Stel je persoonlijke vraag #31

Nee ik denk dat de meerderheid van hondeigenaren daar niet zo bij nadenkt en er automatisch vanuit gaan dat mensen van honden houden? 1 vriend van mij heeft echt de liefste hond ooit, maar hij zegt altijd, ja ik had tegen hem gezegd dat die en die vanavond komen. Zodat die hond voorbereid is, maar dat kan toch niet? Haha HOE dan. Heb ook automatisch veel meer respect voor een hond die zich gewoon gedraagt, terwijl het 9 v/10 keer vooral aan de eigenaar ligt en niet aan de hond.

2 likes

Ja hier word ik ook nog steeds echt kwaad van. Wij hadden dat altijd met ponykamp vroeger veel. Dan gingen die loslopende honden tussen een groep paarden rennen en wij maar stil staan en die paarden rustig proberen te houden totdat die baasjes na 600x roepen dat beest weer bij zich hadden.

1 like

Had dat ook laatst met mijn hond. Die lag lekker te slapen, rende een kind op haar af. Mijn hond schrok zich de tering, dus ging blaffen. Kindje schrikt en was ik de schuldige

Gelukkig is mijn hond een blafferd en is ze over het algemeen rustig met kinderen (vindt ze over het algemeen rare dingen, dus houdt ze zich koest). Met een andere hond had je echt minder geluk gehad

2 likes

Ben jij met een hond opgegroeid vroeger? Zoals bij vriendinnetjes van vroeger was het echt 50/50. Maar niemand van die vriendinnen nu heeft nog een hond, het is denk ik ook wel echt veel werk.

• Nee
  • Ja

0 stemmers

1 like

Het was een Zwitsers kind, dus dat werd lastig. Nee, normaal ga ik ook op mijn hurken en geef ik het kind een hondensnoepje die ze kan geven. Ondertussen houd ik mijn hond in de gaten

1 like

Ik krijg al hartkloppingen als ik in de verte een hond zie, en probeer dan heel hard telepathische gedachten over te brengen aan de hond dat ik hem lief en schattig vind zodat ‘ie mijn angstzweet hopelijk niet ruikt. Ik doe ook altijd extra aardig tegen het baasje zodat de hond merkt dat ik oké ben :+1:

4 likes

Zou jij een betere katten of honden eigenaar/baasje zijn?

• Een betere kattenmoeder
  • Een betere hondenmoeder

0 stemmers

Ik denk dat ik nog beter 5 katten een leuk gezond leven kan geven dan 1 hond hebben? Ik snap niks van honden en die aanhankelijkheid lijkt me enorm zwaar. Mensen die bijvoorbeeld 2 grote honden hebben die dagelijks weetikveel hoevaak moeten worden uitgelaten. Lijkt me zo’n gedoe.

1 like

Ook in een losloopgebied moet je je hond gewoon niet los laten lopen als ie geen goede callback heeft of niet luistert. Direct terug komen bij roepen of fluiten of gewoon aan de lijn.
Mijn hond komt niet terug (en mag dus ook niet los waar mensen zijn en anders maar een paar meter van me vandaan), maar blijft wel altijd stokstijf stil staan bij commando ‘wacht’, dus dan doe ik dat en loop ik erheen en lijn dr aan. Maar goed ze is 12, sjokt met dr neus op de grond achter me aan en heeft 0 interesse in andere honden en mensen dus kom nooit in een situatie waar mensen bang zijn voor dr.

Ze gaat wel eens mee lunchen waar het mag, dan ligt ze onder m’n stoel of naast de tafel en bij sommige tentjes krijgt ze zelfs dr eigen stoel (op mijn sjaal/jas) van de eigenaar, maar winkels snap ik niet. Daar is het gewoon duidelijk dat het niet de bedoeling is toch? Dan laat ik dr ook thuis, no way dat ik m’n hond buiten laat zitten. Straks wordt ze gestolen oid.

6 likes

Ik zou me niet voortplanten met honden of katten dus zou nooit hun moeder kunnen zijn.

13 likes

Oke dan mag jij deze poll overslaan :heart:

2 likes

Wie heeft er hier 2 of meer honden?

• Ik
  • Ik niet

0 stemmers

@Ophelia hoevaak moet jij je honden uitlaten?

Maar katten zijn echt ondingen. Je hoeft en kan er niks mee

Bij honden krijg je er tenminste nog wat voor terug

21 likes

Ja een kwijlende stinkende bek en een drol die je dagelijks vers gelegd kan oprapen. Katten zijn schoon, kunnen lekker zelf hun behoefte doen en meuren niet zo. Geen discussie.

28 likes

Katten geven ook bakken met liefde hoor :smiling_face_with_three_hearts:

24 likes

Ja maar mensen die niet van katten houden snappen ook echt 0.0 van katten haha

6 likes

Klinkt nog saaier dan ik dacht

2 likes

Jij mag ook geen kat. :smirk_cat:

2 likes

Dit geldt ook voor honden.

3 likes

Nee ik vind honden best leuk maar ik snap er niks van, als in, ik zou geen baasje kunnen/willen zijn. Als ik nu een kitten zou krijgen zou ik echtwel weten wat te doen.