Stel je persoonlijke vraag #31

Dat klopt wel, maar dat is zo beperkt en wordt naar mijn idee ook echt steeds minder populair onder de cultuurbarbaristische jeugd. Ik vind Nederland op cultuurgebied echt tragisch armoedig!

1 like

Very very true.

1 like

Je moet wel echt als een bezetene blijven kloppen met een garde. Maar mss dat de combi GV meel en lactosevrije melk iets anders oplevert dan met gewone melk en meel. En je doet eerst boter smelten en dan pas het meel erbij, of doe je dat niet?

1 like

Je moet zorgen dat het al klontvrij is voor je de melk er in kleine scheutjes bij doet. Ik gebruik pas een garde als er vrij veel vloeistof al bij zit en het echt een saus wordt. Tot die tijd gebruik ik een siliconen spatel, zodat ik de klontjes bloem kan fijndrukken op de pan.
Genoeg boter gebruiken ook om mee te starten.

1 like

Neem roomboter!

3 likes

Misschien dat margarine, zo’n blok, beter werkt. Dat is een stuk minder vloeibaar dus dan kan je ook beter de verhoudingen voor elkaar krijgen.

En de eerste paar keren dat ik een roux maakte mislukte dat ook hoor. En dat was gewoon met lactose. Je moet er een beetje gevoel voor krijgen

1 like

Boter is niet lactosevrij (maar mogelijk wel te doen als je er in kleine hoeveelheden tegen kan), ik gebruik altijd de sojaboter van Alpro, dat lukt ook perfect!

1 like

Ik bel nooit aan en ben ook die vreselijke persoon die zonder aankondiging zichzelf opeens binnenlaat, maar gelukkig vindt m’n moeder dat alleen maar leuk :grimacing:

Als jij morgen om 12/1 uur de deur uit zou moeten voor werk/studie whatever, en je wil gewoon uitslapen, zou je dan voor de zekerheid een wekker zetten om wakker te worden?

• Ja gewoon to be sure
  • Nee hoor
  • Alleen als ik vanavond een feest ofzo had of heel laat ga slapen
  • Ja en ik zou t waarschijnlijk nodig hebben ook

0 stemmers

Hoeveel matchende joggingspakken heb jij?

• 0 hoef ik ook niet
  • 0 maar wil ik eig nog wel
  • 1/2
  • 3/4/5
  • 6/7/8
  • 9/10
  • Meer dan 10

0 stemmers

Maar voor corona: 0

3 likes

Ik zal vast wel eventjes wakker worden rond 10 ofzo maar als ik dan weer ga liggen val ik ook gewoon weer in slaap

6 likes

Waarom per se in de vrouwelijke vorm geschreven? :slightly_smiling_face:

11 likes

Ik probeer inderdaad altijd een genderneutraal woord te gebruiken voor de functie, precies om bepaalde stereotypes niet in stand te houden.

4 likes

Helemaal eens Duchess. @Konijntje, mij lijkt schoonmaker een neutrale term, en nog minder letters ook. Hier ook een man die komt schoonmaken.

Edit: ook ik bedoelde eens met @Mimosa

6 likes

Maar zijn fanfares dan high culture volgens jullie? Want volgens mij is de jeugd van tegenwoordig helemaal niet zo cultuurbarbaristisch maar is de fanfare gewoon hopeloos ouderwets.

7 likes

Euhhh nee.

4 likes

Ehhh ja :stuck_out_tongue:

4 likes

Zou je kunnen uitleggen waarom?

Nee niet echt, maar het was nooit de coolste muziek en elke week in een stoffig muziekzaaltje samen liedjes spelen en in pakjes in optocht door de straten lopen is nooit echt cool geweest toch. Los van dat ik het goed kan begrijpen als mensen het wél leuk vinden (ik heb ook geen coole hobbies) maar ik snap wel dat het uitsterft. Net als bridgen enzo

7 likes