Ik heb er een keer een kapot gemaakt toen ik 8 was bij een vriendin. En haar moeder maakte die dingen(? Dacht ik). Dus had zoiets van oh is niet zo erg maar toen bleek net die ene een erfstuk.
Doodeng
Hèhè ik had al zien aankomen dat er een behoorlijke lading aan steigerende comments zou komen.
Ik zeg echt niet dat âarmeâ mensen nooit iets leuks mogen hebben/krijgen of mogen doen. En daarbij arme bewust tussen aanhalingstekens geplaatst gezien arm zijn voor iedereen iets anders kan betekenen. Wat voor de een armoede is is voor de ander rijkdom.
Even een paar replies;
@sushi ik ben het met je eens dat sommige dingen niet per se noodzakelijk zijn maar het leven wel aangenamer maken. Dat sommige mensen bijvoorbeeld gedwongen worden hun huisdieren af te staan vind ik ook echt niet kunnen.
@Ovenschaal het voorbeeld wat je geeft over jezelf geeft is wel exact mijn insteek. Als jij er van overtuigd bent dat er niet over 5 maand per se het nieuwste model moet komen dan zul je ze er vast een groot plezier mee doen.
@Lemongrab ik zeg absoluut niet wat wel en niet mag, waar ik op doel zijn de modegrillen en de hypes. Even 3 maanden leuk, daarna nutteloos in de hoek. Dat is gewoon onwijs zonde.
@kali dat begon mij ook al op te vallen. Ik krijg nu een hele bucket aan shit over me heen en dat is prima, want dat had ik kunnen verwachten. Als ik dat niet zou kunnen handelen had ik niks moeten posten. Hoewel er blijkbaar gedacht wordt dat ik scrooge ben en wijzend met het vingertje mensen vertel wat ze wel en niet mogen is dat niet het geval. Als ik dingen overheb die ik zelf niet nodig heb geef ik dat ook vaak zat weg. Maar ik ben er ook van overtuigd dat een opstapje naar een goede basis ook heel belangrijk is, en dat die vaak vergeten wordt.
En voor alle mensen die denken dat ik elke week met mân neus in de lucht bij de appie excellent afdeling de kar in sta te laden; ik val zelf in de categorie âarme mensenâ met een inkomen op het sociaal minimum. Als iemand een zak kattenvoer aan mij zou geven of hun oude stofzuiger zou ik daar echt blij mee zijn want die dingen zijn gewoon nodig. Geeft iemand eens een keer wat extra speelgoed voor de poes weg ben ik daar ook heel blij mee, want poes weer blij.
Mocht iemand daar nog even lekker een bak shit overheen willen gooien, be my guest.
Mijn originele post is geen aanval op wie dan ook, maar ik blijf er wel bij dat goede basisvoorzieningen iets is wat mensen vaak vergeten. Alle extraâs zijn leuk, maar is dat oude bed er nog steeds waardoor je last van rugpijn krijgt zul je 's ochtends nooit lekker wakker worden.
Tot zover, mocht er nog de behoefte zijn om mij even lekker in de zeik te zetten; drop 'm hieronder!
Saluut!
Sinds ik moeder ben, ben ik echt bang om ineens doodziek te worden. Ik heb ook wel wat medische dingen gehad (pap 4 uistrijkje, bloed in ontlasting waarvan ik dacht darm kanker oid maar bleek colitis te zijn) wat het wel heeft getriggerd. Nu denk ik soms dat ik misschien huidkanker heb omdat ik het idee heb dat mân moedervlekken zo dik zijn ofzo. Maar ik durf het ook niet te laten checken omdat ik bang ben dat het dan echt zo is dus ben ik er in stilte maar bang voor
Echt best vervelend. Ik heb het ook naar mân man en kind toe, als die iets hebben ben ik ook meteen bezorgd dat het iets ergs is.
Ik ruik gelijk een muffe lucht, als ik dit plaatje zie
Ik had 2 jaar terug daaraan meegedaan en een pakketje gemaakt voor Stichting de Lieve Sint. Ook nog leuk berichtje gehad van de moeder. Alleen doen ze dat niet meer. Ik vind Stichting Jarige Job ook nog wel een leuke stichting om te sponsoren.
Overdrijven is ook een vak zeg
Haha, Ik het meer onbewust opstaan, omdat er niks anders voor was. En ik wat tijd moest overbruggen.
En als je nu kijkt in het topic nu op tv, kan je zien dat ik niet de enige ben.
Door deze discussie bedenk ik me wel dat ik ook nog een Wii heb liggen die niet wordt gebruikt. Mocht iemand nog een goede bestemming weten in Amsterdam, graag! Anders ga ik denk het azc mailen, geen idee of zij daar wat aan hebben.
Via de Voedselbank weten ze ook vaak initiatieven waar je dit soort dingen goed kwijt kan!
Brrr mijn oma had dat soort doodenge poppen.
Waarom bewaard je vriend ze? Ik zou elke nacht dromen dat ze gaan spokenđ
Lijkt me heerlijk om straks maar 24 uur te werken als het zou kunnen qua inkomen. Mijn vriend is vorig jaar ook van 40 naar 32 te gaan en ja, je gaat er financieel wat op achteruit, maar de extra vrije dag samen vind ik veel meer waard.
Vind je het leuk om naar de kermis te gaan?
- Ja heel leuk!
- Nee vreselijk
- Mwah, wel ok af en toe
0 stemmers
Ben er gister nog geweest
In theorie altijd leuker dan in de praktijk, maar ik moet wel zeggen dat ik al jaren niet geweest ben. Inmiddels zou ik er wel iets meer geld aan uit kunnen geven dan de laatste keren dat ik geweest ben, dus kan me wel voorstellen dat het leuker is dan!
Alleen om oliebollen te halen
Alleen naar de bijbehorende kroeg/feesttent. Die attracties kunnen me gestolen worden
Ik kreeg vroeger gewoon op mijn donder op de kermis omdat ik nergens in wilde en ver weg wilde zijn van de mensen en de herrie. Van âdoe eens gezelligâ. En ik vond touwtje trekken en ballen gooien gewoon kut. Dan kreeg je een prul waar ik nooit naar om zou kijken maar wel vriendelijk moest aannemen, dan had ik liever niks gehad.
En hebben ze tegenwoordig vaak nog van die ponyâs waar dan veel te zware mensen een rondje op mogen maken?
De stad waar ik grotendeels ben opgegroeid heeft best een grote kermis, en het was echt iets waar iedereen elk jaar naar uitkeek. Een van mijn mooiste jeugdherinneringen, de geuren van eten en alle lichtjes en het speciale gevoel dat de stad bijna onherkenbaar was door alle attracties en kraampjes.