Alleen een paar hockey meiden deden dat, maar verder niet echt. Maar wij hadden docenten waar je dat niet moest proberen
Als je eten besteld, wat heb je dan liever?
- 3 bestellingen met 5 euro korting
- 1 bestelling met 15 euro korting
- 2 bestellingen met 15% korting
0 stemmers
Nog eentje:
- Liever 1 bestelling met 10 euro korting
- Liever 3 bestellingen met 5 euro korting
0 stemmers
Wij mochten ook gewoon dansen als we maar iets actiefs deden love die gymleraar, hij was ook in de 20 en knap
Ik heb hetzelfde gevoel. Gisteren las ik dit ook anders dan nu en ik reageerde dan ook met een vrij luchtige ākinderen krijgen is sowieso egoĆÆstischā reactie. Bij nader inzien (en door berichten elders op het forum) besef ik hoe dit over is gekomen en hier voel ik me erg vervelend over. De term āegoĆÆsmeā heeft zoān negatieve connotatie, dat dit voor mijn gevoel niet zo gemakkelijk gebruikt kan worden in de context āomdat je iets puur voor jezelf wiltā en hij blijkt ook erg kwetsend gevonden te worden. Ook is dit niet het onderwerp om kort-door-de-bocht over te discussiĆ«ren. Dus voor die mensen die zich hier geraakt door voelden, mijn oprechte excuses.
Moesten jullie vroeger op de basisschool ook ānetjes zittenā als je klaar was met je spullen opruimen? Bij ons heette dat zo en moest je dan met je armen over elkaar zitten.
- Ja, armen over elkaar en de benaming ānetjes zittenā
- Ja, wel armen over elkaar maar geen/andere benaming
- Ja, wel ānetjes zittenā maar een andere/geen specifieke houding
- Nee, geen van beide. Als je maar opgeruimd had en stil was
0 stemmers
Ken jij ook iemand die āinderdaadā zegt in zinnen wanneer dit helemaal niet passend is? Zoals Martine van 2wmn. Dus iemand vertelt iets, zegt bijvoorbeeld āik moet dit inderdaad nog opruimenā terwijl niemand haar daar eerder op gewezen heeft oid.
- Ja, die ken ik inderdaad
- Dat ben ik zelf inderdaad
- Nee, ben en ken ik inderdaad niet
0 stemmers
Inderdaad en blijkbaar zijn mijn stopwoordjes. Ik ben blij dat ik je daarmee inderdaad erger blijkbaar
Nee vind ik niet meer egoĆÆstisch dan andere zaken. Elk persoon is egoĆÆstisch maar iemand die medische hulp nodig heeft om zwanger te worden vind ik persoonlijk niet meer egoĆÆstisch dan iemand die bv dagelijks een uur in de file staat met zān benzine auto of regelmatig op een vliegvakantie gaat.
Heel jammer dat 20% van de responders dit egoĆÆstisch vinden. Je zou maar een sterke kinderwens hebben wat niet spontaan tot een (gezonde) zwangerschap leidt. Mogelijk beseffen deze personen niet dat er een āmoeilijk zwanger worden topicā is waarin veel leed hierover gedeeld wordt. Ook zij hebben deze poll en uitslag kunnen meelezen. Geeft hen (en mij) toch wel wat verdriet over hoe sommige over ons denken.
Edit zie dat ik wel erg laat na de poll reageer.
Ik vind het zo irritant als mensen inderdaad verkeerd gebruiken. Ook in vlogs āDeze jurk is inderdaad groenā
Bitch did i ask.
En @anon18050057 ja, eigenlijk wordt dit onderwerp door zoān poll ook gauw gereduceerd tot een meer semantische kwestie, van kinderen (willen) krijgen doe je sowieso omdat je het zĆ©lf wilt dus het is eigenbelang dus egoĆÆsme. En dat dat dan los zou staan van āmaar het is niet altijd erg hoor om egoĆÆstisch te zijn!ā
Maar dat is echt een vrij simplistische en puur semantische benadering, we hanteren het begrip āegoĆÆsmeā, egoĆÆstisch gedrag, egoĆÆstische personen doorgaans veel breder lijkt me. Het erg gericht zijn op āik ik ikā, het nastreven van eigenbelang ten koste van andere mensen en/of belangen, jezelf boven de ander stellen, geen rekening houden met andere mensen, dat alles voor jou moet wijken, dat soort dingen. Dus om te suggereren dat een kinderwens hebben op deze manier egoĆÆstisch is vind ik wel vrij ongepast.
Dit doen ze nog steeds. Zoontje zit in groep 2 en hij verteld dit dan.
Inderdaad
Amen.
Haha shit maar dit was echt zo. Ik vond turnen en handstandoverslag , over de bok heen, saltoās doen etc allemaal geweldig. Toen kreeg ik de vraag of ik op de opendag dan bij gym wilde staan bij het turngedeelte, ja want dat vond ik heel leuk en het was überhaupt verplicht om iets op die opendag te doen. Maar ook zoveel gaat volgens mij fout. En ik kan me voorstellen dat heel veel kinderen/tieners er zo tegenop zien. Met hordelopen (bestaat dit nog?) Is een vriendin van mij echt zo ongelofelijk hard gevallen. Haar hele been lag open.
Heb jij moeten hordelopen met gym op de middelbare school?
- Nee
- Ja
- Weet ik niet meer
0 stemmers
Laten we dat met mijn 1.65 niet doen. Op die kast springen was al een helse taak
Nah, dat kan gerust met 1.65 in principe. Maar als je het niet wilt gewoon niet doen. Ik vond zelfs hoogspringen leuk met 162 cm. Maar überhaupt het idee dat we dit allemaal hebben moeten doen met totaal verschillende lichamen, condities, lengtes, gewicht, slaat toch nergens op. Is gewoon vragen om moeilijkheden want het past simpelweg fysiek niet bij elkaar. Qua iq waarop het wordt ingedeeld lijkt me de klassen wel logisch ja.
Die dingen kan je inklappen. Was het enige wat ik leuk vond om te doen, maar na level 1 viel ik af š„²
Bij ons stonden ze altijd op een standaard hoogte. Wist niet dat je die dingen kon inklappen š„²
Ik weet van gym ook nog dat het echt hĆ©t vak bij uitstek was waar gewoon actief leerlingen tegen elkaar opgezet werden door de docent. Activiteiten werden altijd op de meest sportieve en snelle mensen ingesteld. De klas moest dan binnen een bepaalde tijd een bepaald aantal rondjes om het veld rennen, als de leerlingen met meer moeite dat dan niet binnen die tijd haalden, of het ging de docent niet snel genoeg, dan moest de hele klas opnieuw. En opnieuw. Leerlingen protesteerden dan: waarom moet dat, ik heb al genoeg gerend, ik was wel snel genoeg, etc., en de docent dan āja dat heb je aan Pietje Hansje Kareltje Truitje Grietje te danken, niet mijn probleemā āzij verpesten het voor jullie niet ikā
En dan was het extra bonje tussen de leerlingen en had de langzamere groep niet alleen een vuurrood hoofd en bonkende longen van vermoeidheid, maar ook de druk dat je nooit goed genoeg was en de mensen die wel goed genoeg waren daar extra boos om waren op jou. Dubbel vernederd.
En dat ging met meer activiteiten zo. āWe blijven net zo lang touwklimmen totdat iedereen bovenaan is.ā En de goede klimmers dan boos op de medeleerlingen omdat ze ook geen 1.5 uur lang alleen maar wilden klimmen.
De hele klas verantwoordelijk voor elkaar maken op deze manier draagt echt niet bij aan een gemeenschapsgevoel hoor.
Bezit jij een Tangle Teezer?
- Ja
- Nee
- Een neppe wel
- Wat is da?
0 stemmers
2 zelfs, echte want de nepperd die ik had werkte niet goed. Beste manier om mijn haren te borstelen zonder al te veel haarverlies en pijn.
Eentje in mijn tas en eentje in de badkamer.
Ja ik heb er ook twee nu en ook de scalp borstel die ook superchill is.
Had tussendoor even een neppe en die deed me toch pijn, en gewone borstels ook. Snap eigenlijk niet meer hoe ik zonder leefde, terwijl ik stijl haar heb dus niet eens heel lastig te borstelen zou je denken.