Stel je persoonlijke vraag #30

Of je fooi aan je kapper geeft.

14 likes

Ja, doe ik!

Plastische chirurgie? Hoe dan? Het heeft met de groei en stand van je kaken te maken.
Ik ben overigens nog steeds lelijk na het dragen van mn beugels… en mn tanden staan alsnog scheef.

1 like

Ik vind t eigenlijk best raar dat wanneer je zelf zegt joe ik ga naar de supermarkt, iemand vraagt; kan je misschien … voor me meenemen? Dat je dan nee zou zeggen?

Ik ga tóch al, het is een blikje dus niet alsof het zwaar is of moeilijk mee te nemen. Waarom zou je het niet doen?
Als je geld ervoor terug wil hebben snap ik het nog, maar om te zeggen haal het lekker zelf… is toch helemaal geen moeite om mee te nemen als je toch gaat.

5 likes

Ohh ik zou het ook wel kunnen vragen aan iemand. Sowieso wel aanbieden om te betalen, dat deed deze persoon ook. Maar ik ga niet zijn nummer opslaan en een tikkie sturen voor zo’n klein bedrag.

Als je ergens uiteten gaat, bekijk je dan van tevoren de menukaart?

• Ja altijd
  • Nee nooit
  • Vaker wel dan niet
  • Vaker niet dan wel

0 stemmers

1 like

Ik bekijk de menukaart 20 keer. Streep dingen af. Vraag advies aan anderen. En dan denk ik het te weten en begin ik in het restaurant helemaal opnieuw.

22 likes

Ik check nog steeds of er genoeg vega opties op de kaart staan

23 likes

Dat is helaas ook nog steeds gewoon nodig :cry:

3 likes

Hoe kom je aan deze info? Ben je zelf tandarts? Dit artikel geeft aan dat bij meer dan de helft van alle beugels bij kinderen dit puur esthetisch is: https://www.volkskrant.nl/wetenschap/steeds-meer-mensen-dragen-een-beugel-zijn-ze-echt-altijd-nodig~b6bfc85a/

Echt idioot.

Mijn tanden zijn juist scheef gaan staan door de beugel (toen ik puber was). Bij mij is een beugel en bijbehorende behandeling destijds ingezet voor een probleem met mijn gebit waarvan ze nu zeggen: is een achterhaald inzicht en is dat type beugel juist contra productief. 3 jaar (en vele euro’s verder terwijl mijn moeder het niet breed had) voor niks. Doen ze dus ook nooit meer.

En nu moet ik eigenlijk weer een (andere soort) beugel maar geen zin

1 like

Is je navel een innie of een outie? En wat is je mening over navelpiercings bij minderjarigen?

Oh en wat vind je van de NATO missie in Afghanistan?

2 likes

Hoezo idioot?

Kinderen kunnen het toch zelf aangeven, ik had ook geen medische problemen maar ben toch wel blij dat ik tegenwoordig geen uitstekende tanden meer heb, vind dat zelf een veel fijner aanzicht.

3 likes

Ik vind dat kinderen van 11 geen goede beslissing kunnen maken of ze plastische chirurgie (als je het chirurgie kan noemen) nodig hebben. Zeker niet als alle vriendjes op school het ook hebben.

Ik ben heel blij dat mijn ouders me een beugel hebben gegeven, als ik ook nog scheve tanden had gehad had ik nooit meer naar buiten gekund

16 likes

Nou ik reken het mijn ouders niet aan dat ze me een mooiere lach cadeau hebben gedaan, want als je niet tevreden bent (en ja dat wordt vast bepaald door de maatschappelijke norm waar je dan zelf aan bijdraagt) over hoe je lacht en daar constant aan herrinert wordt door mensen en jezelf dan beperkt dat je ook wel hoor. Je krijgt er echt wel opmerkingen over, moet je kijken onder de hashtag #lisaloeb hoeveel mensen over haar in principe gezonde gebit zeiken.

Ben wel blij dat ik zonder veel pijn of moeite gewoon een standaard gebit heb, dat is zeker een privilege maar ben ik zeer dankbaar voor. Ik weet dat we een keer heel afgelegen in Spanje bij een boerengezin waren en die mensen vonden onze beugels echt fantastisch want hun zoon had hele scheve (maar op gezicht gezonde) tanden en die had niks lieverd gewild. Als volwassene moet je toch een traject in als je dat later wil en ondertussen kan het mensen echt sociaal beperken. Die jongen lachte ook zo beschaamd achter zijn hand steeds bijvoorbeeld.

Vind dat wel iets anders dan dat je ouders plastic jetsers voor je kopen op je 18e verjaardag.

19 likes

Ja ik ben ook niet knap genoeg voor een “karakteristiek” gebit. Ik heb al een monumentale neus en hoefde er echt niet ook nog de Habsburg onderbeet bij haha.

13 likes

Nee dat kan ook zeker hoor! Maar ik snap gewoon niet hoe iemand zo gierig kan zijn en er ook nog eerlijk voor uit durft te komen :woman_shrugging:

Heb je zelf van nature rechte tanden?
Ben het met je eens dat we anders zouden moeten willen van wat het ideaalbeeld is, maar ik denk dat je onderschat hoe heftig je zelfbeeld kan zijn met scheve tanden.

23 likes

Altijd heel bewust zijn van foto’s die van je gemaakt worden. Nooit echt breeduit lachen of bewust met je mond dicht lachen omdat je tanden zo scheef staan… Ik ken het en ben er hopelijk bijna vanaf :crossed_fingers:t2:

5 likes