Stel je persoonlijke vraag #31

Vuur lager zetten? Dan heeft de kaas tijd om te smelten zonder dat de buitenkant al verbrandt. Verder doe ik niks bijzonders denk ik. Behalve natuurlijk flink veel roomboter in de pan

2 likes

Anders: in een contactgrill

5 likes

Oh dat versta ik onder tosti-ijzer hoor

6 likes

Buitenkant insmeren met mayonaise of roomboter, vuur laag, pan niet te heet laten worden voor de tosti erin gaat en dan wel met deksel de kaas laten smelten en even de deksel aanduwen maar laatste minuut oid zonder deksel zodat de tosti krokant wordt. En een grillpan gebruiken!

3 likes

Ik doe vaak Tomatensaus tussen de tosti, dan krijg je een soort pizzatosti

5 likes

Start je met een koude pan? Dat werkt vaak het beste.

Nog een belangrijke tosti-vraag. Hoe moet een tosti worden gesneden?

• Diagonaal
  • Horizontaal
  • Niet
  • Anders

0 stemmers

2 likes

Ik doe het nu eerst in de magnetron zodat de kaas smelt en daarna even in de pan zodat de buitenkant lekker bruin wordt, maar alsnog is het een risico want het verbrandt echt als je 1 keer met je ogen knippert

3 likes

Niet en dan eerst rondom de korsten eten zodat je de lekkere binnenkant over houdt. Maar zo eet ik een gewone boterham ook haha.

8 likes

Horizontaal voelt echt chaotic evil!

20 likes

Anders: dit boeit me echt hélemaal niks, als ik maar een tosti kan eten.

3 likes

Ik ga…

• naar HET kruidvat
  • naar DE kruidvat

0 stemmers

Maakt mij niks uit, het komt toch allemaal in mijn buikje

2 likes

Naar Kroeidiewàt zonder lidwoord, zoals moeder altijd zei. Schaamde me er als kind altijd heel erg voor (omg stel je voor dat iemand hoort dat een buitenlandse vrouw geen goede Nederlandse uitspraak heeft, choquerend!1!), maar heb het onbewust toch overgenomen en nu klinkt Kruidvat niet goed. :thinking:

Hierop aansluitend: schaamden jullie je als kind ook buitenproportioneel voor dingen die je nu juist tof vindt van je ouders? Ik kan me nog herinneren dat mijn moeder eens op het schoolplein tegen een andere moeder met een puppy zei: “Wat een lieve poepie!” en ik dat zo erg vond dat ik boos op haar werd, terwijl ik nu juist ontzettend veel bewondering heb voor hoe goed ze Nederlands heeft geleerd in een paar jaar.

• Ja, ik heb ook van die specifieke herinneringen.
  • Mwah, ik schaamde me zoals elk kind wel eens onterecht voor mijn ouders, maar ik krimp niet ineen als ik eraan denk.
  • Nee, ik schaamde me niet echt voor mijn ouders.
  • Nee, ik vond mijn ouders als kind te gek.

0 stemmers

Zoveel beter dan zo’n stom tosti-ijzer (of krokmasjien) waar geen een normale boterham in past en waar alles in een gekke vorm wordt geperst en van alles uit druipt en je keiharde randjes krijgt!

Maar ik snap niet waarom je sla mee zou contacgrillen :sweat_smile:

Tip doe bakpapier op de platen dan blijft hij gewoon schoon en brandt er niets in. Het bakpapier kun je vaak hergebruiken.

16 likes

Haha love het woord krokmasjien

4 likes

Hoe vaak eet jij tosti

• Nooit
  • Maandelijks
  • Wekelijks
  • Nauwelijks
  • Dagelijks

0 stemmers

ik krijg op mn werk altijd tosti :drooling_face:

Dit zijn echt de allerbeste vieslekker tosti’s uit een apparaat hoor :star_struck:

Maar ik heb zelf alleen een contactgrill

13 likes

@M0nan en ik hebben allebei een herinnering waardoor we nu echt nog kunnen huilen: de muntjed en de legging

2 likes

Elke zondag een vlamtosti :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Jaaa! En je kunt er ook allemaal andere dingen in grillen :grin: ik vind het echt zo’n handig apparaat.

1 like