Stel je persoonlijke vraag #31

Office manager

3 likes

Zijn jullie nou zo avontuurlijk of ben ik boring :joy:

Mocht je na je 18e nog thuis hebben gewoond. Wat deed jouw moeder/vader allemaal nog voor je uit dit rijtje (dus toen je 18+ was maar nog wel thuis woonde).

• Eten voor me koken
  • Ontbijt voor me maken door de weeks
  • Ontbijt voor me maken in het weekend
  • Mijn was doen
  • Mijn kleding in mijn kast opbergen
  • Lunch maken die ik mee naar studie/werk kan brengen
  • Mijn bed opmaken
  • Me zakgeld geven
  • Mijn kamer opruimen/schoonmaken
  • Alle boodschappen voor in huis doen

0 stemmers

Zo lang geleden ik weet het niet meer :cry:

1 like

Als ik nu weer thuis zou komen wonen zouden mijn ouders nog steeds alles uit het rijtje voor me doen, op het geven van zakgeld na dan. Mijn ouders zijn echt over de top lief.

9 likes

Ik had laatst ook dat een loslopende hond bij een B&B zo op me af kwam gerend, hard grommend en blaffend toen ik de deur uit liep:

Dus ik vluchtte weer naar binnen en die eigenaresse kwam vervolgens die hond halen om hem ergens binnen te zetten en komt daarna naar mij toe: Ben je bang van honden?

Ehh nee normaal niet, heb zelf altijd honden gehad, maar wel als ze me zo agressief benaderen als ik op hun territorium ben???

2 likes

Kleedhokje van de h&m

4 likes

Op de kamasutra beurs :joy: en op een tractor ook heel apart.

2 likes

Door al die honden die zogenaamd niks doen en daarom overal los lopen (ook waar het niet mag), durf ik niet alleen door het park te lopen. Ik ben echt doodsbenauwd voor honden en dan al die mensen die hun hond dan ergens toch los laten ‘want hij doet niks’. Ja, dat zeggen alle ouders ook over hun kind. Die van mij? Nee hoor, zo lief.

12 likes

Ik snap ook niet waarom er niet veel strenger tegen opgetreden wordt. Baasjes zijn vaak zĂł beledigd en op hun teentjes getrapt als je er al op je meest rustige toon iets van zegt. Wordt je voor hondenhater uitgemaakt. Nee, helemaal fijn dat iemand een hond heeft, maar als baasje heb je de verantwoordelijkheid om je aan de regels te houden. Natuurlijk wil een hond rondrennen en ruimte, maar maak dat dan mogelijk waar het mag.

9 likes

Ik krijg heel vaak in losloop gebieden van mensen te horen dat m’n hond vast moet. Dus veel mensen zonder hond hebben ook geen idee dat het ergens mag.
En ergens hierboven over je kind optillen als er een hond aankomt, misschien niet handig als je je kind niet bang wil maken voor honden.
Ik zie dat zo vaak gebeuren als mijn hond langs gelopen komt. Hij is niet eens geïnteresseerd in die mensen en dan wordt zo’n kind al opgetild en beschermd alsof er een of ander levens gevaarlijk beest op ze af komt. Ik ben dan de hondenbaas die zegt dat ie vanochtend al een kleuter gegeten heeft dus dat ze geen zorgen moeten maken.

36 likes

Als je de hond niet kent hoe moet je dan weten dat hij geen interesse in mensen heeft.
Dat kan je echt niet altijd van ver af al zien.
Jij weet het omdat jij jouw hond kent

27 likes

Nou als de hond niet eens naar je kijkt en langs je heen loopt.

6 likes

Echt een taak voor the party planning committee.

3 likes

Yvonne Coldeweijer:

• Vreeeeeselijk mens
  • Wie?
  • Geweldig

0 stemmers

Misschien tillen mensen hun kind wel op, omdat die zelf onvoorspelbaar kunnen zijn. Net als honden overigens. Een dier blijft een dier. En per jaar worden 150.000 mensen gebeten door een hond. Zo irreĂ«el is die angst niet. Ik heb zelf de littekens ook nog op m’n lijf staan van een hond die me als kind, op eigen terrein, heeft aangevallen. Ik kan ongeveer 1 x per week omlopen omdat weer iemand z’n hond los heeft lopen op een plek waar het niet mag (midden in een woonwijk vaak). Snap dat het vervelend is om onterecht aangesproken of aangekeken te worden, maar volgens mij zijn het vooral de asociale hondenbezitters die het verpesten en niet de ‘bang mensen’.

36 likes

Sommige honden zijn gewoon zo kut want ze zijn over enthousiast, ik hoef niet zo’n grote staande kwijlbek tegen mn lijf. Dan ga je dus automatisch je handen omhoog houden want je wilt dat beest van je af. En de hond niet meer aankijken gaat vrij lastig als die zo op je afkomt. En daarbij weten veel niet hond eigenaren ook heel weinig van gedrag van honden. Maar dat honden zo rechtop gaan staan tegen een vreemde vind ik gewoon echt niet ok. Dat hoor je toch af te leren?

Ik kwam een keer binnen bij iemand en die vrouw had een berner sennenhond. Mijn god, dat beest bleef maar springen en de eigenaar zat in een rolstoel. Vond het echt zo niet oke. Wat kut.

10 likes

Ben jij bang voor honden?

• Ja
  • Nee
  • Een beetje

0 stemmers

1 like

Ik begrijp ook echtniet als mensen dat niet afleren. Dat ze het bij hun baasje doen naja ok. Ik heb 1 vriendin die is vanaf kleins afaan al bang voor ongeveer alle honden. Bij 1 vriendin hadden ze een labrador die altijd tegen je opsprong. Zij vond dat doodeng maar er werd niks aan gedaan want ach hij was gewoon blij/enthousiast of whatever. Smh.

2 likes

Heb geen probleem met loslopende honden, maar vind wel dat je als baas moet zorgen dat je hond terugkomt als je roept en je hem in de gaten houdt als hij losloopt. Hoe vaak ik niet op een ruiterpad een loslopende hond tegenkwam die niet luisterde naar zijn baasje/wiens baasje niet wist waar diens hond was

3 likes