Stel je persoonlijke vraag #31

En dan allemaal kaartjes neerleggen met minder voor de hand liggende onderwerpen

Hoera 2 jaar - af van genitale wratten
Geboortekaartje - Vogelspon Femke is bevallen van 57446753 spinnetjes
Gefeliciteerd met je huwelijk - dat wordt aftellen tot je hoogbejaarde miljardairechtgenoot het lootje legt xxx

12 likes

Onze vrienden en wij sturen elkaar altijd graag ongepaste kaartjes. Meestal een vorm van condoleancekaart op een bruiloft: ā€œhet spijt me dat je nu aan Jeroen vast zit. We leven erg met je meeā€. Een vriend die al 3 jaar bezig is met z’n rijbewijs een GESLAAGD (doorgestreept) met een auto erop-kaartje sturen voor z’n verjaardag: ā€œgefeliciteerd, je bent weer een jaar verder zonder rijbewijs. Lekker bezig, pikā€.
We vinden het zelf altijd erg grappig en proberen elkaar altijd te overtreffen. Als ik geen kaartje met vrolijkheid, glitters en ballonnen krijg met m’n eigen begrafenis ben ik zwaar teleurgesteld in ze.

43 likes

Zou jij een week lang (in een retraite ofzo) stil kunnen zijn? Dus gewoon niet praten, niet tegen anderen maar ook niet hardop tegen jezelf.

• Ja denk wel dat ik dat kan en het lijkt me eigenlijk best leuk/relaxend/goed
  • Ja denk dat ik dat wel zou kunnen maar het lijkt me kut
  • Nee denk niet dat ik dat zou kunnen en het lijkt me kut
  • Nee denk niet dat ik dat zou kunnen maar het lijkt me eigenlijk wel leuk/relaxend/goed

0 stemmers

3 likes

Als ik boos ben dan sla ik helemaal dicht. Ik kan dan iemand echt dagenlang negeren en dat heb ik ook wel eens gedaan uit boosheid bij mijn ex-partner. Ik weet dus dat jk het kan en dat het mijn valkuil is, maar het is absoluut een kut-trek van mij

1 like

Ik ga juist brabbelen als ik niet mag praten

2 likes

Vind dat heel interessant. Vond je collega het een aanrader?

1 like

Oh heel interessant! Ging je dat dan doen met mensen die je kende of alleen maar vreemden?

Als je een kaart stuurt, verstuur je die dan ook namens je partner?

• Ja altijd
  • Alleen als mijn partner die persoon ook goed kent
  • Ik heb geen partner maar verstuur soms wel een kaart namens mij en Jeroen
  • Gewoon nee

0 stemmers

Ik doe het zelf vaak niet omdat mijn partner die persoon niet goed kent en ook omdat ik vind dat degene die de mental load draagt van het sturen van kaarten daar ook wel de credits voor mag krijgen.

1 like

Ik vraag gewoon: wil je er ook bij op? :woman_shrugging:

6 likes

Lieve groetjes,

Schaakmat en Greetz.

2 likes

Alleen als hij degene kent, maar hangt ook van de kaart af de reden waarom ik een kaart stuur. Bij een verjaardagskaart mag hij best zijn naam eronder zetten, maar als ik een persoonlijker kaartje stuur, is dat gewoon alleen van mij.

11 likes

Als hij diegene ook kent en hij er iets mee te maken heeft. Bijvoorbeeld als ik een kaartje stuur naar een vriendin die hij ook wel eens heeft gezien maar het gaat om iets wat zij met mij heeft gedeeld, zoals een dip ofzo, dan doe ik dat niet.

2 likes

Hahah mis je dan niet juist een beetje het punt van zo’n week? Het lijkt mij verschrikkelijk overigens maar kan me wel voorstellen dat je het effect (wat het ook mag zijn) juist bereikt doordat je niet zulke breaks hebt

1 like

en @August Ja logisch inderdaad. Ik dacht zelf meer aan ā€˜verplichte’ kaarten (althans die ik zelf als een verplichting beschouw) aan neven of nichten die een baby hebben gekregen. Die heb ik vaak al jaren niet gezien dus die kennen mijn vriend helemaal niet.

Eh ja het lijkt mij ook 3 keer niks haha maar ik denk dat het idee is dat als je je echt afsluit voor alles van buitenaf, je puur op jezelf aangewezen bent ofzo? Dat je eigenlijk niks anders kan dan met je eigen gedachten zijn en dat je daar dan wat aan hebt mentaal? Kan me ergens wel voorstellen dat je bepaalde dingen die op persoonlijk vlak spelen misschien negeert terwijl dat niet perse het beste idee is en dat je daar dan ineens wel iets mee ā€˜moet’ ofzo.

2 likes

Hahah zie ook echt dat ik bijna hetzelfde post :+1:

1 like

Als Jeroen jarig zou zijn, welke kaart zou je dan sturen?

Ga je dit jaar kerstkaarten versturen?

• ja
  • nee
  • geen idee

0 stemmers

Soms wel, maar niet zoals oude vrouwen in mijn fam doen: naam man, naam vrouw naam kind. Ik doe dan mijn naam eerst daaag je hebt niks bijgedragen

Ik heb vorig jaar kerstkaarten gestuurd naar bejaardentehuizen via een actie en ben van plan dit dit jaar weer te doen :slight_smile:

23 likes

Ik ben dus sinds dinsdag ziek en ook vandaag nog thuis want het ging vanmorgen nog niet helemaal lekker. Nu voel ik me wel weer prima en morgen ben ik vrij. Morgenavond organiseert mijn werk een feestje en ik betwijfel of het wel kan om daar naartoe te gaan. Als ik morgen niet vrij zou zijn zou ik wel gaan werken want ik voel me goed genoeg. In dat geval zou ik sowieso gaan. Maar omdat ik vrij ben twijfel ik heel erg hoe dit misschien over kan komen, wat zouden jullie doen?

• Gewoon gaan, is niet raar
  • Niet gaan, kan verkeerd overkomen
  • Bespreken met leidinggevende/baas
  • Anders, namelijk…

0 stemmers