Uitrekenen hoeveel piepjes ik moest halen voor een 5,5 en meteen stoppen wanneer dat behaald was
Ik heb een ingekaderde magazinecover van mezelf op mn kamer hangen
En mn vader schildert voor de lol dus er hangt veel van hem in huis
Mijn conditie was ook niet slecht, maar ik ben niet gemaakt om te rennen. Van muur naar muur rennen, is een van de meest geestdodende dingen dat je kunt doen.
Verbaas mij nog steeds dat sommige klasgenoten bloedfanatiek werden tijdens die test
piepjestest > coopertest
Vind ik ook, veel meer sensatie
Ik bleek een hartafwijking te hebben waardoor ik na 1 rondje al niets meer kon maar de leraar vond het maar wat fijn mij een luie donder te noemen en uit te lachen. Om half jaar later jankend bij mijn ouders zijn excuses aan te bieden. Te laat klootzak. Mij heeft hij trouwens nooit zijn excuses aangeboden de clown.
Ik geef onder begeleiding van een gymdocent gym en ik moest vorig schooljaar de piepjestest afnemen van hem. Ik kon alleen maar denken: begint deze terreur nu al? Het zorgde wel voor een interessante discussie tussen mij en de gymleraar, maar ik ben het nog steeds niet met hem eens.
Sowieso gymdocenten die onvoldoendes geven aan kinderen/jongeren die het toch proberen, maar bij wie het niet lukt. Gelukkig heb ik die nooit gehad. Toen we bv. de coopertest gingen doen moesten we elkaars rondjes bijhouden in tweetallen. Elk jaar werd de normering strenger, alsof je conditie elk jaar ook beter wordt. Ik had op een gegeven moment altijd precies genoeg rondjes voor een voldoende, heel toevallig. Ik vond dat ik dat ook wel verdiend had, want genoeg andere meisjes in mijn klas die altijd ziek/ongesteld waren bij de coopertest en hem niet gingen lopen.
Dit is idd zo naar! Had een paar competitieve gymleraren (waarom ook??) en ik vond het altijd zo rot om dan te proberen en hun teleur te stellen.
Had het jaar daarna geluk met een leraar die gewoon een voldoende gaf als hij zag dat je je inzette en je voor de rest liet frisbeeën oid.
Ik vind het echt sneu, bij ons doen ze al vanaf groep 3 de piepjestest. Er wordt ook bijgehouden wie per leerjaar de snelste jongen en meisjes zijn.
Het rapport is bij ons opgedeeld in drie onderdelen, vaardigheid, sportiviteit en inzet. Met sportiviteit wordt dan een beoordeling gegeven over hoe sportief je bent qua winnen/verliezen etc.
Ik vind het sowieso echt achterlijk dat er cijfers uitgedeeld worden bij gym. En geef op z’n minst iedereen die aanwezig is en meedoet gewoon een voldoende inderdaad.
Ik stond ooit een onvoldoende voor gym op de middelbare school omdat ik niet kon hoogspringen
Ik stond tussen de 5,5 en 6, voor de moeite 🥲
ik kan me daar nog zo over opwinden he! Ik moest voor mn eindexamen een verslag voor gym maken, anders kreeg ik mn diploma niet.
Dit was omdat ik 2x naar examengym yoga was gegaan, ipv 1x yoga en 1x skeeleren. Echt fuck you, het zit nog diep
Ik heb een keer een 0 voor verspringen gehaald
Waarom wordt gym op het middelbaar onderwijs niet gewoon afgeschaft? Ik vraag me echt af of het nou een positief effect heeft op de leerlingen, de meerderheid haat het en het is niet alsof die paar uurtjes in de week (hoeveel is het eigenlijk?) Echt je conditie doet verbeteren.
Want je sprong achteruit ofzo?
Haha, dat kan ik me niet goed meer herinneren. Misschien waren al mijn sprongen ongeldig of zo. Op mijn rapport had ik altijd een 6, omdat ik het wel probeerde, maar gym was (en is) echt mijn minst sterke punt.
Waarvoor haalde jij (eerder) een onvoldoende bij gym
- Borstwaartsom op trapeze
- Piepjestest
- Speerwerpen
- Saltospringen
0 stemmers
Het gaat toch niet alleen om conditie verbeteren. Ik denk dat dat juist het minst belangrijk is
Maar vooral ook dat je leert om samen te werken en dat je fit blijft (niet elk kind heeft geld voor een sport), en dat je een uitlaatklep hebt als je de hele dag met je neus in de de schoolboeken (of achter een laptop) zit
Maar dat is het doel niet, voor zover ik weet. Net als voor zoiets als muziek is het juist goed (vind ik) dat je ook via school met sport en beweging in contact komt in plaats van dat het volledig afhangt van je ouders/opvoeding. En goede LO-docenten zijn echt goud waard in een schoolorganisatie. Die zien vaak als eerste als er wat speelt (eetproblematiek, mishandeling etc.).
Edit wat @Xiomara zegt. En leren verliezen! Had zelf overigens ook een hatelijke gymdocent, maar zie nu dat het ook echt anders kan.
All of the above.