Stel je persoonlijke vraag #31

Eet jij dadels direct van de pit of maak je m eerst open om de pit te verwijderen en te kijken hoe hij er vanbinnen uit ziet?

• Ik eet mijn dadel van de pit af, YOLO
  • Ik check mijn dadel eerst vanbinnen

0 stemmers

Dadels vind ik vies, dus ik loop geen risico op onaangename verassingen in dit geval

17 likes

Voor een natte hond denk ik?

Ik was eens getuige van een aanrijding auto + iemand op zebrapad. Het aangereden meisje werd behandeld door het ambupersoneel en de bestuurder van de auto was heel jong (19 en net 3 weken ofzo rijbewijs) en zat helemaal in shock op een stoepje dus daar ben ik toen naartoe gegaan.

Ze moest mee met de politie voor verhoor, heb toen haar ouders en vriend gebeld maar die wilden allemaal niet komen en haar ophalen van ā€˜t politiebureau. Ze was helemaal in paniek en ze vroeg of ik met haar mee wilde dus dat heb ik toen gedaan. Verder geen gegevens uitgewisseld behalve naam.

Ze had een heel unieke naam dus heb haar een dag later nog opgezocht op facebook en gevraagd hoe het ging en toen zei ze: denk dat je de verkeerde hebt sorry! Maar ik weet zeker dat ze het was, naam en foto dus dat was wel een aparte afsluiter.

17 likes

Ik werkte als tiener in een supermarkt. Een collega van mij (volgens mij was ze net 16, kende haar niet heel goed) had regelmatig problemen thuis, omdat haar ouders streng gelovig waren en zij daar erg op botste. Uiteindelijk is ze uit huis gezet. Ik heb toen voor haar wat instanties gebeld voor hulp en het verhaal uitgelegd, maar omdat het in het weekend was kon het pas op maandag ofzo. Toen heeft ze dat weekend bij mij thuis geslapen en hebben we samen uitgezocht wat ze moest regelen/kon doen.

17 likes

smart-clever

1 like

Als het in Rome net zo soepel gaat als hier, verzeker ik me toch liever van hete seks op Bali…

1 like

Heftig om dit zo mee te maken! Goed dat jullie naar hem toe gegaan zijn en hebben geholpen :kissing_heart:

1 like

Het enige fijne aan mijn gymshirt is denk ik dat hij onverwoestbaar is. 18 jaar oud en nog steeds mijn favo slaapshirt :smiling_face_with_three_hearts:

3 likes

Ik had laatst ook gebeld, omdat ik een man keihard hoorde schreeuwen en uitschelden (denk zijn vriendin). Ze kwamen niet, want het was even stil en ik moest maar in de gaten houden of het weer verder ging. Misschien is ze wel dood en is het daarom stil wtf, weet ik veel. Later begon het weer maar toen kreeg ik de kans niet om weer te bellen, want de popo stond ineens al op het plein. Zo raar, maar misschien geloven ze mij gewoon niet meer omdat het de 2e keer is in een jaar dat ik belde (toen voor een ander stel) en ze toen wel kwamen en gelijk hadden doorgeluld dat ik had gebeld 🄲, bleek dat ze alleen ā€œeen beetje ruzie haddenā€. Gelukkig waren die buren wel oke en niet boos dat ik had gebeld. Deze psycho daarentegen lijkt niet zo chill

Mijn ouders waren pas wettelijk samenwonend toen ze al 20 jaar hun koopwoning samen hadden, geen idee waarom ze dat niet eerder hebben gedaan

Afgelopen februari was ik onderweg naar m’n werk en het was onwijs aan het ijzelen. Ik zag opeens een auto op mij afkomen, die gaf een ruk aan het stuur, kwam in de berm terecht en sloeg over de kop en rolde in de sloot. Ik heb m’n auto aan de kant gezet en ben over de weg gerend om te helpen. Er stopte nog 1!!! auto (die erachter reed), verder reed iedereen stapvoets door. Je moet natuurlijk wel kijken/filmen wat er aan de hand is. :exploding_head:

Uiteindelijk lag de auto op zijn kant in de sloot. Ik was in m’n werkkleding (dus duidelijk dat ik moest werken) en die man zegt tegen mij ā€œik moet zo werken, kun jij het water in want ik wil niet nat wordenā€. Ik heb hem heeeeel kwaad aangekeken en gecommandeerd om 112 te bellen.

Gelukkig was er niets met de bestuurder aan de hand maar het had psychisch heel veel impact op haar gemaakt. Ze is een paar dagen later bij me thuis geweest om alles te bespreken/helder te krijgen en me te bedanken. Ik besefte later ook dat het best wat impact op mij had gemaakt. Als ze niet die ruk aan het stuur had gegeven dan had het voor mij ook heel anders af kunnen lopen.
We hebben nu nog wel eens contact om aan elkaar te vragen hoe het gaat.

26 likes

Meest bang voor long covid maar met een :white_check_mark: want ik heb al long covid 🄲

1 like

IC, het idee als dat ze een buis in mijn strot moeten douwen om in leven te blijven. En zodra ik bij bewustzijn ben (fingers crossed) alleen vreemde mensen zie in astronauten pakken zie

En eerlijk, ik heb niet echt een beeld bij long covid. Ik weet alleen dat je benauwd kunt zijn en geen energie hebt. Maar dat wisselt ook weer per persoon

1 like

Vergeet brain-fog niet. Dat je naar je directe collega kijkt waar je al een paar jaar mee samen werkt en denk ā€˜ik heb geen flauw idee hoe je heet.’

4 likes

Als je naar de IC moet neem ik aan dat je symptomen vrij ernstig zijn. Ik zou bijv heel bang zijn voor intubatie, daarmee heb je ook kans op complicaties. Persoonlijk lijkt mij dat heftiger dan de symptomen van long covid. Nog even afgezien van het feit dat je gewoon kan overlijden op de IC natuurlijk.

3 likes

Mijn reuk en smaak is 1 jaar later nog verstoord. Ik begin nu heel af en toe de juiste dingen te ruiken, maar citroen stinkt bijvoorbeeld onwijs en gister had ik een pastasaus waarvan ik van de geur moest kokhalzen omdat het zo stonk voor mij.

De onzekerheid of ik stink of niet, want dat ruik ik ook niet. Het niet gebruiken en kunnen ruiken van parfum, omdat het stinkt, heeft ook een impact op mijn relatie. Ik ruik geen scheten of vieze prullenbak, maar ook geen verbrand eten of gekke geurtjes waar je normaal even zou gaan kijken.

Alles smaakt redelijk hetzelfde. Als je mij niet vertelt wat ik eet, is het gewoon vies omdat ik er geen voorstelling bij kan maken van hoe het zou moeten smaken. Chocola is niet zo lekker meer omdat het stinkt.

Verder ben ik kortademig als ik praat waardoor ik moet happen naar lucht aan het einde van een zin. Tijdens presentaties is dit ongelofelijk vervelend.

Ik heb ook last van brainfog waardoor ik vaak niet weet wat ik 10 seconden geleden heb gezegd. Ook hakkel ik in mijn zinnen, vaak komt het er niet vloeiend uit omdat ik het juiste woord niet kan vinden.

Dit alles zorgt voor veel onzekerheid bij mij (stink ik? wat zei ik ook alweer? wat wil ik zeggen?), en daarbij komt ook nog eens dat je niet weet of dit ooit over zal gaan.

Dit is absoluut geen aanval op je bericht of iets. Ik wil graag dat mensen een goed beeld hebben bij long covid, ook al is dit maar eenzijdig vanuit mijn kant. Merk dat mijn omgeving dit vaak ook niet kan begrijpen of wil begrijpen.

Verder was ik gewoon een gezonde 22 jarige met alleen 1 avond koorts en verkoudheid toen ik corona bleek te hebben. Ik heb me 1 middag ziek gemeld en heb het geluk dat ik er geen (specifieke) vermoeidheidsklachten aan over heb gehouden. Ik heb gelukkig altijd mijn werk wel kunnen doen op een paar dingen na (presentaties, tours geven).

24 likes

Precies, mijn schoonzusje zit vanaf januari al thuis met long covid, probeert er alles aan te doen om beter te worden, maar dat lukt gewoon niet. Ze kan amper lopen en heeft nu zelfs een rolstoel zodat ze met iemand even de deur uit kan om een frisse neus te halen. Ze heeft geen stem meer en kan alleen maar fluisteren en kan/mag 3 activiteiten op een dag doen, waarvan er 1 wassen en aankleden is.
Altijd heel gezond en actief geweest , 4x in de week sporten etc.

11 likes

Het is zo heftig, wat naar! Ik besef me ook steeds weer dat mijn long covid echt ā€˜meevalt’ in vergelijking met een collega die bijvoorbeeld halverwege de dag even een half uur moet slapen op kantoor.

1 like

Ik zag het absoluut niet als een aanval. Jij gaf gewoon context. Ik had geen beeld van long COVID en jij legt uit wat long covid voor jou inhoudt. Ik vind het echt niet erg om wat te leren hoor

Ik wens je echt veel beterschap. Ik heb zelf Corona gehad (supermild) en kon een tijdje niets ruiken. Dus ik kan het een beetje begrijpen. Het is vervelend dat jij long covid hebt gekregen, terwijl er nog zo weinig over bekend is. Hopelijk vindt je nog plezier in andere dingen

3 likes