Stel je persoonlijke vraag #31

Ik snap die 2 polls niet onder elkaar. Je kunt de uitslag van poll 1 toch niet verbinden aan die van poll 2? @monkeyslut ook

21 likes

Het is anders 15 graden binnen, dus staat op 17 :thumbsup:

1 like

Zonder kachel is het hier 15 graden :crazy_face:. Dus die is al een paar weken aan haha, zet hem meestal wel maar op 18 graden.

4 likes

Ik heb de verwarming aangedaan omdat ik het zelf niet perse koud heb maar wel met twee niezende katten zit.

1 like

1 uur en een kwartier :upside_down_face:

6 likes

Ik zet m s nachts altijd op 13.5 en laatst sloeg ie dus zelfs daar op aan :+1:t3: zo koud is het dus al geweest in mijn huis dus ja, mijn verwarming staat zeker aan, sinds een maand alweer ongeveer
Voordeel van zo’n koud huis is wel dat ik het maar tot 16.5 oid hoef te verwarmen en dan voelt het al lekker warm, omdat de verwarming dan dus wel staat te loeien voor die 3 graden erbij, dat voel je erg snel
Maar ik vind dat ook een prima temperatuur haha lekker met joggingbroek en een dekentje inderdaad. Zodra ik dingen moet doen in huis vind ik >18 vaak al te warm
Alleen als ik thuis werk (en dus stil zit) zet ik m nog wel eens op 18.5

3 likes

Ik doe dit ook! Alleen dan met trap. Pas drankin and smokin van future :’) maar ik vind die voorspelbaarheid ook chill en de tekst hindert me niet ofzo. Gaat vooral om de herhaling.

3 likes

Ik word altijd jaloers van deze polls. Blokverwarming zonder thermostaat hier :thumbsdown:

Dus of het is koud, of het is warm. Geen idee wat de temperatuur is

3 likes

75 minuten :sunglasses:

2 likes

Ik vind het wel kunnen, zal mij worst wezen.
Maar ik snap wel waarom mensen het niet vinden kunnen. Die grap impliceert dat elke transgender zijn/haar testikels eraf laat halen. Die focus op geslachtsdelen is net het probleem toch voor veel mensen die niet cis zijn? Ik kan indenken dat mensen, die die grap maken en verder niet zoveel van genderdysforie weten, denken dat verlof krijgen dus gelijk staat aan geslachtsdelen transformeren. Terwijl er zo veel meer omheen hangt dan die focus op het hebben wel wel of geen ballen.

Nou ik hoop dat je dit snapt, ik ben niet zo goed in uitleggen. Ik vind het verder niet grappig maar het zal wel, zo erg is die grap nou ook weer niet, maar denk dat je het zo moet zien.
Ik zou die grap nooit maken, maar dus al helemaal niet in het gezicht van een transgender persoon. Maarja humor verschilt natuurlijk ook en wordt niet door een hele groep als wel of niet offensive gezien.

Misschien iemand die het echt niet vindt kunnen die een betere uitleg heeft?

10 likes

Ik vind het idd een beetje smakeloos, omdat ik de woordgrap niet echt begrijp? Dus de (kennelijk grappig bedoelde) associatie dat de Zweedse balletjes testikels zouden zijn? Ieuw Tuurlijk is niet echt zo, dat zegt de grappenmaker ook niet. Vind het dus meer in de categorie: “hele gare grap” = onnodig = niet voor herhaling vatbaar waardoor die niet hoeft. Niet dat het iets te maken heeft richting transgenders, maar kan ook niet uitsluiten dat er iemand wel aanstoot aan neemt? Ben ik wel benieuwd naar of zoiets op Facebook werd gezegd dan

Haha

17 likes

Maar dat betekent niet per se dat er letterlijk testikels afgaan toch?
Maar dat is wanneer je geslachtsverandering breder ziet dan het lichamelijke qua geslachtsdelen (wat ik zelf dan doe).

Ja die kon ook op een andere worst wijzen natuurlijk. :poop:

2 likes

Nou, dit lijkt me ook wel het andere uiterste eerlijk gezegd. En in elk geval niet iets wat ik als cisperspoon zo stellig zou durven beweren. Het is ook niet strikt een woordgrap lijkt me, omdat het vooral op beelden inspeelt. En juist die beelden bevestigen een eenzijdig en daarmee problematisch beeld van transitie, dat me niet per se bevorderlijk lijkt voor de acceptatie van transpersonen. En die aandacht voor acceptatie is hard nodig als je kijkt naar de geweldsindicidenten en mentale klachten waarmee deze groep te maken heeft. Goed dus dat Ikea dit doet, hoop dat hun voorbeeld gevolgd wordt. En ja, daar kan je dan flauwe grappen over maken, maar ook net zo goed gewoon niet.

Neem trouwens aan dat de bikinilijn dan ging over de bikinilijn en niet over het dragen van bikini’s. En dat lijkt me dan wel een woordgrap (met tramlijn), maar ik ben geen kenner verder.

11 likes

Het is verlof voor medische of niet medische behandelingen, 24 weken in een periode van 10 jaar. Dus gaat niet alleen om 1 operatie

Wintertijd (over)morgen, dus een uur langer weekend! Ik ga…

• een uur langer slapen
  • zaterdag expres een uur langer opblijven
  • een uur wakker liggen in de ochtend
  • het uur productief besteden: sporten, studeren, werken
  • dit uur niet bewust inzetten

0 stemmers

1 like

Maar blijft je was dan niet super lang nat? Was voor mij de voornaamste reden om de verwarming al op te zetten.

(Sorry voor de saaie huishoudelijke vraag.)

Ik ben een week van ‘t rabat. Ik sta dan iedere dag om vier uur op ofzo

1 like

Kom jij uit Overijssel? Ik ken die term alleen uit die provincie.

4 likes