Stel je persoonlijke vraag #31

Eerlijk gezegd heb ik mijn favo al gevonden: Dreft Platinum all-in-one regular.

Ben jij bang voor de dood?

• Ja
  • Nee
  • Ach een beetje
  • Eigenlijk best wel

0 stemmers

Ben je bang voor de dood van een ander?

• Ja maar ik ben ouder van iemand dus logisch
  • Ja en ben geen ouder
  • Nee hoor

0 stemmers

Niet bang voor de dood zelf
, want voor mij houdt het daarna gewoon op. Ben wel bang om jong dood te gaan en het te zien aankomen door ziekte.
Dat is nogal een rode draad in m’n familie, dus daar ben ik best wel eens mee bezig.

3 likes

Ja Same! Een lang ziekbed op relatief jonge leeftijd lijkt me wel doodeng, maar als ik morgen onder een bus lig en direct dood ben vind ik het eigenlijk wel best*

• ik heb geen doodswens ofzo, maar als het voorbij is vind ik het prima
8 likes

Ik weet niet, mijn eerste gedachten zijn: grote kans dat die vrouw op 19(?) jarige leeftijd gewoon gedwongen werd + wat is het doel van een berechting? Enerzijds snap ik vergelding etcetera en ook fijn voor overlevenden of familie daarvan dat dit nog gebeurt en het niet wordt laten gaan, maar anderzijds… wat is het nut nog? Gaan ze een vrouw van bijna 100 celstraf opleggen, taakstraf? Ze kan elk moment dood neer vallen.
Dus dubbelzijdig vind ik het.

7 likes

Brrr, nog trauma’s van!

Als me ooit een nieuwe titel gegund is mag het ook deze zijn :crazy_face:

2 likes

Oh wauw ik dacht even Yvon Jaspers??? Hahahaha wat erg. Sorry Marilyn

2 likes

Ik zou dat echt veeeeeel te ver vinden gaan (buiten dat het volgens mij niet kan omdat het juridisch gezien geen medeplichtigheid is). De mensen er omheen die niets hebben gedaan zijn niet verantwoordelijkheid, dat is de dader en ik zou het ook echt geen goede ontwikkeling vinden als we de verantwoordelijkheid voor misdrijven op zo’n manier zouden verschuiven. Het is natuurlijk wel heel erg dat dit gebeurt, maar ik denk dat de oplossing meer zit in informatie verschaffen over wat je in zo’n situatie zou kunnen doen als omstander en absoluut niet in mensen mede-verantwoordelijk maken voor iets wat ze niet hebben gedaan.

11 likes

Lastig. Dubbel. Ze was een minderjarige toen begreep ik van het nieuws. Want ze wordt beoordeeld door de jeugdrechter. Neemt niet weg dat ze veroordeeld zou moeten worden, maar denk eerder symbolisch dan daadwerkelijk de bak ik.

Belangrijk hierbij is dat meerdere (!!) omstanders wel hun telefoon erbij hadden gepakt om het te filmen. Bystander effect is wat mij betreft dan wel voorbij.

9 likes

Ik ga morgen een prosecco/bubbels proeverij aan huis doen (een keer gekocht op Groupon oid) en aan het eind kun je dan een doos flessen kopen, maar nu heb ik daar eigenlijk niet zo’n behoefte aan. Ik vertelde dat aan een vriendin en die zei dat ik dat echt niet kon maken en dat dat er wel bij hoorde. En ik had zoiets van :woozy_face: wat is dit voor sociaal construct dat ik niet ken. Nouja iig:

• Ja erna dien je idd wel wat aan te schaffen dat hoort erbij
  • Nee dat hoort er niet bij

0 stemmers

1 like

Het is niet verplicht maar wel het verdienmodel van dat soort bedrijven. Wat heb je betaald op groupon?

2 likes

Ik heb geen idee, het was nog voor corona gekocht maar het zal niet veel zijn geweest, 20 max ofzo denk ik

Touwklimmen, vond ik ook heel leuk want ik was daar heel goed in.

1 like

Ik heb geen idee hoe het heet, omdat we het tamponbal noemden. Maar zo’n lange stok en daar zat dan zo’n groot bol rubberen/schuimen geval op en daar moest je een bal mee rondmeppen. Echt weird. Golven ook en soms mochten we op de fitnessapparaten.

Wij noemden dat tamponhockey :face_with_raised_eyebrow:

2 likes

Whaha ik zou hier echt helemaal ongemakkelijk van worden

Ik had dit laatst maar dan met een wijnproeverij via Social Deal, wij hebben toen wel redelijk was flesjes gekocht. Was ook oprecht heel erg lekker!

Die man zei dat de ene groep 15 dozen koopt, de ander een paar flesjes. Vind het eigenlijk wel netjes om iets te kopen, dat is de hele insteek van de proeverij. Waarom doe je anders een proeverij, alleen voor de fun?

2 likes

Als iemand hulp nodig heeft bv auto ongeluk of je moet iemand reanimeren ben je verplicht om hulp te verlenen. Dat kan fysiek zijn of bv naar de hulpdiensten bellen. Hier is dat blijkbaar door niemand gedaan. Dat is best wel een kwalijke zaak, vind ik. Ik ben altijd iemand die meteen aanstaat en gaat helpen, maar ken ook mensen die niks doen. Zal vast vanuit shock zijn., maar even 112 bellen kan iedereen wel en die loodsen je wel door het probleem vraag heen.

10 likes