Stel je persoonlijke vraag #31

maakt mental notitie: help nooit een Amerikaan.

26 likes

Maar is een testament dan ook niet een idee? Keertje bij de notaris langs voor een bespreking en nog een tekenen en dan heb je het in ieder geval goed op papier voor t geval er iets gebeurt.

Oh ik heb zelf wel een keer een Amerikaanse geholpen en die was echt super dankbaar en stuurt me nog eens in de zoveel tijd dat ik een Bijzonder mens ben en ze me allerlei oerkrachten toewenst (ze is enorm spiritueel en ze had ook haar echte naam laten veranderen naar iets magisch dus dit was verder on brand)

Edit: ik had haar geholpen en naar een ziekenhuis gebracht en medicijnen gezocht nadat ze uitvalverschijnselen kreeg door een Ayuhaska trip dus het was allemaal heel erg on Brand.

13 likes

Nee niet trouwen! Het is toch leuk zo haha ik haat trouwen, trouwfeesten en alles. Ga WEG. En jullie lijken me een heel cute stel.

Voogd aanwijzen hoeft tegenwoordig niet meer perse via je testament, kan ook op deze manier:
https://www.rechtspraak.nl/Onderwerpen/Voogdij/Paginas/Aanwijzen-voogd-(formulier).aspx

En als je testament wil opstellen gewoon ff bij meerdere notariskantoren tarieven opvragen. Zit ook best verschil tussen verschillende steden. Bij ons kost 't volgens mij 520 euro (inclusief btw etc) voor twee testamenten en dat vind ik persoonlijk niet schrikbarend veel, maar volgens mij ligt dat in de randstad bijvoorbeeld wel weer hoger.

1 like

Ik zit zelf te bedenken of ik een positieve ervaring heb. Ik kon alleen nog bedenken die keer dat ik een auto op zn kop zag liggen op een weggetje in de bergen en ik toen super bezorgd stopte om te helpen en ze zeiden ā€œnee hoor hoeft niet, fijne dag nog :grinning:ā€

Ik denk trouwens dat mensen hier extra kut zijn, iemand uit Missouri ofzo zou je vast wel kunnen helpen :+1:t2:

5 likes

Ik woonde in de uitgaansstraat en daar kwamen regelmatig ruziƫnde (dronken) mensen langs, vaker de politie voor gebeld.
Maar 1 keer was er een stelletje waarvan de jongen het meisje aan het duwen was, stevig vast pakte bij dr bovenarm en schreeuwde dat ze een kankerhoer was. Toen heb ik m’n telefoon in de handen gedrukt van m’n vriend, gezegd politie te bellen en ben ik op m’n sokken tussen ze in gaan staan met m’n rug naar hem toe en haar gevraagd of hij dr lastig viel. Zij huilde alleen maar en hij probeerde me weg te duwen en zei dat ik me er niet mee moest bemoeien. Ik heb zn hand van m’n arm geduwd, niet aangekeken en hem genegeerd en nogmaals dat meisje gevraagd hoe ik dr kon helpen.
Politie was om de hoek dus die was er direct bij (en m’n vriend kwam al bellend uiteraard ook naar ons toe).
Achteraf denk ik dat misschien m’n 2 meter lange vriend meer indruk had gemaakt dan ik met m’n 1.64, maar ik ben een nogal impulsieve bemoeial op dit soort momenten.

Andere keer was niet een acuut noodgeval, maar ging om een medewerker van mij die na een bypassoperatie op een kapotte stretcher bleek te slapen in een kantoortje, omdat ie geen eigen woning had en geen mensen om voor hem te zorgen. Daar heb ik die dag nog een bed voor gekocht bij de kringloop, boodschappen voor gedaan en daarna hulp voor hem gezocht bij de gemeente en mee naar bezichtigingen geweest enzo. Was totaal m’n baan niet ofzo, maar kon hem ook niet aan z’n lot overlaten.
(Ben gestopt hem te helpen toen ik merkte dat ie zichzelf in die situaties bracht en een beetje misbruik maakte van de hulp die hij kreeg.)

/humblebrag.

28 likes

Ik vind een hond wel leuk, alleen ben ik er allergisch voor.

2 likes

Wij hebben geen school tenues, maar ik denk dat het idee is dat er geen onderscheid gemaakt kn worden in leerlingen die bijvoorbeeld altijd de duurste merk sportkleding hebben en leerlingen die soms met gaten in hun broek lopen en daardoor evt gepest kunnen worden.

Qua veiligheidsredenen is het iig niet nodig (met oog op hulpverlenen enz) en qua weersomstandigheden denk ik ook niet, als je buiten gymt is een extra vest of een lange broek met minder lekker weer namelijk wel iets fijner dan zo’n strak broekje :sweat_smile:

Ik zie er ook niet echt een meerwaarde in, behalve als je misschien een interscolair sporttoernooi hebt en dan als school in 1 tenue komt. Maar goed, wij hebben gewoon tenues liggen voor de leerlingen die meedoen hieraan en die dragen ze alleen op dat moment.

2 likes

Ah deze kwam uit New York en later zag ik Rosario Dawson (vind ik de hotste vrouw ooit) steeds voorbij komen op haar insta want dat is een van haar beste vrienden.

Toen was ik wel ff jaloers

2 likes

Ik vind honden echt kut en zou het echt vreselijk vinden als er een kantoorhond geopperd zou worden. Dat je dan als enige tegen de komst ervan bent en de spelbreker bent die andermans hondengeluk verpest. Of nog erger, dat ie er wel komt terwijl je daar 0% zin in hebt en dan altijd met zo’n rondlopend dier zit opgescheept ugh.

15 likes

This is me :eyes: geen dierenvriend, maar ik was de enig die het niet wilde…

Ofja, geen kantoor hond maar een collega met een hond die niet altijd hondenoppas heeft. (Sorry dat woord alleen al ugh)

6 likes

Ik zag een wat oudere vrouw opeens out gaan en met haar hoofd op de tegels vallen. Ze had een hoofdwond en leek een soort epileptische aanval te krijgen. Ik liep daar alleen en toevallig liep er nog een jongen langs en toen heb ik 112 gebeld en hebben we geprobeerd te zorgen dat ze niet zou stikken/haar kalm te houden tot de ambulance er was.

Ik weet dus echt 0 van ehbo en ben ook niet per se degene die meteen gaat helpen als er zoiets gebeurt of überhaupt weet wat te doen, maar aangezien er naast die andere jongen niemand liep voelde ik me moreel verplicht te helpen.

6 likes

Eat, pray, love: waar zou jij voor kiezen?

• 3 maanden in Rome wonen, Italiaans leren en heel veel eten (de extra kilo’s neem je voor lief)
  • 3 maanden in India in een Ashram om nader tot je spirituele zelf te komen en te yoga-en
  • 3 maanden op Bali waar je in de leer gaat bij een medicijnman en hete seks hebt met een Braziliaan (je bent single in dit scenario)

0 stemmers

Hete seks for sure

7 likes

Voer gaat voor alles. Plus drie maanden yoga klinkt als de hel

2 likes

Dacht ook dat dit populairder zou zijn!

1 like

You had me at eten

16 likes

Ik heb alleen een keer de dierenambulance gebeld voor een schaap die in de sloot lag. Schaap heeft het gered.

23 likes

Mijn vader is al jaren brandweerman en het is al een paar keer voorgekomen dat hij in zn vrije tijd, wanneer we met het gezin op pad waren, iemand moest reanimeren. Dit maakte altijd veel indruk, ook omdat niet iedereen het heeft gehaald. Ik heb hierdoor wel mn ehbo diploma behaald, maar heb dit gelukkig nooit hoeven gebruiken.

16 likes