Stel je persoonlijke vraag #31

Sowieso

En in landen waar waakhonden veel voorkomen (in NL vrij weinig omdat weinig mensen hier veel land hebben) is het sowieso hoger. En in landen met veel zwerfhonden (hier komt dat eigenlijk nul voor).

Ben zo vaak in het buitenland doodsbang geweest voor al die loslopende zwerfhonden.

7 likes

Die van mij is gelukkig dom genoeg om ook als we niet in de keuken zijn keihard onder het aanrecht te staan miauwen in plaats van er gewoon op te springen als er iets op ligt dat hem interessant lijkt

Ja is denk ik misschien een cultuurding want de mensen die ik ken die in West Afrika zijn opgegroeid haaaaaten honden , en in zuid Amerika verschilt het heel erg. Maar nee, of dat zo zeer cultuur gebonden is durf ik niet te zeggen.

1 like

Heb jij main character syndrome?

• Ja ik ben een unieke protagonist
  • Nee ik ben niemand in deze wereld
  • Ik moet dit googelen

0 stemmers

Ik ben de onaardige en ook lelijkere buurvrouw

7 likes

Ik vind honden best oké, maar als ze je aanvallen kun je zwaar de lul zijn qua verwondingen en bij een kat is dat gewoon niet zo. Dus of je katten nu leuk vindt of niet: die begint te blazen, geeft je een mep en rent er dan vandoor. Kan met een hond toch behoorlijk anders aflopen en daarom heb ik liever katten in de buurt dan onbekende honden.

Ik ben achtergrond volk

Aangezien jij Tina fey als profielfoto hebt moet ik vaak aan jou denken als ik een sketch met haar zie. Of had ik dit al gezegd? Ze wordt dan vaak " gepest" om haar kleine hoofd hahah zo random. :laughing:

Dat ligt m.i. dan aan de eigenaar die niet goed genoeg de bak schoonmaakt. Mijn kattenbak stinkt niet (ok niet aan gaan snuffelen als ze net gepoept heeft). Maar ik schep minimaal dagelijks en gooi het weg in een afgesloten prullenbak.

Ik vind persoonlijk honden vaak naar natte hond ruiken en die geur komt van het beest zelf. Als ik mijn gezicht in de kat haar vacht begraaf ruikt ze vrij neutraal :woman_shrugging:.

4 likes

Dat sowieso. Ik woon in een wijk met relatief veel mensen met een migratieachtergrond. Bijna dagelijks zijn er wel kinderen die voor mijn hond wegrennen of haar proberen weg te jagen, ondanks dat ik haar in de wijk altijd dicht bij me heb (en natuurlijk aangelijnd). Maar goed, mijn hond heeft dat vaak nauwelijks door dus ik laat het maar gewoon, want heb ook helemaal geen zin om die kinderen dat allemaal uit te leggen.
Tenzij een van die kinderen weer een sneeuwbal naar haar smijt deze winter :triumph::triumph::triumph:

2 likes

Als ik gewoon aan het wandelen/fietsen ben, dan ben ik niet echt bang maar als ik aan het werk ben dan schijt ik soms echt 7 kleuren stront. Honden zijn zo agressief altijd naar de postbode :slightly_frowning_face:

2 likes

Gelijk die reclame van Ambi Pur in m’n hoofd

23 likes

Gilde jij als kind op straat met zo’n heel schriel gilletje uit enthousiasme?

• Geen idee
  • Ja maar onder de 4
  • Ja ook boven de 4
  • Nee want dan werden m’n ouders boos
  • Nee want ik was gewoon heel considering en Chill

0 stemmers

Heb jij kinderen in de buurt die zo gillen?

• Ja maar alleen klein grut
  • Ja en ook waarvan ik denk jij bent veel te oud om zo te gillen
  • Ja m’n eigen kind die nog super jong is
  • Ja m’n eigen kind die al naar de basisschool gaat
  • Als mijn kind dat doet zeg ik er wat van
  • De ouders van de buurkinderen zeggen er niks van
  • Mijn kind mag gillen wat ie wil

0 stemmers

Hier zijn ze allemaal ~7-11 ofzo dat ik denk zijn jullie opgevoed door wolven ofzo

2 likes

Hahahahahhahahahhaha love dit

Mijn moeder kwam ook altijd woest naar buiten gestormd als ik gilde, van “ik hoor je helemaal vanuit de keuken!!! Doe normaal gedraag je!!! Je bent geen 3!!!”

Denk dat gillen echt haar agressie naar boven bracht haha, ik snap het wel gaat ook echt door merg en been van dat kindergegil

12 likes

Onze buurkindjes gillen alles bij elkaar. De ouders gooien ze met mooi weer naar buiten en gaan zelf binnen zitten dus die zullen er niet veel last van hebben. Overigens gooien de buurkindjes ook met regelmaat dingen over de schutting. Ook hier wordt niks van gezegd, want ze kondigen het gerust luidkeels aan wanneer hun ouders buiten zijn en niemand die iets zegt. Blijft bijzonder.

3 likes

In de binnentuin galmt het al zo heerlijk door maar laatst was er een zo aan het krijsen dat ik had verwacht dat er minstens één arm af zou liggen. Na een aantal minuten ben ik maar eens gaan kijken en bleek niets aan de hand maar ouders kwamen ook niet even checken of actie ondernemen.

Edit: ik hoorde mezelf wel ‘had ik vroeger niet moeten flikken’ zuchten dus help ik ben m’n moeder aan het worden.

5 likes

Steek je dan ook hun ballen leeg als die over de schutting gaan?

Vroeger vond ik dat zo gemeen als mensen dat deden, ook als de bal al 5x erover was gegaan. Maar nu vind dat eigenlijk wel echt goals om dat als oude zeikerd gewoon te doen. Opgeflikkert met je spullen in m’n tuin. Zou het alleen nooit echt durven want dan krijg ik de ouders vast op m’n nek.

11 likes

Ik verbaas me zo vaak over die keiharde gillers, ken dat echt niet uit m’n eigen omgeving maar de buurtkinderen doen niet anders voor mijn gevoel. Wat een kutgeluid.

2 likes

gaat jouw gasprijs omhoog?

• nee, ik heb het vast staan
  • ja, vind ik zorgelijk
  • ja, maar boeit me niet zo

0 stemmers

en ga jij isolerende maatregelen nemen?

• nee, geen zin in/geld voor/zie het nut er niet van in
  • ja, ik ben wel aan het kijken
  • ja, ik ga sowieso wat aanpassen

0 stemmers

1 like