Dit klinkt echt heel extreem egoïstisch maar ik zou het onwijs vervelend voor hun vinden dat ze het niet zelf kunnen betalen maar werkelijk, is die playstation cq ander duur spul nou zo verschikkelijk nodig?
Als het om spullen zou gaan die echt daadwerkelijk noodzakelijk zijn voor de ontwikkeling, denk aan schoolspullen, de broeken al veel te lang op hoogwater door een groeispurt, medisch noodzakelijke hulpmiddelen die niet of maar deels vergoed worden, vind ik het een ander verhaal. Ook dan zou ik sowiso op fondsen en steunpunten wijzen waar ze eventueel gebruik van zouden kunnen maken en ik wil met liefde helpen om dat soort dingen uit te zoeken voor ze. Mocht het dan allemaal niet lukken en het is echt nodig zou ik best iets willen bijdragen of weggeven als ik het prima kan missen.
Noem me een ijskonijn of een kreng, maar ik vind een playstation/xbox/Nintendo switch/andere belachelijk dure zooi dus echt bullshit om maar weg te geven omdat ze het zelf nooit kunnen betalen.
Ik kan geen Ferrari betalen, krijg ik die dan ook eenmalig?
Als je dan toch wat wilt weggeven wat een vrij hoge economische waarde heeft omdat (in tegenstelling tot ondergetekende) jij wel een goed mens bent, doe dan alsjeblieft iets waar ze echt op de langere termijn ook veel aan zullen hebben. Rijlessen, een goede en vooral veilige fiets, knetter van een stofzuiger, nieuw bed voor diegene die eigelijk al veel te lang uit het kinderbed gegroeid is, desnoods een bulk verpakking smurfentandpasta. Oh well we all get the point. Iets waar ze nu blij van worden, maar over een dik jaar nog steeds.
Tot zover mijn niet zo politiek correct/sociaal geaccepteerd antwoord.
En voor de luitjes die nu denken dat ik 'n verwend kreng ben die vroeger alles kreeg en nu nog steeds; nope. Was het maar zo’n feest zeg.