Als je iets bij de Albert Heijn to go ofzo haalt, maak je dat dan ook weer school?
Maar ik denk niet dat iedereen steeds aan die zakken chips zit te likken. Iemand moet al net corona hebben, in zân hand hoesten en de zak die hij toch niet neemt weer terugleggen na uitgebreid aangeraakt te hebben. Of een vakkenvuller maar die raakt ook maar een gedeelte aan. Dat precies dat gedeelte op je vingers zit en in je mond stopt.
Het lijkt me gewoon zo onwaarschijnlijk allemaal.
Ik was ook overal tussendoor mân handen maar dat is 100% hardnekkige smetvrees (ik heb ocd) want ik weet dat het feitelijk niet hoeft maar het lukt me anders niet. Is echt dwangmatig
Heb je ook dat je onthoudt wat je tot het moment dat je je handen kunt wassen hebt aangeraakt? En dat je die voorwerpen soort van voelt branden/tintelen/een andere sensatie op je handpalmen?
Dat heb ik in de hele pandemie 2x gedaan (heen en terugreis vakantie, met trein, niet buitenlandđ). Maar toen heb ik gezorgd dat ik t broodje niet aanraakte met mn handen dus meteen uit de verpakking gegeten, zonder die dan weer aan te raken.
@Nefertiti Ik snap dat je waarschijnlijk gelijk hebt hoor. Maar ik zie t voor me alsof al die virusdeeltjes door de lucht zweven en overal op gaan zitten. Ik heb al afgeleerd om mn haar en hoofd te wassen nadat ik ergens ben geweest.
@mercurysummer Nee dat gelukkig niet. Maar probeer wel niks aan te raken bij thuiskomst. Pak ook bv niet mn hamster voor ik mn handen heb gewassen. Of als de kat van mn buren op me staat te wachten dat ik eerst naar binnen ga om mn handen te wassen en m dan pas aai zodat ik m niet besmet. En daarna ook want wie weet zit t wel op hem
Ik denk eerlijk gezegd dat te steriel zijn ook niet goed is voor je immuunsysteem.
Neee zeker niet. Ik geloof echt dat ik pre corona niet vaak ziek was omdat ik niet zulke goeie hygiene praktiseerde hahaha. At regelmatig iets van de grond wat gevallen was, waste mân handen niet supervaak, stond lekker in de spitstrein iedereens adem in te ademen.
Nu na corona ging ik 1 keer uit en bam, direct ziek
Dit hoort iedereen die zân handen vaak wast echt 100x per jaar haha, we know
Ik geloof dat dat specifiek ging om een kok die naar podcasts luisterde, ik kan me voorstellen dat tijdens het koken je door middel van iets specifieke luisteren je af te zonderen van de herrie in een keuken/restaurant je juist geconcentreerde kunt werken.
@mercurysummer en alsof je handen wassen je steriel maakt haha, ik geloof dat dat âgoed voor de weerstandâ echt een hardnekkig fabeltje is. Tenzij iemand zich dagelijks van top tot teen ontsmet of nooit in contact komt met anderen, krijgt iemands weerstand echt wel genoeg om mee te werk te gaan binnen.
Ik bedoel niet perse alleen het handen wassen maar (bijna) alles ontsmetten gaat mij persoonlijk ver. Ga ook niet het liftknopje opeens met mijn elleboog indrukken.
Uiteraard moet iedereen dat verder lekker voor zichzelf weten joh en het is verder ook niet verwijtend bedoeld maar kan me daar zelf gewoon niet in vinden.
Ik snap wel wat je bedoelt hoor. Vaak (meestal?) is alles ontsmetten ook gewoon dwangmatig. Maar ik hoor dus heel vaak dat mijn immuunsysteem daardoor heel erg verzwakt wordt terwijl je dat niet zo makkelijk kunt stellen. N=1 maar de laatste keer dat ik ziek was is minstens 20 jaar geleden haha, misschien ontsmet ik gewoon ultra secuur
Als geld en herstel geen probleem zou zijn, zou jij dan plastische chirurgie ondergaan?
- Ja
- Nee
- Misschien
- Anders
0 stemmers
Niet omdat ik compleet tevreden ben met mijn uiterlijk en alles mooi vind, maar omdat plastische chirurgie 9/10 keer je onzekerheid toch niet verhelpt. En omdat ik het vind bijdragen aan een onrealistisch schoonheidsideaal, die slechts in je bereik is wanneer je veel geld hebt.
Ik zou wel borsten willen die niet reageren op zwaartekracht
Ik heb deze ooit van het forum afgehaald en vind hem wel lekker:
Ook al gaat er bij mij wel meer kaas op geloof ik. En ik maak altijd een creme fraiche saus, want ben geen fan van avocado
Nee wel in de zomervakantie, met complete voorhoofdsholte ontsteking erbij en allez
Nou vooral dat laatste idd!
Ik bedenk me door de post van @grace dat ik vandaag in een bouwlift heb gestaan en lekker met mân vingers alle knoppen ingedrukt hebt ik denk dat ik niet wil weten wat ik daar allemaal indirect heb aangeraakt
Als herstel (en complicaties) geen issue zou zijn, zou ik denk ik voor een borstverkleining gaan. Nog steeds enige twijfel of ik echt wil laten snijden in een gezond lichaam, maar het zou het dagelijks leven wel echt makkelijker maken denk ik
Er zijn ook andere redenen om plastische chirurgie te ondergaan. Dat hoeft echt niet alleen onzekerheid te zijn (bijv. de hierboven genoemde borstverkleining).
Zelf vermoed ik later nog wel een ooglift te moeten ondergaan. Het gaat steeds meer hangen helaas en mijn moeder heeft zich uiteindelijk ook vanwege verminderd zicht moeten laten opereren. Ik ga vast sparen
Oh, ik dacht dat ooglidcorrectie deels vergoed werd
Denk dat ik ook niet onder een ooglidcorrectie uitkom uiteindelijk. De rest zal allemaal wel