Stel je persoonlijke vraag #31

Ben al maanden niet verkouden geweest maar bij wat voor symptomen dan ook zou ik nog steeds linea recta naar een teststraat gaan, eerst corona uitsluiten dan verder zien.

3 likes

Nee eerlijk gezegd want heb recent corona gehad, anders wel hoor.

Zodra mensen niet meer aan de 1,5 meter hoeven te houden, word ik ziek. Daarnaast ben een van de weinige die nog aan de desinfecterende gel pomp.

Het.is.niet.eerlijk

1 like

Wel bij echt verkouden. Ik snotter het hele jaar door zo ongeveer, dus als het voor mij normale klachten zijn doe ik geen test.

Ik doe twee keer per week een zelftest voor uni, en voor af en toe een snotter ga ik niet nog naar de GGD. Als ik serieuzer verkouden zou zijn zou ik dat wel doen! Maar is nog niet gebeurd dit jaar.

Iemand vraagt of je samen iets wilt gaan drinken in een café.
Je weet dat die persoon niet gevaccineerd is en de inloggegevens van iemand anders gebruikt op de coronacheck app om binnen te komen.
Wat doe je dan?

• Wel gaan
  • Niet gaan
  • Anders

0 stemmers

Huh maar meeste plekken heb je toch ook legitimatie nodig? Of heeft hij die ook bij zich?

Ben er gelukkig bijna vanaf, en nu is mijn vriend aan de beurt. Realiseerde me nu ook pas weer dat ik vorig jaar gewoon voor het eerst sinds jaren niet verkouden ben geweest in de herfst.

1 like

Nope, ik heb ook nog nooit gehad dat dat gevraagd werd. Ze scannen gewoon alleen de app.
Ik kwam er trouwens pas achter toen we al in het café waren (vertelde het namelijk doodleuk alsof het ontzettend slim is om op die manier te frauderen), en ik zelf had vooraf beter na moeten denken want ik had dit kunnen weten, maar ik ben not amused. Vind het zo ontzettend asociaal.
Ik heb het op dat moment gewoon genegeerd omdat ik weet dat er iets van zeggen 0 zin heeft, maar ik heb hier echt geen zin in.

3 likes

Ik heb nog bijna nergens mijn id hoeven laten zien, meestal is het groene vinkje genoeg. Soms vragen ze wel nog naar m’n geboortemaand ofzo maar als je iemand z’n digiD weet dan weet je vast ook z’n verjaardag

2 likes

Ik bedoel idd snotteren met verkouden! Niet koorts ofzo

Ik zou hier ook echt woest om worden, vind het echt niet kunnen. Zou voor mij een reden zijn om iemand niet meer te hoeven zien, in elk geval niet op korte termijn.

8 likes

Als diegene verder geen klachten heeft, zou ik er niet al te veel van vinden. Vind het niet slim, het hoort niet, maar uiteindelijk is het diegene zijn/haar keuze. Voor een volgende keer zou ik dan niet zo snel weer ergens binnen afspreken zolang deze regel nog van kracht is.

2 likes

Dit vind ik niet.
Vaccineren is een keuze waar iedereen vrij in is. Valse gegevens gebruiken om ergens binnen te komen is gewoon fraude en dat is niet zijn/haar keuze, dat is gewoon verboden.

25 likes

Ja eens, maar ik bedoel meer ik kan het toch niet verbieden dat diegene dat doet? Daar heb ik niets over te zeggen. Dus dan zou je of diegene aan moeten geven of je laat het voor wat het is en zegt er alleen iets van. Of niets. Ik zou niet weten wat ik verder kan doen dan tenzij het helemaal op de spits drijven, maar of dat een verbroken vriendschap waard is vraag ik mij dan af.

1 like

Nouja je kan wel zeggen ik heb geen zin om hieraan bij te dragen of dit gedrag te faciliteren dus ik spreek alleen buiten of thuis met jou af of helemaal niet

15 likes

Dat kan wel, maar als je er al zit dan kan je er niet zoveel maar aan doen. Dus ik snap wel dat @LaPetiteRobeNoire zich rot er over voelt dat ze dit niet wist van te voren, maar het is niet haar fout verder. Niet dat je dat zegt, maar het is niet jouw verantwoordelijkheid verder. Voor een volgende keer zou ik ook zeggen niet daar afspreken.

2 likes

Oh ja, op die manier snap ik wel wat je bedoelt.
Maar inderdaad wat @Lemongrab zegt, en ik vind er zeker wel iets van.

2 likes

Ja dit gaat alleen op als je het van te voren weet natuurlijk, niet over deze specifieke situatie. Vind het ook niet de fout van de ander hoor. Voor een volgende keer zou ik er wel zelf alles aan willen doen om die situatie te voorkomen dus dan idd gewoon niet meer afspreken. Op het moment zelf weet ik niet, ik zeg nu weggaan maar ligt er ook aan wie het is en hoe de relatie is en hoe daadkrachtig ik me op zo’n moment zelf zou voelen.

1 like

Heeft toch geen nut tegenwoordig. Hou er maar rekening mee dat je over een paar jaar met 3 generaties in een huis woont.