Ik ben dyslectisch, dus laat me
Eens.
Tegelijkertijd zou ik er (onbewust?) wel wat van vinden als ik bijv een verslag krijg van een intelligentie onderzoek van mijn kind en er staat vervolgens:
âPiet kon met het blokjes goed overweg gedurende het testmoment. [âŠ] de leerdoelen voor die vak zijn daarom te hoog voor Piet.â
Dus ik denk dat ik er onbewust dan toch een oordeel over heb ofzo.
Ben je weleens met iemand (of meerdere mensen) weggeweest (twee nachten of meer), maar dat je het helemaal niet leuk vond met die personen/personen?
- Ja, en na het bespreken ging het beter
- Ja, en na het bespreken was het nog steeds stom
- Ja, maar niet besproken
- Ja, maar zonder bespreken ging het op een gegeven moment ging het beter
- Ja, toen ben ik mân eigen ding gaan doen
- Nee
0 stemmers
Als het echt in officiële stukken staat zou ik 't wel erg irritant vinden. Maar als 't gewoon ff tussendoor in een simpele email of ander berichtje staat prima hoor
Vakantie met mân moeder telt zeker niet
Haha ik bedoelde inderdaad meer met vriendinnen of partners ofzo. Om een of andere reden vind ik familie anders ofzo? Maar als je even je frustraties kwijt wil, ga je gang.
Ik ben daar ook te lui voor! Ik gebruik ricotta gemixt met parmezaan.
Hm ik zou dat echt wel merken hoor. CrĂšme fraiche is zĂł anders. Zuurder en dikker. Ik zou dan eerder ricotta gebruiken ofzo, maar echte bechamel is zo lekker (en makkelijk).
Maar de hele poll is heiligschennis. Waarom doen mensen paprika in hun lasagne???
Ik ben nog wel zoekende naar de perfecte vega bolognaisesaus (toch wel de lekkerste lasagne). Ik doe het nu met beluga linzen want die kun je lekker een tijdje stoven. Maar dat is nog niet perfect.
Jij noemt heiligschennis, ik noem het fusion
De/het, die/dat blijft soms lastig voor niet in NL geboren⊠ik was heel goed in NL op de middelbare school (insert humble brag: hoogste examencijfer van mijn jaar) maar
blijf nu nog in mijn werk (juridisch) moeite hebben met de/het
Ja heiligschennis is natuurlijk een grapje, al maak je het met een Knorr wereldgerecht, zolang ik het niet hoef te eten boeit het me niet.
Ja met @fifo en @SuperCoolePinda en toen hadden we ruzie en ben ik in mn eentje teruggelopen naar ons hostel in Bratislava, echt heel dom. Maar zoiets ging gewoon een keer gebeuren en is ook niet erg. Volgende dag was alles weer goed.
Omdat dat een van de weinige groenten is die ik nog een beetje lekker vind en dus door mân pastasaus kan handelen. Wortel of bleekselderij echt gaddddddverdamme.
schets van de situatie op mijn werk: jonge kok (23 jaar), werkt van 12.30 tot ca. 21.00, groot hotel met 's middags een kleine kaart voor niet-hotelgasten en een zoet buffet voor hotelgasten. zijn taken zijn het voorbereiden van de mise en place voor de avond, het buffet bijvullen, af en toe wat servies in de spoelmachine schuiven, kleine Ă la carte gerechten klaarmaken. van 14.00 tot 17.00 is hij de enige in de keuken. hij heeft een gehoorafwijking waardoor hij vaak slecht hoort en je bestellingen zowat naar hem moet schreeuwen.
sinds deze week luistert hij dus naar luisterboeken als hij vanaf 14.00u alleen is. radio in de keuken zet hij uit en het luisterboek speelt hij af op zân telefoon. als hij in de kelder naar de koelcellen moet neemt hij zân telefoon mee zodat hij verder kan luisteren. ik zit al een paar dagen te dubben wat ik hier van vind
dus: wat vinden jullie ervan dat hij luisterboeken luistert tijdens het werken?
- ik vind dit niet vreemd
- ik vind dit vreemd
- ik zou dit zelf ook doen
- ik zou dit zelf niet doen
- ik vind dit niet kunnen
- ik vind dat dit prima kan
0 stemmers
ik vind het lastig want ergens denk ik ja, muziek luisteren is wel normaal en geaccepteerd maar ergens vind ik een luisterboek toch weer anders ofzo? omdat je je dan concentreert op het verhaal en daarin meegesleept wordt misschie. maar aan de andere kant of je nou radio luistert of een luisterboek lastig haha
Zolang het geen invloed heeft op zijn werk dan vind ik dat het prima kan, idd radio of een luisterboek, potato potato zeg maar.
ja mee eens. hij hoort dus slecht en weet niet of hij nu nog minder hoort door het luisterboek haha. ga er vandaag eens op letten!
Ik heb zelf ook wel eens naar podcasts geluisterd op mn stage tijdens het werken, vond het niet heel anders dan muziek
Ik luister ook vaak luisterboeken tijdens het werk (of een film, podcast of vlog op de achtergrond). Het zorgt er juist voor dat ik me beter kan concentreren! Vind muziek dan nog bijna meer afleiden omdat dat steeds verschillende ritmeâs etc zijn. Zolang zijn werk er niet onder lijdt moet het prima kunnen.
Ik ben een keer met een groep een weekend weg gegaan en ik snap niet waarom ik het mezelf heb aangedaan. Ben toen eerder gaan slapen en zelf gaan wandelen (kreeg ook commentaar dat wandelen âsaaiâ was) en als klap op de vuurpijl was het eten echt zwaar teleurstellend omdat ik de enige vega was
dit merk ik bij mezelf ook, vandaar mijn tweestrijd! hij vertelde laatst in de pauze dat hij ook tijdens het autorijden naar huis (3 uur rijden naar zijn ouders) ook luisterboeken hoort en toen reageerden collegaâs echt geschokt haha. heeeeh maar dan kan je je toch niet concentreren? dus ja blijft lastig haha