Stel je persoonlijke vraag #31

Ja je hele leven ligt stil terwijl de rest gewoon doorgaat natuurijk. Ze wilden graag verhuizen, kindjes, maar dat kan allemaal voorlopig niet.

In vergelijking valt het bij jou misschien mee, maar het blijft natuurlijk hartstikke verrot. Ik hoop dat je snel opknapt en van de onzekerheid af bent!

5 likes

Ik vind het wel lastig te vergelijken want het ligt eraan hoe ernstig het IC bezoek was. Ook daaraan kan je langdurige symptomen overhouden die je leven beĆÆnvloeden.

Up to 80% of patients surviving acute respiratory failure after receiving mechanical ventilation in the ICU experience new or worsened physical, cognitive and/or mental health impairments that persist beyond hospital discharge, collectively known as the post-intensive care syndrome.Although old age, pre-existing physical frailty, psychological symptoms and cognitive impairment are risk factors, even those without such risk factors are at risk for long-lasting sequelae.

We weten nog niet genoeg van long covid, het zou ook kunnen dat je na een paar jaar daar weer helemaal van opknapt. Nouja, het is alle twee gewoon heel kut eigenlijk. Ik ben zelf gewoon heel bang om in het ziekenhuis te komen.

2 likes

Ja, ik heb gestemd op long Covid omdat ik het veel waarschijnlijk acht dat ik dat zou kunnen krijgen, in plaats van dat ik als dubbel gevaccineerde, gezonde twintiger op de IC terecht zou komen. Op de IC belanden lijkt me enger, maar een stuk minder waarschijnlijk.
Een beetje zoals dat ik banger ben om terminaal ziek te worden dan om gekidnapt en op brute wijze vermoord te worden en nooit meer teruggevonden te worden. Het tweede vind ik enger, maar voor het eerste ben ik een stuk banger.

14 likes

Goh ik was dit helemaal vergeten.
Ik heb een keer een bus vol mensen gered.

Er was iets mis met de chauffeuse, maar ze had het zelf niet door en wilde gewoon gaan rijden. Ik heb haar daarvan weten te weerhouden (ze was vrij koppig) en toen zakte ze een poosje later ook in elkaar, nauwelijks aanspreekbaar. Toen was ik wel even blij dat we stilstonden.

10 likes

Wel iemand geholpen die dreigde zelfmoord te plegen maar bij een minder erge situatie (oude, hulpbehoevende vrouw) niet ingegrepen. Vrouw vertrouwde mij + en een vriend (toen had hij hanenkam en spikeketting) niet.

2 likes

Heb jij je verwarming deze week al aangehad?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Wij hebben op dezelfde school gezeten, haha. Ik heb met krezip en freek bartels op school gezeten. Jij toevallig ook in die tijd?

Ik deed wel een poging @Lula en @Ovenschaal en dacht achteraf nog :facepalm: maar eigenlijk boeit het me niet haha

Dan hebben we wel bij elkaar op school gezeten @Ovenschaal maar de kans dat wij elkaar kennen zal indd klein zijn

1 like

@Unicorn doet toch ook geen poging om het geheim te houden? Ze vraagt alleen of het in dezelfde tijd was als die namen die ze noemt.

Edit: oh, dat deed ze dus wel, haha. Mislukt :grin:

Ik denk dat ik dit jaar met jas door mn huis ga lopen

Long covid lijkt me echt heel eng. Vooral doordat ik zelf net een beetje uit m’n burnout ben en het klinkt een beetje alsof je dan weer in zo’n zelfde situatie terecht komt voor wie weet hoe lang.

1 like

Ik had vorig jaar een bepaald lang vest gekocht die ik net te veel ā€˜dekentje voor in huis’ vind en daar woon ik nu in (naast mijn oude wollen vesten en dekens). :smiley:

Ben jij op dit moment ziek? (Allle soorten en maten bij elkaar genomen)

• Ja
  • Nee
  • Beetje

0 stemmers

Hoe voel je je? (1 = slecht, 10 = top!)

• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

0 stemmers

Echt iedereeeen in mijn omgeving is ziek. Blegh

1 like

Ik kan niet wachten tot over week, als ik hopelijk weer beter ben. Manmanman

2 likes

Was vorige week goed verkouden. Ik ben nu licht snotterig

1 like

Oe even terugkomend hierop. Ik was jn een land waar dit heel gebruikelijk is op openbare toiletten in bijvoorbeeld de horeca en het was me er toch een partij smerig elke keer😪

Waarom moeten we dit willen?

Zodat non binaire mensen bijvoorbeeld niet raar aangekeken worden omdat ze in het ā€˜verkeerde’ toilet zijn

5 likes

Terwijl gender totaal niet bepaalt of een toilet schoon is of niet. Mannentoiletten op mijn oude werk die viezer waren dan menig Dixie en er dan steeds boze e-mails werden rondgestuurd van wie het toilet smerig had achtergelaten (die ik ook ontving als vrouwentoiletgebruiker) en een vrouwentoilet dat meer iets weghad van een slachthuis in een restaurant.

5 likes

Ja omg bebloede maandverbandjes aan deuren van openbare toiletten geplakt enzo, er zijn ook ranzige vrouwen hoor. :rage: