Stel je persoonlijke vraag #31

Haat ook aan mensen die horen dat je geschiedenis hebt gestudeerd en dan een soort jaartallen pop quiz bij je gaan afnemen: “In welk jaar was deze gebeurtenis? En in welk jaar gebeurde er dit.”

Weet ik veel.

23 likes

Voor de mensen die een studie hebben afgerond, had je liever achteraf iets anders gedaan?

• Ja, als ik nu moest kiezen had ik een andere studie gekozen
  • Nee, ik ben blij met mijn keuze

0 stemmers

1 like

Vandaag vind ik het heel fijn dat het zo vroeg lekker donker is, maar doordeweeks heb ik er meer problemen mee.

Ja leuke vraag!

Ik zou het eigenlijk totaal anders doen. Ik heb eerst een hbo opleiding gedaan, daarna pre-master en master. Met alleen deze hbo opleiding (rechten) kun je niet zoveel maar toen ik eenmaal op de uni zat kwam ik erachter dat ik helemaal geen type daarvoor ben. Ik ben veel te praktisch ofzo (dat zeggen ze nu ook op mijn werk haha).
Wat ik op het hbo had gedaan weet ik niet, misschien fysiotherapie gericht op sport of iets van bedrijfskunde. Sowieso iets waarbij je aan een hbo opleiding voldoende hebt.

Edit: nee niet bedrijfskunde, ik bedoel die opleiding dat je leert een eigen bedrijfje hebben geloof ik.

2 likes

Opleiding zelf doe ik geen fluit mee en ben een andere opleiding gaan doen, maar ik heb mijn beste vriendin daar leren kennen dus dat zou ik niet zo snel willen veranderen.

3 likes

Slutshamede jij vroegr Xtina in haar dirtttttty days?

• ja
  • nee
  • geen idee
  • wie is Xtina / Wat is slutshaming?

0 stemmers

Een plakje leverworst nam jij als kind…

• graag aan
  • kreeg je nooit aangeboden
  • je had liever een andere worst
  • wat is leverworst?

0 stemmers

Anders. Ik zou nu iets anders hebben gekozen, maar ben ook tevreden met mijn keuze van destijds.

3 likes

Ik ben nog niet afgestudeerd, maar wel bijna. Maar ik had het grootste gedeelte van m’n opleiding zelf kunnen leren op internet en aangezien het zo’n brede opleiding is, kan ik precies van alles een heel klein beetje en niks heel erg goed :woman_shrugging:t2:

Media, Informatie en Communicatie trouwens. Of Creative Business is de nieuwe naam.

2 likes

Ik heb die opleiding ook gedaan (maar ik ben bejaard, toen heette het nog weer iets anders) en ik ben heel blij met m’n keuze! Heeft me namelijk gebracht waar ik nu ben en ik ben mega blij met m’n werk.

En juist omdat het zo breed is kun je dus ook veel richtingen op (is natuurlijk persoonlijk of je dat fijn vindt of juist niet, maar ik vond dat dus top want kon een beetje job hoppen de eerste paar jaar na m’n studie om te kijken wat bij me past).

3 likes

Het is vandaag halloween. Heb jij nog wat speciaals aan gedaan?

• Nee, het was een gewone zondag
  • Ja, veel horrorfilms gekeken
  • Ja, naar een Halloween feestje geweest
  • Anders

0 stemmers

2 likes

Betaald met een pasgeboren baby geknuffeld. :grin:

12 likes

Small Business & Retail management? Dat is daar op gericht volgens mij :see_no_evil:

Jaa die! Daarom kon ik hem niet vinden, ik zie dat hij nu anders heet

3 likes

Haha ik heb daar zelf hard over getwijfeld :stuck_out_tongue_winking_eye:, dus herkende je beschrijving :see_no_evil:

Ik zie mezelf ook nog helemaal zitten op de open dagen samen met m’n ouders. Ben geloof ik wel drie keer naar die voorlichting geweest en ook op verschillende hogescholen haha maar toen voor iets anders gekozen, en nu dus toch spijt.

Ik had achteraf het liefst de uni verlaten met zowel een BA Nederlands als Kunstgeschiedenis, maar ik was op den duur studeren even helemaal zat. Ben wel blij dat ik niet direct een docentenopleiding ben gaan doen, omdat ik gauw op zaken uitgekeken raak.

Haha jep, inderdaad herkenbaar. Ik ben CB 3e jaars (dit keer alsnog wel blij met de keuze!)

Ik heb ook 1,5 jaar SPH/Social Work gedaan maar nu echt heeel blij dat ik daarmee stopte.

2 likes

Gingen jouw ouders mee naar open dagen/waren ze betrokken bij jouw studiekeuze?

• Ja
  • Soms/een beetje
  • Nee
  • Anders (was geen optie/geen studiekeuze gedaan etc)

0 stemmers

Vind jij een muur bomvol met ingelijste posters mooi?
A la dit

• Ja
  • Mwoah
  • Nee

0 stemmers

1 like

Ik was ooit bij een mastervoorlichting en toen had een jongen van dik in de 20 zijn ouders meegenomen (wat ik eigenlijk al beschamend vond) en toen ging zijn moeder vragen of er huiswerkbegeleiding o.i.d. was. :joy: :joy:

@babushkababy Maar ik vind deze té desenio. Ik vind verschillende soorten lijsten en meer uiteenlopende stijlen leuker.

1 like