Wat mooi!
Ik heb dit wel gedaan, het was 13K (auw! die ik nog steeds aan het afbetalen ben) Dit was voor studie 2 waarover ik bij de eerste al twijfelde en uiteindelijk toch voor studie 1 gegaan ben. Ach ja, heb wel hele leuke jaren gehad.
Maar als ik het helemaal over kon doen zou ik misschien wel liever voor een bètastudie gekozen hebben, iets met voedsel, landbouw of planttechnologie. Of iets als International Land and Water Management.
Ik heb maar heel weinig echt oude foto’s, die zijn achtergebleven in het land van herkomst, maar de paar die ik heb ( dus van m’n opa en oma van beide kanten, en van m’n ouders toen ze klein waren) zijn van onschatbare waarde. Van verder terug is er helaas niets meer.
Mwoah, ik had achteraf misschien wat beter over mijn studiekeuze willen nadenken, wat ik er later mee wilde bijvoorbeeld. Maarja, als je 17/18 bent is dat ook te veel gevraagd wellicht. Ik heb wiskunde gedaan en dat was wel leuk, maar super moeilijk en veel te theoretisch. Ik heb eigenlijk nog steeds geen flauw idee wat je (naast leraar) ermee kan. Veel van mijn studiegenoten werken in de IT, ik ook, maar dat is het hem niet voor me.
Ik vond het wel een leuke studie, dus misschien eerder econometrie? Of technische bedrijfskunde. Of toch iets van planologie, want dat lijkt me ook een leuk vakgebied!
Ik ben ook benieuwd! Heb echt het idee dat mensen op latere leeftijd heel anders denken en daarom heel anders kiezen. Echt leuke verschillen krijg je dan.
Ik heb zelf journalistiek gestudeerd omdat ik dan het idee had dat ik lekker de hele dag naar voetbalwedstrijden kon + erover schrijven. In de praktijk bleek dat achter een schermpje zitten en copy pasten. Ik ben echt totaal niet iemand voor de hele dag achter de computer en eigenlijk vond ik er ook geen reet aan om interviews af te nemen en dat hele brutale/ journalist mentaliteit heb ik ook totaal niet gewoon. En ik kan niks met social media en vind het ook niet leuk. Dus wat ik daar deed?
Ik riep vroeger altijd dat ik nooooooit in een ziekenhuis ging werken. Drie keer raden wat ik nu dus wel doe. Ik ben nu bezig met een duale medisch-technische HBO-opleiding. Super leuk werk, leuke afwisseling tussen patiënten onderzoeken en onderzoeksverslagen maken/interpreteren, waarbij je ook wel echt veel medische kennis gebruikt. Echt zoveel beter op mijn plek daar, terwijl ik dat op mijn zestiende echt nooit zou hebben gekozen.
Heb je nu de kraamzorg opleiding gedaan? Leuk! (En ook tof dat je dit nog bent gaan doen!)
Haha ja een jaartje gestudeerd ik Leiden. Ik als een echte rotterdammer was eigenlijk nooit buiten Rotterdam geweest. Was best wel een happening elke dag op en neer en dat klote universiteit lag niet naast het station. Mijn fiets is daar zovaak gestolen
. Daarnaast gingen we zo vaak op excursies niet normaal. Soms verschillende planten en bomen zoeken terwijl ik maar dacht het lijkt allemaal op elkaar! Het leuke was dat wij met 6 dames van het vwo daar zijn gaan studeren. Maar uiteindelijk heeft er maar 1 de opleiding afgerond. En gratis toegang tot Naturalis was echt top. Maar geen spijt van de switch. Mocht dat niet zijn gelukt was ik wel doorgegaan en voor docent gegaan.
Zou mijn docentenopleiding onder geen beding over doen, maar ik weet ook dat ik als 18 jarige kapothard gefaald zou hebben op de uni want ik was mentaal 6 ofzo . Dus ik weet niet wat ik anders had gedaan?!
Voor het werk dat ik nu doe had ik het beste wel een juridische opleiding gevolgd. Nog wel geprobeerd aan de OU maar ain’t nobody got time or geld voor dat als je fulltime werkt.
Hebben jullie ook een goede en een minder goede oksel?
Mijn linkeroksel: zweet nauwelijks, stinkt nooit, ziet er onmiskenbaar uit als een oksel, maakt geen geluid, . Mijn rechteroksel: zweet op onverwachte momenten, stinkt wanneer ik ongesteld ben, ziet eruit als een vulva, maakt als ik geen bh gebruik wel eens een stom ketsgeluid met mijn borst,
.
- Ja, ik heb ook een favoriete oksel.
- Nee, ik herken dit niet.
0 stemmers
Favoriete oksel is misschien een groot woord, maar mijn ene oksel zweet wel significant minder dan de ander.
Het schijnt zo te zijn dat de oksel van je dominante hand het meest zweet. Ook @anon28710462
Klopt dit bij jullie?
Bij mij is het niet perse qua zweet maar de ene heeft minder ingegroeide haren, is ‘gladder’ en daardoor makkelijker te scheren en ziet er ook gewoon mooier uit ofzo
O ja, ik ben het belangrijkst vergeten te benoemen, terwijl het heel de reden is dat het überhaupt in me opkwam! Mijn linkeroksel is supermakkelijk te scheren, terwijl mijn rechteroksel een soort van onmogelijk te scheren holletje heeft waardoor ik het altijd heel zorgvuldig voor de spiegel moet doen. Het is dat ik mijn oksels nauwelijks onthaar en voornamelijk trim, maar ik vind het echt heel irritant.
@Luipaard ja als tiener, toen ik wel eens last had van een zweetplek op mijn prachtige polyester shirtjes van de Wonder Woman, dacht ik altijd dat het kwam door de wilde schrijfactiviteiten van mijn rechterarm op school. Echt dom. 🥲
Wel als puber maar nu niet meer. Toen zweette mn linkeroksel meer, mijn verklaring was dat dat kwam omdat ik linkshandig ben en ik die arm meer gebruik.
En hebben jullie een favoriete tiet?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Dat had ik vroeger wel maar nu ook niet meer. Toen zat er ook meer verschil in maar dat is helemaal rechtgetrokken met de tijd.
Als je zelf gemberthee maakt, hoe vaak doe je dan met die gember?
- Eenmalig (1 kop thee)
- 2 koppen thee
- 3 koppen thee
- 4 koppen thee
- 5 koppen thee
- 6 koppen thee
- Meer dan 6 koppen thee
0 stemmers
Dit doe ik nooit meer maar je kunt in principe toch heel lang met zo’n stuk gember? Want je doet er een plakje in toch?
Ik doe geen plakken maar brokken. Maar heb 't idee dat 'ie bij de tweede kop thee totaal niet meer sterk is, en ik hou juist van sterke gemberthee
Ik als koffieHATER vind sinds kort ijskoffie lekker en nu wil ik dat zelf proberen te maken maar dat werd me afgeraden want dat was nooit goed thuis te maken.
Heb je wel een zelf ijskoffie gemaakt?
- Nee
- Ja was een succes
- Ja was geen succes
0 stemmers
Ligt er wel heel erg aan wat voor soort ijskoffie. De consistentie van bv een frappuccino lukt mij niet goed. En een echte coldbrew heb ik me nog niet aan gewaagd. Maar aan gewoon een espresso met ijs of latte met ijs kan niet heel veel fout gaan