Als je huisstofmijt allergie hebt zou je het bijna elke week op 60 graden moeten wassen, gelukkig val ik in de categorie bijna nooit.
Dekbed zelf! Ik vroeg me ineens af hoe vaak je dat moet wassen, ik kom net tegen dat eens in de 4/5 jaar voldoende is. Wassen is ook niet echt goed voor je dekbed.
Ik mag hopen dat dit niet over het overtrek gaat, als dan de meest frequente optie halfjaarlijks is is dat zelfs naar mijn maatstaven vrij weinig.
Ik was mijne een keer in de zoveel tijd als ik er aan denk om ‘m mee te nemen naar m’n ouders haha. Omdat het dons is moet hij in de droger met tennisballen en heb zelf geen droger
Ja overtrek doe ik dus (om de reden die @Broodrooster noemt) elke week, aan het wassen van mijn dekbed heb ik geen actieve herinnering.
Als ik een keer per jaar wissel van winter naar zomerdekbed of andersom, was ik het dekbed wat ik vanaf dan ga gebruiken omdat het daarvoor maandenlang op zolder in een zak heeft gelegen en muf ruikt
geloof niet dat de wasmachine blij wordt van een dekbed dat 10kg weegt
Heb dit eigenlijk nog nooit gehoord! Maar waarom niet. Ik hang ‘m eens per zoveel weken buiten om te luchten maar als het net de dag dat ik het overtrek verschoon regent sla ik dat prima over. Bij het wisselen van het zomer en winter dekbed laat ik ze wel allebei een dag buiten hangen.
Wassen altijd rond mijn verjaardag (ongeveer de helft van het jaar) en oud en nieuw. Het zelfde voor de kussens.
Opfrissen in de droger (werkt echt, hij komt er heel veel frisser uit) doe ik ongeveer 1 keer per maand.
Ik heb verder geen last van allergieën oid. Het verschonen van het bed is ook het enige dat ik echt bijhoud in het huishouden omdat ik dat zó lekker vind. Voordat iedereen denkt dat ik mega schoon ben, de badkamer is al maanden niet gedaan.
Heb het een keer gedaan zonder tennisballen en was ook iets te groot voor de droger waardoor mijn dekbed twee weken lang naar kots rook.
Ja ik wil mn dekbed al een tijdje weer wassen. Heb geen speciaal dekbed ofzo, maar ik denk dan dat ie helemaal in stukken eruit komt? Mn huidige heb ik nog nooit gewassen. Een vriend van mij gebruikt nooit een dekbedovertrek, hij gooit het dekbed altijd in de was.
Buiten hangen ga ik echt niet doen, in de binnenstad hier wordt ie er echt niet frisser op. Sowieso heb ik het idee dat mensen denken dat de was buiten hangen oh zo fris is, terwijl dat heel vaak me totaal omgekeerd lijkt? In zo’n smal steegje bijvoorbeeld in Italië waar tig scooters doorheen rijden de hele dag. Ja nou wat lekker fris he.
De was buiten hangen:
- Doe ik als het weer het toelaat
- Doe ik nooit
- Doe ik standaard
0 stemmers
Heb ik geen plek voor
Ik krijg een heel ‘strak’ gezicht wanneer ik moet of niet lekker ben
Zal ik deze week de kerstboom opzetten?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Gatverdamme een cirkeldiagram
Even voor de goede orde:
Officieel duurt de kerstperiode van 21 december tot Driekoningen op 6 januari. Daarom zette men vroeger op 21 december de kerstboom op. De kerstboom was een heidens symbool en stond voor vruchtbaarheid en vernieuwing. Toen Luther in de zestiende eeuw verklaarde dat naaldbomen het symbool waren voor de geboorte van Jezus, werden de bomen voor het eerst echt versierd met kerstballen.
Bron: https://www.eurofleur.nl/nieuws/263/wanneer-mag-ik-de-kerstboom-opzetten
Ga jij dit jaar een kerstboom opzetten?
- Ja
- Nee
- Misschien
0 stemmers
Wat vind je beter:
- Een cirkeldiagram
- Antwoorden op een rij
0 stemmers
Het leven is te kort om je af te vragen of de kerstboom al mag sgat.