Mijn kapper is al honderden euro’s en ik loop daar elk half jaar (want vaker kan ik niet betalen) skeer weg fooi gaat hem niet worden sorry maybe when I’m rich
Ja bij mij zijn de eerste ook met kurk en naald gedaan! Bij mijn tweede gaatjes gewoon met een schiet ding, toen was ik 9. Ik las toen een boek waarin een meisje dat had en ik moest en zou dat ook. Toen wilde ik paar jaar later aan 1 kant een 3e oorbel er bij en vooral mijn moeder deed daar heel moeilijk over, dus ben ik met een vriendin naar de lucardi gegaan en die stiekem laten zetten. Mijn vader zag niks toen ik thuis kwam mijn moeder had het met 5 minuten door En uiteindelijk aan de andere kant ook nog de 3e laten zetten. Dus ik heb er sowieso niks schadelijks aan over gehouden. Ik draag nu wel nog maar 1 paar oorbellen.
Ik mocht pas oorbellen op m’n 11e verjaardag. Dus ik alleen op m’n fietsje naar de winkel. Ik had stiekem al wat extra geld gespaard en zei dat ik gelijk 3 gaatjes per oor wou. Die werden er nog gewoon ingeschoten ook
Ik was het gelukkigste kind op aarde denk ik. M’n ouders konden er wel om lachen.
Ben het hier echt niet mee eens. Volgens mij is het aantal kinderen dat een beugel krijgt alleen voor 1 scheve tand oid juist veel kleiner. Een beugel wil je juist op kinderleeftijd doen, zodat je kleine problemen makkelijker kan oplossen aangezien het gebit nog in groei is. Stuk lastiger als volwassene.
Het gaat echt niet alleen om esthetics, als je te weinig ruimte hebt kunnen kiezen niet goed groeien, je kunt moeite hebben met eten en praten. Als tanden te dicht op elkaar staan kan het lastiger zijn goed te poetsen daartussen en daardoor meer kans op schade.
Eens dat al die orthodontisten echt niet heilig zijn en er goed geld mee verdienen, maar dat neemt niet weg dat beugels vaak wel nodig zijn.
Volgens mij ging dat vroeger ook makkelijker of zo dat je zulke dingen als kind alleen kon doen? Ik had een aantal vriendinnen die met 13-14 jaar stiekem een navel of tong piercing hadden genomen, werd niet om legitimatie of toestemming of wat dan ook gevraagd.
Blijkbaar keek ik zelfs als baby elke keer heel boos als we langs de juwelier liepen hahaha
En orale gezondheid is een superbelangrijke pijler voor algehele gezondheid. Gebitsproblemen zijn direct verbonden aan een groter risico op hartziekten oa. Het is echt onzin dat beugels alleen esthetisch zijn, er gaan heel veel meer en minder ernstige problemen gepaard met een niet goed gebit.
Daarom is het ook zo schrijnend dat steeds meer mensen niet meer naar de tandarts gaan omdat ze het niet kunnen betalen. Maar goed da’s een ander verhaal. Vind dat tandheelkundige zorg echt terug in het basispakket zou moeten.
Bij mijn kapper hebben ze vaak support je kapper aanbiedingen. Dan kan je iets kopen en gaat de opbrengst daarvan als fooi naar de kapper. Dat doe ik wel regelmatig.
Of je fooi aan je kapper geeft.
Ja, doe ik!
Plastische chirurgie? Hoe dan? Het heeft met de groei en stand van je kaken te maken.
Ik ben overigens nog steeds lelijk na het dragen van mn beugels… en mn tanden staan alsnog scheef.
Ik vind t eigenlijk best raar dat wanneer je zelf zegt joe ik ga naar de supermarkt, iemand vraagt; kan je misschien … voor me meenemen? Dat je dan nee zou zeggen?
Ik ga tóch al, het is een blikje dus niet alsof het zwaar is of moeilijk mee te nemen. Waarom zou je het niet doen?
Als je geld ervoor terug wil hebben snap ik het nog, maar om te zeggen haal het lekker zelf… is toch helemaal geen moeite om mee te nemen als je toch gaat.
Ohh ik zou het ook wel kunnen vragen aan iemand. Sowieso wel aanbieden om te betalen, dat deed deze persoon ook. Maar ik ga niet zijn nummer opslaan en een tikkie sturen voor zo’n klein bedrag.
Als je ergens uiteten gaat, bekijk je dan van tevoren de menukaart?
- Ja altijd
- Nee nooit
- Vaker wel dan niet
- Vaker niet dan wel
0 stemmers
Ik bekijk de menukaart 20 keer. Streep dingen af. Vraag advies aan anderen. En dan denk ik het te weten en begin ik in het restaurant helemaal opnieuw.
Ik check nog steeds of er genoeg vega opties op de kaart staan
Dat is helaas ook nog steeds gewoon nodig
Hoe kom je aan deze info? Ben je zelf tandarts? Dit artikel geeft aan dat bij meer dan de helft van alle beugels bij kinderen dit puur esthetisch is: https://www.volkskrant.nl/wetenschap/steeds-meer-mensen-dragen-een-beugel-zijn-ze-echt-altijd-nodig~b6bfc85a/
Echt idioot.
Mijn tanden zijn juist scheef gaan staan door de beugel (toen ik puber was). Bij mij is een beugel en bijbehorende behandeling destijds ingezet voor een probleem met mijn gebit waarvan ze nu zeggen: is een achterhaald inzicht en is dat type beugel juist contra productief. 3 jaar (en vele euro’s verder terwijl mijn moeder het niet breed had) voor niks. Doen ze dus ook nooit meer.
En nu moet ik eigenlijk weer een (andere soort) beugel maar geen zin
Is je navel een innie of een outie? En wat is je mening over navelpiercings bij minderjarigen?
Oh en wat vind je van de NATO missie in Afghanistan?