Stel je persoonlijke vraag #31

Heb jij vrienden waarbij je je weleens afvraagt, hoe kom je eigenlijk aan al dat geld?!

• Nee
  • Ja 1
  • Ja meerdere

0 stemmers

Ik heb dat bij 1 vriend. Het is gewoon zoveel en ik snap gewoon niet allemaal hoe dat zit. Maar durf het ook niet zo te vragen natuurlijk maar ben wel nieuwsgierig.

Misschien dat ze juist daarom geen spaargeld meer had!

3 likes

Haha ja goed punt. Het valt me alleen vaker op dat ze zegt dat ze geen spaargeld heeft maar wel hele dure dingen doet/koopt. Maar misschien is dat een bewuste keuze idd, haar geldzaken zijn ook niet mijn zaak dus daarom vraag ik er niet naar (maar ben ik wel nieuwsgierig) :grimacing:

3 likes

Waarschijnlijk een heel goed salaris? Die vriend heeft een eigen bedrijf, dus dat kan natuurlijk als het goed loopt je enorm mee verdienen maar dan nog verbaasd het me. Ook meerdere huizen etc. En andere vrienden die hem ook kennen verbazen zich ook altijd weer. Het blijft een beetje een mysterie haha. Hij vertelde ook op een avond heel random dat hij in bladibla land nog wat restaurants had. Wij zaten echt eh ok. Wie weet komen we er over een tijdje achter dat ie een paar eilanden heeft ofzo. :joy:

3 likes

Zijn er complimenten die jou altijd zijn bijgebleven?

• Nee, niet voor zover ik weet
  • Ja, namelijk:

0 stemmers

Ik kwam ooit een oud-collega tegen in de stad die zei, ja ik weet je naam niet meer want ik noemde je in mijn hoofd altijd kim. Omdat ik haar zo aan kim wilde deed denken. Vond dat zo tof dat ik er nog steeds af en toe aan moet denken!

4 likes

Ooit naar het Harry Potter kasteel geweest. Wat een teleurstelling was dat

2 likes

Op de middelbare school noemde een docent mij altijd Debbie omdat hij mij op Debbie Harry vond lijken. Ik was blond en volgens mij was dat de enige overeenkomst

4 likes

Ik weetniet eens of het een compliment is, maar een vriendin zei ooit heel random, je hebt een mooie lange nek. En dat kwam zo uit de lucht vallen, en ook echt is dat een ding?! :joy: dus om die reden heb ik dat “compliment” nooit vergeten.

2 likes

Ik moest een werkstuk in de 4e maken voor geschiedenis en bijna iedereen had een onvoldoende, ik had een 9.5 en toen had mijn docent op de ouderavond tegen mijn ouders gezegd dat het van universitair niveau was

Was natuurlijk te voorspellen gelet op mijn Cito-score van 550

28 likes

Iemand zei eens dat hij hoopte dat zijn dochter (4 jaar) net zo zou worden als ik
Vond dat echt een mooi compliment

18 likes

Omg fantastisch, ik wil dit ook.

1 like

Wat zei je “ohja dat hoor ik vaker”
Of “Jaa leuk he was maar 3 euro!”

1 like

Mijn vriend in oktober 2020, toen ik hem voor het eerst sprak: “Ik weet niet of ik in (Scandinavisch land waar hij meer dan drie jaar heeft gewoond) blijf als ik klaar ben met (project), maar terug naar (ons land aan de Middellandse zee) ga ik de komende tien jaar sowieso niet”.
Mijn vriend in januari, toen hij klaar was met (project): “Ik kom een maandje kijken hoe de arbeidsmarkt is!”

Volgend mij is hij vooralsnog erg blij met zijn keuze. :upside_down_face:

1 like

Het boeit mij altijd 0 wat andere verdienen/ doen met hun geld maar 1 vriendin van mij is echt super open over haar financiën. Die vertelt haar salaris, hoeveel verhoging ze krijgt tot op de cent nauwkeurig maar ook wat ze uitgeeft / rood staat. Bij haar vraag ik mij soms wel af hoe ze bepaalde dingen betaald (ok deels met rood staan) omdat het zo het tegenover gestelde is van wat ze verdiend.

1 like

“Als jij een ruimte binnenkomt, móet je gewoon kijken. Er komt licht binnen”

Vond het zo’n mooi compliment

13 likes

Mis jij de huil emoji bij het liken van een post? (Ik zit me nu zelfs even af te vragen of die er was)

• Ja die mis ik
  • Nee mis ik niet

0 stemmers

Oh hij was er dus idd wel. Ja die mis ik het meest want hij is zowel serieus als sarcastisch very goed inzetbaar.

1 like

Ik niet, mijn man wel (uur verderop)

Bier drinken in de trein

• Moet kunnen
  • Vind ik niet kunnen
  • Doe ik wel eens
  • Doe ik nooit

0 stemmers

1 like

Toen ik in Berlijn was vond ik het grappig dat verschillende mensen rondliepen met zo’n halve literblik bier, waarvan eentje op de metro net naast een bordje dat je er geen alcohol mocht drinken

1 like

Ik merk dat dat in treinen in duitsland heel veel wordt gedaan. Ik vind het helemaal prima zolang er maar geen hooligan situatie ontstaat met prullenbakken die volstromen met blikken bier.
Ik zie het in Nederland eigenlijk nooit? Maar ik ben in het verleden wel eens echt bang geweest in een volle trein die naar een wedstrijd ging en omg. Ik mocht gelukkig achter iemand staan. Zolang het gewoon beschaafd gaat zie ik het probleem niet.

Maar het mag toch ook in duitsland?
Echt dronken mensen worden daar ook zonder pardon uit de trein gegooid.