Stel je persoonlijke vraag #31

Voor tijdens het studeren/schrijven/iets anders waar je echt even goed je focus voor nodig hebt:

• Geen muziek
  • Wel muziek
  • Koptelefoon
  • Oortjes
  • Speakers
  • Wel noise-cancelling
  • Geen noise-cancelling

0 stemmers

En in het geval van wel muziek:

• Muziek die je normaal ook luistert
  • Muziek die je anders niet luistert
  • Met tekst
  • Zonder tekst
  • Playlist
  • Album
  • Eén nummer op repeat
  • Vaste volgorde
  • Shuffle

0 stemmers

1 like

Als ik merk dat ik echt in de flow raak doe ik meestal 1 nummer op repeat. Heel suf, en na een uur ben je er ook wel klaar mee, maar die voorspelbaarheid vind ik heel chill. Meestal is dat dan elektro/deephouse achtig. Headspace heeft trouwens ook goede focus playlists! (oa hans zimmer, john legend)

Resulteert er ook in dat ik steeds denk, heh hoe komt dit nummer in mijn meest geluisterd playlist? Maar dat is dus van zo’n focusuurtje!

Gewoon je eten naar voorin je mond verplaatsen en dan kauwen haha

1 like

Iemand plaatst de volgende reactie onder dit artikel:
“Zo komen ze dus aan die Zweedse balletjes”

• Kan wel, grappig
  • Kan wel, maar niet grappig
  • Kan niet, en niet grappig
  • Kan niet, maar wel grappig

0 stemmers

Met kan wel/niet bedoel ik: mag deze opmerking gemaakt worden of gaat dit echt jouw grens over?

1 like

Oh ik vind dit echt een hele lastige (niet gestemd). Ik ben heel benieuwd of iemand z’n antwoord wil toelichten.

Ik vind het niet grappig maar ik heb geen humor, en twijfel over kan niet/kan wel omdat het opzich een gevatte reactie/woordgrap is maar ik niet weet hoe het overkomt op mensen in de groep waar het over gaat zelf (of zij er aanstoot aan nemen).

1 like

Ja idd

Er is maar een heel klein aantal onderwerpen waar grappen over echt niet kunnen, vind niet dat transgenders an sich helemaal off limit zijn.

5 likes

Nav mijn post in het Show je aankopen topic

Als jij een complimentje krijgt over een kledingstuk, wat doe je dan?

• Bedank ik voor het compliment
  • Vertel ik waar het item vandaan komt
  • Vertel ik hoe duur (of beter gezegd goedkoop het was)
  • Vertel ik hoeveel korting ik had
  • Vertel ik hoe oud of nieuw het is (“oh heb ik al 10 jaar”, “thanks, is nieuw”)
  • Dit wisselt enorm per keer
  • Ik kan uberhaupt geen complimentjes in ontvangst nemen
  • Geen van al deze opties

0 stemmers

2 likes

Ik vind grapjes wel kunnen. Mn bloed gaat eerder koken van mensen die gaan zeuren van “waarom krijgen zij wel verlof en ik nieeet”

13 likes

Ik koop de laatste tijd duurdere items dus kan niet vaak meer zeggen "oh was maar x euro’

3 likes

Ik snap niet goed hoezo je het wel vindt kunnen maar misschien snap ik de grap niet. Gaat het er om dat ze ballen van mensen die een geslachtsoperatie doen zweedse balletjes noemen?

1 like

Haha ja dat is ook nog een optie natuurlijk!

Ja exact, vraag me bij dit soort dingen ook vaak af van ‘namens wie ben je outraged om een grap’? Aangezien de meeste mensen CIS zijn en nooit gevraagd zijn door transgenders om plaatsvervangend beledigd te zijn. Vind het dan zo’n performative ‘zie ik ben een ally, ik kom op voor ~zwakkeren’.

Vind dat enorm betuttelend eigenlijk.

8 likes

Ik vind dat echt heel leijk en vies ook om te zeggen

1 like

Ik vind het een stomme woordgrap, zoals alle woordgrapjes stom zijn. Maar ik ben niet transgender, dus ik durf niet zo goed te zeggen of het een stom grapje is of een micro agressie is, zoals ‘sambal bij?’ dat is

Ik doe ook vaak één nummer op repeat als ik echt even aan moet poten! Staat rustig de hele dag aan dan haha

Ik vind het gewoon een vreemde comment, wat bedoelt de poster daarmee, waarom post diegene dat? Ik vind het vooral gewoon raar (en dus totaal niet grappig, maar dat is superpersoonlijk)

4 likes

scoren bij diens boomer facebook vrienden?

🥲

Ik even niet een ander overduidelijk voorbeeld van micro agressie bedenken, daarom gebruikte ik die

Maar daarom weet ik niet of die grap over transgenders kan. Zover ik weet is de geslachtsoperatie nogal een big deal en je wordt echt beoordeeld of je het wel of niet hebt gedaan. Daarnaast gok ik dat transgenders vaak genoeg vragen krijgen over hun geslachtsdelen. Maar weer ben geen transgender, dus vind het lastig in te schatten

Tsja dat verandert mijn mening niet. Ik hoop dat de poster er verder geen gemene bedoelingen mee heeft inderdaad

Ja daarom vroeg ik het ook, maar toen jij ja zei begreep ik het dus wel