houd stand en dat is soms maar goed ook. Het besnijden van een baby vs een gaatje schieten is geen vergelijking. Maar ik vind het kwetsend naar de baby toe om zo’n keuze te maken.
Al helemaal in dit tijdperk waarin alles genderneutraal moet/wordt etc.
Ik had ook met 6 weken oorgaatjes en heb het altijd superleuk gevonden en ben er altijd heel blij mee geweest. Ik zou het bij mijn kinderen alleen niet doen omdat ik wil dat ze zelf kunnen kiezen. Ik vind het alleen wel heel Eurocentrisch om te doen alsof het heel slecht is/een supergroot trauma om kinderen zo jong te piercen.
Maar oorbellen staan toch niet per se haaks op genderneutraal opvoeden? Ik ken echt genoeg jongetjes die oorbellen wilden of hadden.