Stel je persoonlijke vraag #31

Ja exact, vraag me bij dit soort dingen ook vaak af van ‘namens wie ben je outraged om een grap’? Aangezien de meeste mensen CIS zijn en nooit gevraagd zijn door transgenders om plaatsvervangend beledigd te zijn. Vind het dan zo’n performative ‘zie ik ben een ally, ik kom op voor ~zwakkeren’.

Vind dat enorm betuttelend eigenlijk.

8 likes

Ik vind dat echt heel leijk en vies ook om te zeggen

1 like

Ik vind het een stomme woordgrap, zoals alle woordgrapjes stom zijn. Maar ik ben niet transgender, dus ik durf niet zo goed te zeggen of het een stom grapje is of een micro agressie is, zoals ‘sambal bij?’ dat is

Ik doe ook vaak één nummer op repeat als ik echt even aan moet poten! Staat rustig de hele dag aan dan haha

Ik vind het gewoon een vreemde comment, wat bedoelt de poster daarmee, waarom post diegene dat? Ik vind het vooral gewoon raar (en dus totaal niet grappig, maar dat is superpersoonlijk)

4 likes

scoren bij diens boomer facebook vrienden?

🥲

Ik even niet een ander overduidelijk voorbeeld van micro agressie bedenken, daarom gebruikte ik die

Maar daarom weet ik niet of die grap over transgenders kan. Zover ik weet is de geslachtsoperatie nogal een big deal en je wordt echt beoordeeld of je het wel of niet hebt gedaan. Daarnaast gok ik dat transgenders vaak genoeg vragen krijgen over hun geslachtsdelen. Maar weer ben geen transgender, dus vind het lastig in te schatten

Tsja dat verandert mijn mening niet. Ik hoop dat de poster er verder geen gemene bedoelingen mee heeft inderdaad

Ja daarom vroeg ik het ook, maar toen jij ja zei begreep ik het dus wel

Nou ik beeld me gewoon de situatie in dat ik tegen jou zou zeggen kijk, ikea geeft mensen die een geslachtsoperatie willen doen verlof en jij zou zeggen oh daar komen die zweedse balletjes vandaan dan zou ik wel denken :thinking: pardon wtf zeg jij nou
gewoon mijn primaire reactie, kan er weinig aan doen, ons gevoel voor humor is allemaal anders toch

2 likes

Ja ik weet het niet zo goed, ik vind het gewoon een rare en gekke (ok dat is hetzelfde) grap, maar waar het precies vandaan komt kan ik inderdaad niet benoemen

Wel interessant om eens over na te denken

1 like

Gebruik jij het woord Wholesome?

• Ja, en ik spreek voornamelijk Nederlands
  • Ja, en ik spreek voornamelijk Engels
  • Nee, en ik spreek voornamelijk Nederlands
  • Nee, en ik spreek voornamelijk Engels

0 stemmers

Nou dit hoop ik niet want anders mag de voedsel- en warenautoriteit wel wat vragen stellen bij het restaurant :thinking:

15 likes

Ik luister dan het liefst rustige muziek. Heb daar wel een paar afspeellijsten en artiesten voor. Die luister ik dus soms anders ook wel maar vooral als ik moet focussen. Of bijvoorbeeld in het vliegtuig om in te dommelen of te lezen.

3 likes

Ik kauw nooit met mijn voortanden. Mijn voortanden in mijn boven gebit en mijn voortanden onder kunnen elkaar ook niet aanraken. Zit een paar milimeter tussen. Heel irritant als er bijvoorbeeld sla op een broodje zit, kan dat niet ‘snijden’ met mijn tanden.

3 likes

Ja klopt, maar zie dit woord de laatste tijd sowieso vaak op het forum :grimacing: In het echt hoor ik dit woord nooit

1 like

Hierop inhakend.

Zeg jij 5 kwartier of 1 uur en 15 minuten?

• 5 kwartier
  • 1 uur en 15 minuten

0 stemmers

En waar kom jij vandaan?

• Zuid-Holland
  • Noord-Holland
  • Noord-Brabant
  • Gelderland
  • Limburg
  • Utrecht
  • Groningen
  • Overijssel
  • Flevoland
  • Zeeland
  • Drenthe
  • Friesland

0 stemmers

Nah, niet mee eens, want dan kun je gewoon 11 jaar zeggen. 5 kwartier is lekker snel, drie lettergrepen, ipv een uur en een kwartier (zes lettergrepen). Ik zeg beiden trouwens, net als 20 over en tien voor half, dus ik heb de hele dag al geen idee hoe de polls in te vullen.

1 like

Jaa, ik snap wel wat je bedoelt hoor, en 1 uur + een kwartier klinkt ook logischer, maar het praat wel sneller! Zeker omdat het nog redelijk vaak gebruikt wordt en niet uitgerekend hoeft te worden. Ik zou het niemand aan doen om het over 11 kwartier te hebben bijvoorbeeld!

1 like

Maar zeven kwartier zegt ook al niemand toch?
Ik ben hier ineens echt door gefascineerd, zo super specifiek dat vijf kwartier een ding is.