Bron nosstories instagram
Corona pas om naar school te mogen?
- Ik ben extreem voor!
- Ik ben meer voor dan tegen
- Ik ben meer tegen dan voor
- Ik ben extreem tegen!
0 stemmers
Corona pas om naar school te mogen?
0 stemmers
Vind dit ook wel een hele moeilijke maar er blijft nog steeds een groep die om medische reden geen vaccinatie kan nemen. Maar ook biv als je geen fijne thuis situatie hebt en je verzorgers zijn pertinent tegen vaccineren. Ondanks dat het natuurlijk de ideale wereld zou zijn als iedereen gevaccineerd zou zijn, vind ik niet dat een school zoān eisen mag stellen.
Ik vind deze heel lastig! Aan de ene kant is een school wel echt een enorme potentiƫle besmettingshaard zonder mondkapjes en zonder afstand, en is de vaccinatiegraad onder deze leeftijdscategorie relatief laag dus risico hoog. Aan de andere kant is onderwijs wel enorm belangrijk en vind ik elke dag testen om naar school te gaan wel heel veel gevraagd, mocht iemand niet gevaccineerd zijn. Maar ja, het punt is waarschijnlijk dat ze de vaccinatiegraad hiermee willen verhogen onder deze leeftijdscategorie (maar daar niet transparant over zijn)
Daar heb je wel een heel goed punt inderdaad!
Overigens ken ik een aantal mensen die (al dan niet ivm corona) les hebben in bijv hotels, en daar moeten ze dus wel hun QR laten zien. Dus deels is die plicht voor onderwijs er wel al verkapt (geldt natuurlijk maar voor een klein deel van de studenten)
Ik hoop dat ze dan nog wel online les mogen volgen en tentamens etc online mogen doen. Want iemand onderwijs ontzeggen vind ik niet kunnen.
Jeetje, wat heftig! Wat zielig voor die jongen :(. Als je 1e jaars MBO/HBO bent ben je vaak ook nog best wel jong. Ik was toen zelf 17 en zo beĆÆnvloedbaar door mijn ouders. Lijkt me erg als je dan misschien ook niet meer welkom bent op school, terwijl dat dan misschien je veilige haven is.
De ene linkshandigen schrijft onderlangs (waardoor je vroeger volledig onder de inkt zat) en de andere schrijft daardoor denk ik bovenlangs.
Ik schrijf onderlangs, dat andere kan ik echt niet.
Heb even fotoās gemaakt ter verduidelijking hahaha
Late reactie, maar ja dit klopt voor mij!
Hier ben ik heel erg tegen, zelfs als je dan nog wel digitaal onderwijs zou kunnen volgen want het afgelopen jaar is toch echt wel gebleken dat dat een studie heel veel zwaarder maakt voor veel mensen. En zƩker als ze dit nog steeds als optie zien
Ik vind die 2g regel zo ontzettend onlogisch?? Ik voel me veiliger in een kamer met mensen (al dan niet gevaccineerd) die net getest zijn dan in een kamer vol met gevaccineerden die zich al maanden niet meer testen.
Ik begin het allemaal heel raar te vinden.
Ik zie school juist iets waar je leert/zou moeten leren om op een goede manier informatie te interpreteren. Als je mensen de toegang tot school gaat ontzeggen duiken ze alleen maar meer in een rabbit hole. (Niet dat ik denk dat dit altijd zo werkt op een school, ga even uit van de meest ideale situatie zeg maar.)
Ja ik ook! En als je om medische redenen niet gevaccineerd mag worden word je op deze manier zo erg genaaid, vind echt niet dat ze dat kunnen maken
Wat mij betreft mogen ze een uitzondering maken voor mensen die wegens medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden. Voor scholen zou ik het idd niet willen, omdat kinderen dan de dupe worden van de keuzes van hun ouders. Maar voor de rest heb ik weinig sympathie.
De operaties die verzet moeten worden, behandelingen die vertraagd worden etc etc. Mensen moeten zich schamen.
Of je hand ietsjes omhoog hebben, vanwege die klote ringbanden
Omg boven, heb ik zelden tot nooit gezien, ik schrijf onderlangs/midden/bijna in de lucht. Geen inkt op mijn vingers.
Alsof we gehandicapt zijn wtf? Ik kan prima schrijven en ik heb geen vulpen meer zoals in groep 3. Links zijn is cewl. En ik zeg cewl vanwege Eric cartman.
Ik hoop ook dat er voor die groep een uitzondering komt. Het zijn er natuurlijk ook niet zo heel veel en dan moet de huisarts daar ook een rol in spelen. Voor mijn schoonzusje is het echt zo klote nu. Die reageert heel heftig op medicijnen, zelfs paracetamol, dus die mag gewoon niet, punt.
Ze kan alleen niet even spontaan uit eten of een drankje gaan drinken. Dat is nog tot daaraan toe, maar nu moet ze straks permanent getest zijn als ze ook nog normaal wil blijven sporten een paar keer in de week etc.
Zeker mee eens! Als er zoiets doorkomt hoop ik ook echt dat er een uitzondering komt, al lijkt me dat administratief gezien ook weer een behoorlijke operatie
Ja ik vind dat ook zo irritant! En alles wat weer kan en mag komt omdat andere mensen zich wel laten vaccineren. Vieze profiteurs.
Kan er ook echt boos om worden dat dat stomme mondkapje weer terugkomt. Daar heb ik echt teveel geld voor in mn lippen zitten. ZONDE
Maar hoe bepaal je medisch ākan het nietā.
Idem dito voor mensen die vanuit christelijk oogpunt niet inenten. De optie voor testen moet wat mij betreft wel blijven.
Dan zou ik in haar geval een 2nd opinion vragen, omdat het me lijkt dat in haar geval echt wel een uitzondering mogelijk is.
Voor christenen zie ik geen grond voor coulance.