Stel je persoonlijke vraag #31

En die linker handschoenen waren zo vies, omdat het maar drie waren. Alsof je hand in een beschimmelde washand zat

3 likes

Geen speerwerpen maar kogelstoten!

Weet jij wie dit is (zonder te googelen)?

image

• Ja
  • Komt me bekend voor maar ik weet het niet
  • Nee

0 stemmers

Het is Marilyn Monroe voordat ze haar naam veranderde en haar haar blond maakte, toen ze nog Norma Jeane heette

4 likes

Ik had een jaar een gymdocent die niet verder kwam dan hockey. Ik heb echt een schijthekel aan hockey, als ik het leuk had gevonden was ik er wel op gegaan ipv 2 x per week het verplicht bij gym te moeten doen.

Ik was er zo klaar mee toen heb ik zelf een brief geschreven namens mijn dans docenten dat ik niet mocht hockeyen omdat het te blessure gevoelig was. Toen hoefde ik niet meer mee te doen met hockey. Nog steeds geen idee hoe ze er in is getrapt :joy: En kreeg ook gewoon een goed cijfer omdat ze die weer baseerde op de piepjes test + een afstand die we moesten rennen.

3 likes

Blijkbaar niet!
Nog een eerdere

1 like

Dat dacht ik dus ook, maar aan de poll te zien is het niet zo haha

1 like

Zodra er één zonnestraal scheen gingen we buiten gymmen en startte de gymles altijd met een warming up door een rondje te rennen rond het sportveld. Haatte dat altijd zo erg.

Sowieso trauma aan gym en in de 3de spijbelde ik dan heel vaak en toen ben ik bijna blijven zitten omdat ik onvoldoende stond voor gym en moest ik in de vakantie naar school komen om gym te herkansen. :sob:

Ik had best een jonge knappe gymleraar en toen moest ik in m’n eentje touwklimmen en bokspringen. Stierf echt 1000 doden als 15-jarige.

3 likes

Ik zoek nog een goed merk vaatwasblokjes!!!

2 likes

Haha ik dacht dat ik in het adventkalendertopic zat :sweat_smile:

Ga je me nou vertellen dat er een adventskalender is met vaatwasblokjes?!

Zij doet alles los toch? En geen blokjes :wink:

1 like

Jaaa kijk van een merk genaamd Zeep&Glorie

Edit; ik zou trouwens oprecht blijer zijn met een adventkalender met 24 vaatwasblokjes dan met 24 van die nepchocolaatjes :sweat_smile:

2 likes

Ik heb best veel gedaan qua sport. Maar bij ons kon je vanaf de 4e (havo) kiezen voor het vak “BSM” Bewegen Sport en Maatschappij, in het rijtje met keuzevakken dus. Daar deed je dan ook daadwerkelijk examen in. Ik was niet per se heel goed in sport (dat hoefde ook niet) maar vond het wel altijd leuk om te doen. Toen hebben we oa de volgende dingen nog gedaan: freerunning, waterskiën, judo, floorbal (soort hockey), hardloop clinic op de atletiekbaan en dan verplicht meedoen aan de plaatselijke hardloop wedstrijd, hoogspringen, kogelstoten. Verder vooral ook de standaard dingen, maar dan net iets moeilijker qua niveau of wat er van je verwacht werd. Ik vond die lessen echt leuk altijd.

Het ging niet alleen maar over sport, maar je moest ook theorie leren. Bijv anatomie, EHBSO/reanimatie viel daar onder, lesplannen maken en dan daadwerkelijk lesgeven aan klas 1/2, wedstrijden organiseren/begeleiden, opstellen van trainingsprogramma, “stage” lopen bij een lokale sportclub om daar ook het lesgeven in de praktijk te brengen. Best een breed vak dus!

Nu sport ik echt amper meer trouwens :sweat_smile:

6 likes

Ja sorry nog even over gym

Moesten jullie verplicht een schooltenue aan met gym?

• Ja, zowel shirt als broek(je)
  • Ja, alleen shirt of alleen broek(je)
  • Nee, bestond wel maar was niet verplicht
  • Nee, niet verplicht en hadden ze ook niet
  • Alleen verplicht voor lln die voor sportklas oid hadden gekozen
  • Anders

0 stemmers

Bij wie het verplicht was, jullie moesten een:

• Lange broek
  • Korte broek
  • Eigen keuze

0 stemmers

Alleen in klas 1 en 2, een wit t-shirt en dan ook nog zo’n strak kort broekje :cry:

3 likes

Noo vind dat echt erg
Ik sportte altijd in lange broek want onzeker, lijkt me echt stom om dan verplicht kort broekje aan te doen

Op de basisschool moest je verplicht een korte broek en anders in je onderbroek :face_with_raised_eyebrow: toen vond ik dat normaal

Middelbare hadden we een schoolshirt van zo’n lekker ademend stofje maar je kreeg er maar 1, dus in de derde paste ik die al niet meer

Wit shirt, zwarte broek.

1 like

Het korte broekje was in ieder geval deel van het schooltenue, weet niet zo goed meer of er echt heisa van gemaakt werd als je er een lange broek overheen deed. Volgens mij mocht het wel als we naar buiten gingen en het nog koud was, maar wat het binnen niet echt de bedoeling.

1 like

De hockey meiden gingen altijd in hun tenue naar gym. Ik had altijd een lange broek aan

2 likes