Stel je persoonlijke vraag #31

Dutjes zijn de manier om van mijn overprikkeling af te komen

9 likes

Ik snap dat echt niet, ben er veels te nieuwsgierig voor

1 like

Western films

• Vind ik leuk
  • Vind ik niks
  • Vind ik echt verschrikkelijk

0 stemmers

Ja! Mijn pappa is op 18-09 overleden en mij zoontje had initieel dat als uitgerekende datum. Nadien wat terug gezet, maar ik ging overtijd. Uiteindelijk gelukkig op 16-09 bevallen. Vond het echt verschrikkelijk dat hij op dezelfde datum geboren zou worden. Nu met z’n verjaardag houden we altijd rekening dat het niet op het sterfdag van mn vader valt.

6 likes

Ik twijfel, dingen als True Grit en The Revenant vind ik wel vet. Maar de oudere westerns zijn erg clichématig

3 likes

Haha ja dit!

1 like

Ik las deze vraag en ik wist dat jij op 1 januari jarig was haha en moest al aan je denken toen ik t las

Maar ik ben dus 3 januari en da’s zo kut want iedereen is moe en overprikkeld van kerst en katerig van oud en nieuw dus niemand heeft zin om dingen te doen dus meestal vier ik het in maart ofzo

1 like

Ja same here! Donker, stilte, en even weg. Helpt na een zware werkdag.

1 like

Ik ben een week na Sinterklaas jarig (en dus vrij kort op kerst). Vroeger vond ik het echt een struggle want ik dacht jaaaa wat moet ik nou voor m’n verjaardag vragen, ik weet niet wat ik van Sinterklaas ga krijgen
 echt dilemma’s! En nu vind ik het weer jammer omdat ik dan in een maand alle cadeautjes krijg en vaak wordt m’n verjaardag vergeten omdat mensen zo druk zijn met zichzelf en de feestdagen :grimacing: daarom vier ik het ook al jaren maar niet meer

1 like

oke wat denken jullie,

Jort kelder

• maakt zelf zijn bed op
  • laat zijn moeder zijn bed opmaken
  • heeft een schoonmaakster die zijn bed opmaakt
  • wat bed opmaken en Jort Kelder ?!? Que

0 stemmers

Ik keek op1 terwijl ik bezig was mijn schone beddengoed weer om mijn bed te vouwen.

1 like

Maar die oude westerns hebben dan weer ennio morricone :heart:

7 likes

Zn moeder, en ik hoop dat hij nog een dekbedovertrek heeft met auto’s erop.

5 likes

Gebruik jij neusspray? Ik ben sowieso vaak verkouden maar laatst wel echt heel erg en iedereen had ineens een mening over neusspray.

• Nee dat gebruik ik nooit
  • Ja dat gebruik ik wel eens

0 stemmers

Maar ook echt met waarschuwingen als dat je er verslaafd aan kan raken etc. Alsof ik nog nooit eerder neusspray had gebruikt en het crack is.

Ja en ik ben heel bang om er verslaafd aan te raken hahaha

Ik vind het dus heel weinig helpen want 1 neusgat gaat open maar de andere gaat dan weer dicht en vice versa. Ik snap niet wat er verslavend aan is? Het is niet lekker ofzo? Het geeft toch ook geen fijn gevoel? Ik vind het juist ultiem smerig als die smaak per ongeluk in je keel komt. :nauseated_face:

Ik heb vroeger een tijdje bij de Kruidvat gewerkt en de helft van het vaste personeel daar was verslaafd aan neusspray lol

6 likes

Maar wat is dan de verslaving? Ik begrijp het niet. Je krijgt toch geen kick of weetikhet. Het doet toch niks anders dan eventueel een neusgat wat meer open te maken.

Bij mij gaan allebei mijn neusgaten gewoon open. Ik ben chronisch verkouden en heb dus vaak een dichte neus. Ik kan dan niet lekker eten, lekker slapen, ik kan niet sporten en ik kan amper fietsen want ik heb simpelweg niet genoeg adem, dus dan is neusspray heel fijn. Maar als je het langer gebruikt dan blijft je neus dicht en dan ga je het weer gebruiken en dan gaat je neus weer dicht. Dus daar ben ik heel voorzichtig mee.

Ik kan trouwens niet goed door mn mond ademen (idk why) Anders was het probleem waarschijnlijk minder

2 likes

Ik wist het ook niet precies maar Googlede even:

Neussprays met xylometazoline werken verslavend voor de bloedvaten in uw neus. Eerst zorgt deze spray ervoor dat de bloedvaten krimpen, zodat het neusslijmvlies minder opgezwollen is. Daardoor kunt u weer vrij ademen. Maar als u de spray langer dan zeven dagen gebruikt, raken de vaten eraan gewend. Dat betekent dat uw neusslijmvlies juist opzwelt, als u met de neusspray stopt. U heeft dan steeds neusspray nodig om uw neus open te houden.

1 like

Ja en dit is dus geen snot dus je kan het niet wegsnuiten. Het enige wat je op dat moment nog kan doen is afkicken, maar als je geen adem kan halen is dat niet heel prettig, dus afkicken is heel moeilijk. Ik leng mijn neusspray tegenwoordig 50/50 aan met water.

2 likes