Ja alleen doen katten hun behoefte in je huis en moet je dat dan ook nog opruimen
Ja klopt maar vind ik minder vervelend want het hoeft niet DIRECT en je hoeft het beest ervoor niet naar buiten te laten. Plus ik vind het schattig dat ze hun drol netjes begraven.
Honden zijn leuk hoor maar altijd dat kwijlen en stinken en snuffelen aan je kut als je ongesteld bent hou op
Heb jij de posts over honden hierboven gelezen?
- Ja, echt mega boeiend
- Nee, voorbij gescrolld
0 stemmers
Ik kan katten niet zo goed ‘lezen’, dus ik weet nooit of ze een aai willen of mij een klap willen verkopen.
Ik laat een kat aan mijn hand ruiken (wat ik ook bij nieuwsgierige honden doe) en voor de rest zoekt ze het uit
Dat laatste vind ik zoooo genant omdat het eens is gebeurd bij een vriendin. Iedereen wist het, dus ik ben altijd bang dat het een keer gaat gebeuren bij mij Maar mijn gedachte vroeger was altijd, ik draag een tampon dus die hond kan dat niet ruiken.
Dat zou je nog verbazen. Als ze drugs en truffels kunnen opsporen, is een tampon vinden een fluitje van een cent
Ja haha daarom is het natuurlijk complete onzin.
Ik kan eigenlijk helemaal niet kiezen tussen katten of honden. Love them both. Net zoals geitjes, kalfjes, biggetjes
Maar katten zijn wel makkelijker dan honden vind ik, zou zelf geen hond kunnen nemen denk ik.
Denk dat dat ook wel verstandig is als je katten niet goed kunt lezen. Mijn vorige kat kon echt van spinnen en het fijn vinden dat je hem aaide, binnen no time overgaan naar een klap geven. Ik zag de tekenen dan wel en dan moet je gewoon stoppen met aaien en kroelen anders heb je zo een pets te pakken haha .
Ik kan best goed met katten omgaan en ze zien er wel lief uit maar ik vind het net zulke saaie beesten als hamsters en cavia’s. Leuk om te aaien en af en toe naar te kijken maar dat is het dan ook.
Ik vind honden veel leuker, kun je veel meer mee. Wel meer werk inderdaad, ik ken mensen die meer werk lijken te hebben aan een hond dan aan een baby :’) maar je moet ze wel echt opvoeden, dat hoeft bij katten en cavia’s niet echt.
Laatst kwam iemand met zijn hond binnen. Zo een kleine rot jack russel. Moest mijn hond in de tuin want die vreet hem anders op. Sprong die hond op mijn bank en die eigenaar corrigeerde hem niet eens. Dus ik dat beest maar een swieper die bank af gegeven. Zou lekker zijn mijn eigen hond mag niet op de bank maar die van een ander wel. En diegene weet dus ook dat onze hond niet met andere honden kan.
Ben benieuwd wanneer het hier gaat over dat katten in je tuin schijten en honden niet en dat hondeneigenaren wel belasting moeten betalen, zo oneerlijk??!!1!!
Één iemand verdedigt haar hond
Evert: ‘jemig waarom gaat iedereen z’n eigen hond nou weer zitten verdedigen’
Snap dat gezeik over katten nooit terwijl 80% van de hondeneigenaren te beroerd is om naar een hondenuitlaat veldje / een dijk oid te lopen. Poep oprapen is ook nog een optie. Maar de meeste laten hun vieze hond gewoon poepen op het zielige stukje gras tussen de weg en de stoep in een gebied van 100 meter van hun huis.
Iedereen helemaal over de zeik om huisdieren
Voor mijn gevoel komt deze discussie ook zooo vaak voorbij
Om nog even op de originele vraag terug te komen: als ik ergens ben met mijn hond en zie een winkel waar ik eigenlijk in wil (gebeurt bijna nooit want als ik dat plan dan laat ik haar thuis), dan vraag ik altijd aan het personeel of honden zijn toegestaan. En ik ben nog nooit ergens geweigerd, terwijl het geen heel klein hondje is. Vind het ook wel verrassend hoe makkelijk ze overal zijn, maar ik ga er nooit zomaar vanuit dat ze ergens naar binnen mag.
Ja wat @anon50301661 zegt. Ik geloof gelijk dat iedereen hier lieve honden heeft die goed opgevoed zijn maar voor heel veel honden en hun baasjes geldt dat helaas niet. Er zou echt een verplichte cursus of screening of zo moeten zijn voordat mensen een hond mogen nemen.
Ik ben geen hondenhater, denk dat ik het best leuk zou kunnen vinden om een hond te hebben en sluit niet uit dat ik er ooit een neem (krijg? wil?).
Wie is je favoriet
- Tommie
- Inieminie
- Pino
- Bert
- Ernie
- Elmo
- Koekiemonster
- Grover
- Kermit
- Graaf Tel
- Oscar