Durf ik niet te zeggen. Ik denk dat het samenhangt met vrijheid van godsdienstuiting.
Ja dat vraag ik mij ook af. Ik vind het wel opvallend dat gelovigen dus iemand hebben om mee te praten over hun strafbare feiten en ongelovigen niet. Behalve hun advocaat dan. Is vast een overblijfsel van vroeger dat het ambt van priester een absoluut biechtgeheim heeft en psycholoog niet.
Je kan ook over strafbare feiten spreken met je psycholoog die je al gepleegd hebt. Zij moeten zich in principe aan hun geheimhouding houden als je ze verteld dat je in het verleden een moord hebt gepleegd bijvoorbeeld (ook als ze bijv nog op zoek zijn naar de dader). Dat is dan al gebeurd dus er is dan geen acuut gevaar meer. Pas als er signalen zijn van herhaling/dreigend gevaar voor anderen of patiënt zelf, bijvoorbeeld als iemand zegt dat ie van plan is iemand te gaan vermoorden, mogen ze aan de bel trekken. Anders zijn zij juist degenen die een misdrijf plegen, namelijk het schenden van dat beroepsgeheim.
Dit kwam ook weer terug in de zaak van Thijs H. die 2 jaar terug 3 wandelaars vermoord heeft. Zijn behandelaars hadden al het vermoeden dat hij verantwoordelijk was voor de moorden toen hij onder het bloed terug bij de instelling kwam, maar hier hebben zij toen niet direct melding van gemaakt. Pas nadat hij een dag later geloof ik de instelling onverwachts alweer verlaten had hebben zij melding gemaakt, omdat zij ervoor vreesden dat hij het opnieuw zou doen.
Ik sta ook vreselijk op de foto’s. Had meer tanden uit dan in m’n mond. En de meeste hadden al lang hun tanden gewisseld. Ik had ook geen jurk maar een broek. Maar bijna niemand had echt zo’n traditionele jurk aan. Vraag me af of dat nu nog steeds veel gebeurd.
Welke van deze programma’s kijk je wel eens?
- My 600lb life
- My feet are killing me
- Dr Pimple Popper
- Couponing extreme
- Say yes to the dress
- 90 day fiance
0 stemmers
Pimple popper me bff
Wisselt.
In de meeste gevallen zullen de ouders hun kinderen gewoon ‘netjes’ aankleden. In de conservatievere kringen die ik ook bezoek, komt het nog regelmatig voor, ik zie jaarlijks wel 2 of 3 meisjes in een witte jurk.
In Kevelaer is in het eerste communie-seizoen in diverse normale kledingwinkels ook een eerste communie-kledingsectie. Als mijn dochter haar eerste communie gaat doen, kies ik voor een nette, ingetogen witte jurk die niet bol staat van de pailletten en glimmers; iets als dit.
Dat jurkje op de foto is heel cute. En omg kleden ouders serieus hun kinderen in een jurk vol met pailleten? Dat had echt niemand bij ons. Ik weet nog wel dat het bij m’n zus een beetje een ding was om echte bloemen in het haar te doen, maar dat was bij mij al weer een soort van ‘not done’/ouderwets. Wel hadden de meeste meisjes ingevlochten haar. Ik ook want dat kan m’n moeder toevallig goed.
Yes dat gebeurt. Er zijn gemeenschappen waar o.a. Roma en reizigers eerste communie doen, en die kiezen regelmatig voor een wat uitbundigere jurk. Ik ken een naaister die deze jurken op bestelling maakt voor mensen door het hele land en zij verdient er enorm goed aan.
Dan krijg je situaties als deze:
In de kerk die ik zelf bezoek heb ik het nog nooit gezien maar het gebeurt hier en daar dus wel.
Toen ik als volwassene mijn eerste communie deed, droeg ik een ingetogen, donkere lange jurk die ik ook met kerst zou kunnen dragen.
Doet mij denken aan wat ik droeg bij de eerste communie, alleen was die van mij lichtroze.
Waar kijk jij dit?
Ik zocht iets als Afterlife en internet kwam met deze suggestie.
Ik woonde vroeger bij een woonwagenkamp in de straat en als zij hun communie deden dan was dat echt een hele happening. Mega grote jurken, die kindjes konden daar amper in lopen, maar ook koetsen a la Assepoester met paarden en limousines, de hele straat kwam dan ook kijken.
Het staat op Amazon Prime Video en het is zooo goed!
Babant is een speciale provincie
Ik krijg echt een soort Sweet Sixteen (MTV) vibes hiervan. Ik had werkelijk geen idee dat er bij sommige mensen zo werd uitgepakt voor zoiets als een eerste communie, echt leuk om te zien wel.
Ff kijken of ik gratis een maand kan kijken . (al die streamingsdiensten en concurrentie)
Het is maar €3 per maand
Wat vind je nou van traptreden als deze?
[poll type=regular results=always chartType=bar]
- Irritant
- Geen mening
- Ik ben gezegend met lange benen dus ik zie het probleem niet
0 stemmers
Verschrikkelijk, vooral als er natte blaadjes erop liggen.