Stel je persoonlijke vraag #31

Ik ben dol op leuke kaarten kopen (heb een hele collectie) en versturen, en tijdens de lockdowns heb ik ook leuk postpapier gekocht, maar de drempel om iemand een brief te sturen is toch net iets te hoog omdat niemand dat doet. Terwijl ik dit typ bedenk ik een vriendin die dit wel zou kunnen waarderen, dus misschien moet ik haar maar een brief sturen.

3 likes

Ik vind het wel leuk om vriendinnen bijvoorbeeld snacks via de post te versturen indien er iets te vieren valt oid. Hopelijk komt dat aan zonder zilvervlisjes, zoals bij Laura Brijde.

2 likes

Vind kaarten sturen echt zo leuk om te doen en ik geniet er ook echt van als ik kaartjes terug krijg. Had nu ook weer een kaart gekregen en ik zat echt hardop van:“Aaaa zo lief, ooohh naaaww gossie, oh mn hart”
ben echt dramaqueen als ik kaarten lees, echt genieten

6 likes

Haha ja same. Ik zoek mijn kaarten deels uit met een geadresseerde in gedachten en dan ben ik echt in mijn nopjes als ik zo’n kaart kan gebruiken.

1 like

Ja, maar wel maar aan een klein aantal specifieke mensen, niet zomaar aan iedereen.

1 like

Jaaa, daar ben ik het sowieso ook mee eens! Ik krijg ook altijd hele blije reacties als iemand iets van me ontvangt, maar omdat ik nooit iets terugkrijg (niet raar, in mijn omgeving is post gewoon echt geen ding, verhuiskaarten en geboortekaartjes bestaan bijvoorbeeld ook niet als concept) voelt het toch een beetje grensoverschrijdend om regelmatig zonder reden iets te versturen. Ik wil mensen niet in verlegenheid brengen omdat ik zelf post zo leuk vind. :joy:

@Geranium, ik heb één Nederlandse vriendin die geen sociale media gebruikt en met wie ik maar sporadisch app, en wij wisselen soms heel lange brieven uit! Superleuk is dat altijd, ook omdat het is begonnen toen ik 14 jaar terug naar het buitenland verhuisde en je echt kunt zien hoe we het schrijven steeds serieuzer zijn gaan nemen, en van warrige hanenpoten op het papier van onze proefwerkschriften naar uitgedachte verhalen op echt briefpapier, enzo.

7 likes

Wat supertof! Ook dat je zo echt een archief van je vriendschap maakt dat je terug kunt lezen. Ik had vroeger ook een aantal penvrienden en -vriendinnen in verschillende landen (eind jaren negentig, toen internet nog niet overal vanzelfsprekend was) en dat was, zeker met de mensen met wie het echt klikte, zo leuk. Dat is jammergenoeg wel echt gesneuveld door internet.

1 like

Oke ik heb er zojuist gesolliciteerd. Ben benieuwd.

6 likes

Heb jij wat linkjes waar je je hierover zou kunnen inlezen? Ik kom alleen dit artikel van Trouw tegen maar kan daar nog niks schokkends in lezen

Ik hou ook heel erg van kaartjes sturen en krijgen dus ben vrij recent begonnen met postcrossing en dat vind ik echt heel leuk. Zo leuk om een kaartje in je brievenbus vinden.

Ik heb op een rek in m’n woonkamer allemaal ontvangen kaarten hangen, ook van toen ik ziek was dus dat zou ik wel raar vinden als mensen die gaan lezen. Maar kaartjes die op de kast in het zicht en voor t grijpen staan vind ik geen probleem als iemand ze leest. Doe ik zelf ook wel bij anderen :grimacing:

2 likes

NRC had er vanochtend een podcast over: https://pca.st/episode/45a3d508-ce5f-4c18-8180-51b6d1b637e6 die leggen wel goed uit wat er mis gaat. Maar het zijn een beetje de standaard bezorgdienstopstartproblemen.

@Luzarl Ik hoop dat je het naar je zin gaat hebben!

1 like

Vanavond is het weer zover: het Gouden Televizier-Ring Gala. Welk programma mag van jou de ring mee naar huis nemen?

• De Kinderen van Ruinerwold
  • Een Huis Vol
  • Mocro Maffia
  • Het Songfestival had hier tussen moeten staan!!

0 stemmers

Ik hoop vooral dat het wat oplevert, daar zijn ze wel heel schimmig over

Ik vind het alle drie een beetje mwah?

Vond Mocro maffia persoonlijk echt geen fuck aan, maar dat is geen populaire mening geloof ik.
De Ruinerwold docu vond ik goed door de shock value, niet omdat ik de docu zelf nou zo fantastisch in elkaar gezet vond.
Een huis vol ken ik niet echt.

Het songfestival was een uitzonderlijke productie, en verdiende wat mij betreft op z’n minst een nominatie.

12 likes

Even tot Hier :pleading_face:

5 likes

Waarom stemt niemand op een huis vol?? Dat is toch een heerlijk programma

2 likes

Ik ben echt een nieuwsgierig persoon maar iemands kaarten lezen hoef ik niet, lijkt me echt mega saai.

1 like

Ik ben 70- maar heb een kaartencollectie in m’n hal hangen. Vooral met bedankkaartjes van collega’s en leerlingen. Soms hang ik de geschreven tekst zelfs naar voren, zodat ik het regelmatig herlees. Misschien dat m’n bezoek dat wel heel opschepperig vindt, maar ik vind het altijd heel bijzonder en waardevol om te krijgen. Mijn moeder schoot ook een keer vol toen ze zo’n tienertekst las, dus dat pathetische heb ik niet van een vreemde. En dan die zelfgeschilderde kaarten - ik kan het niet eens over m’n hart verkrijgen om daar een punaise doorheen te jassen. Heb er ook nog nooit een weggegooid.

2 likes

Ik woon niet in Nederland en waar ik woon zijn post en kaarten niet zo’n ding. In Nederland ken ik juist alleen maar jonge mensen die kaartencollecties hebben!

Omdat ik het de kinderen van Ruinerwold heel erg gun.

8 likes