Stel je persoonlijke vraag #31

Zoals ik wel eens eerder heb verteld neem ik vaak koekjes mee van de Whole Foods zonder ze te scannen. Denk niet dat Jeff Bezos daar wakker van ligt met zijn $191 biljoen (verkregen door andere mensen uit te buiten en het milieu om zeep te helpen :+1:t2:)

12 likes

Was hem al aan het maken voor hij daar stond en was vooral benieuwd naar de mening van mensen die niet daar komen. Kan me voorstellen dat je zonder relatie en zonder seks, maar wel met behoefte aan een topic daarvoor niet meeleest daar.

2 likes

Ik zet gewoon netjes een poll in het polltopic, hartstikke ontopic van mij.

13 likes

Voor een zeikerd zeg ik wel bovengemiddeld vaak tegen mensen dat ze niet zo moeten zeiken/dat ik vind dat ze zeiken

2 likes

Dat is toch logisch, jij hebt het alleenrecht om te zeiken

2 likes

Ja maar dan moeten ze hun producten niet zo duur maken!!! :rage::rage::rage: REVOLUTIEEEE!

Mensen vergeten ook vaak dat die supermarkten en winkels van franchisenemers zijn die er dus wel wat van merken als er wat gejat wordt.

6 likes

Bestel jij wel eens eten via zo’n snelle dienst als Getir/Gorillaz?

• Ja, vaak
  • Ja, soms
  • Nee, nooit

0 stemmers

In het geval dat je ‘ja’ hebt gestemd, hoe denk je over het feit dat dat best wel onethisch is?

• Ik wist niet dat dit onethisch was (maar zal me er es in verdiepen)
  • Arbeidsrechten boeien mij nul, geef me snelle chocolade
  • Ik vind het heel erg, maar ik doe het toch
  • Anders

0 stemmers

Ik woon op een steenworp afstand van twee supermarkten. Ik ben lui, maar niet zo lui

3 likes

Ik bestel er regelmatig dingen die ze niet hebben in de supermarkt hier. Niet altijd hoor, zeker ook uit luiheid

Ik zag gister in een story van Danique (vriendin Monica Geuze), dat dit zoooo’n uitkomst is voor haar en dat ze dit écht gaat missen als ze niet meer in de stad woont. Maar zij woont letterlijk BOVEN de Albert Heijn (en boven allemaal andere eetgelegenheden), dan denk ik echt hoe dan??? Hoezo maak je daar dan gebruik van 🥲

20 likes

Ik vind het echt extreem lui, maar ik woon ook in een dorp zonder winkels dus ben gewend om een kwartier te moeten fietsen voor de supermarkt (alsnog niet ver, in mijn vorige dorp was alles minimaal een half uur fietsen). Heel ander uitgangspunt dan midden in een stad wonen waar alles in de buurt is!

2 likes

Zou eerder de naam van het bedrijf doen. Dan vind ik het wel leuk, KvK nummer zou ik zelf niet doen.

3 likes

Kun je niet de naam van haar bedrijf doen ipv KvK-nummer?

Misschien geen kvk of bedrijfsnaam maar een motiverende tekst? Work it, girl boss, I can do this, nouja whatever je maar kunt bedenken haha, ik kom niet zo 1,2,3 op hele leuke

4 likes

Weet je ook de datum waarop ze haar bedrijf heeft ingeschreven? Misschien kan je daar nog iets mee doen! Dat zegt haar vast ook iets meer dan dat nummer, gok ik. En anders is een soort slinger misschien een idee? Die kan ze dan, als ze wil, in haar bedrijfspand oid ophangen. En dan kan de tekst zo lang en uitgebreid als je wilt

2 likes

Nav een discussie op het Viva forum. Als je bij mensen thuis bent, lees jij dan de kaarten die staan uitgestald? (Het gaat dan om zonder toestemming)

• Nee natuurlijk niet
  • Soms
  • Ik pak ze alleen op en bekijk de voorkant en de naam aan de binnenkant
  • Ja tuurlijk, hartstikke leuk al die lieve berichtjes

0 stemmers

Als je ja hebt gestemd, doe je dat bij iedereen die je kent?

• Of ik er voor het eerst kom of niet, ik lees het
  • Alleen bij vriendinnen en ouders die dichtbij staan
  • Ik krijg alleen kaarten onder mijn neus geduwd door anderen
  • Ik zei toch al dat ik dit niet deed? Onbeschoft gewoon

0 stemmers

Vind jij post net zo privé als telefoon/mail etc?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Maakt het nog verschil of iemand een kaart of brief van je leest?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Hier kan je de discussie lezen. Echt ik ben gewoon zo verbaasd dat men dit normaal vindt en dat als je dat iet wilt je de kaarten maar op moet bergen? Wat een achterlijke gedachten gang. Post is privé, punt uit. Of het nu een verjaardagskaart is of een kerstkaart of wat dan ook, dat ga je niet lezen zonder toestemming. Toch?

lief idee van je! Ik zou het erg kunnen waarderen in ieder geval. Iets met een datum is wel een goed idee.

1 like

Maar meestal is dit wel in de context dat iemand zegt ‘ah kijk wat een lieve kaarten ik allemaal heb gekregen! Ook van naam persoon die ze al 84jr niet hebben gesproken.’ Dan ga ik ze wel bekijken.
Zonder aanleiding doe ik dat eigenlijk nooit. Maar ze worden dan niet onder mijn neus geschoven, maar ze staan dan op de kast waar ik ze bekijk oid.

2 likes

Ik ben het wel eens met ‘Als je niet wil dat mensen ze gaan lezen, moet je ze niet ophangen/neerzetten’. Als ik bijv mijn verjaardagskaarten op de kast zet, prima als mensen ze lezen, hoor. Ik heb ook wel eens een verzameling brieven op tafel liggen, als ik weet dat er mensen komen haal ik die gewoon weg.

8 likes