Stel je persoonlijke vraag #31

Nee ik vind dat juist slim als je gewoon rond kan komen enzo waarom niet.
Waarom moeten we ons allemaal de tyfus in werken.

84 likes

Ik snap het wel, ik heb ook net een 24uurs contract getekend voor in retail, ik denk dat het in die sector ook vrij gangbaar is (voor iemand die geen manaher is). Snap ik wel want is best vermoeiend, uren die heel erg variëren etc

1 like

Oh het lijkt mij heerlijk. Als ik daarmee rond zou kunnen komen zou ik er voor tekenen.

Volgens mij komt dat ook vooral voor bij vrouwen die hoogzwanger zijn/net zijn bevallen.

Ik heb 1 vriendin die alles vertelde en echt dan wil je ĂŒberhaupt geen kind lol maar ze zei dat echt een groot deel van de zwangere vrouwen dat heeft meegemaakt.

1 like

Ik had na mijn bevalling (keizersnede) meer last van mijn aambei dan van het keizersnedelitteken. :sweat_smile:
Ook als je niet perst is de kans op aambeien na een bevalling helaas groot.

4 likes

Ik had mijn eerste op mijn 14e en was niet zwanger. Wel 2 weken niet gepoept door antibiotica. Toen dat eenmaal lukte was het ellendig.

1 like

In die extra vrije tijd kan je ook op andere manieren (en misschien zelfs op een meer waardevolle manier) bijdragen aan de maatschappij.

Niet dat ik vind dat je altijd productief hoeft te zijn maar meer vrije tijd staat niet gelijk aan lui voor mij.

2 likes

Precies dit!
En ik altijd maar denken dat ik afwijkend was met deze mentaliteit maar niet dus. 40 uur werken is prima als je het anders niet red, maar als je het prima red met minder uur why not? Waar moet je dat geld aan uitgeven anders als je niet eens tijd hebt om het uit te geven haha.

Sidenote: voor de mensen die 30 meldingen hebben gekregen over hartjes op hun post I am sorry. Mijn telefoon is deze avond echt extreem over de zeik.

piiieeeep Samsu

1 like

Ja lijkt mij heerlijk ik houd echt enorm van niks doen. Dus ik zei net tegen mijn moeder van het liefst werk ik maar 24 uur als ik ooit ga samenwonen en we komen ervan rond. En mijn moeder zat echt te zuchten van: wat voor lui monster heb ik gebaard.

5 likes

Je werkt om te leven en niet andersom dus ik geef je groot gelijk als je met 24 uur rondkomt, maar het stoort me wel dat die mensen alsnog vaak klagen haha. Terwijl ik vind dat ze het best makkelijk hebben in de meeste gevallen ten opzichte van mensen die in dezelfde situatie fulltime werken.

1 like

Hahahahaaa, ik ben ook al duizend keer dood gegaan aan elke mogelijke kanker. Echt hypochondrie ten top. Eigenlijk helemaal niet grappig maar zo herkenbaar voor mij :joy: totdat mn bff bijvoorbeeld reageerde met, ja klopt en je gaat nu binnen 24 uur dood. Het is gelukkig een heel stuk minder nu, heb jij er nog last van?

Heb jij last van hypochondrie?

• Nee nooit gehad
  • Ja
  • In het verleden wel

0 stemmers

Als ik nog zo’n debiele hypochondrie “aanval” heb, dan bel ik mn moeder en die zegt dan, nee ik beloof dat je ‘bladibla’ niet hebt.

1 like

Niet echt maar ik heb wel een sterk gevoel alsof ik vroegtijdig ernstig ziek ga worden ofzo? Dus niet als ik hoofdpijn heb dat ik denk shit ik heb een tumor bijvoorbeeld, maar wel dat ik denk van ja ik denk echt dat ik jong doodga aan kanker of iets soortgelijks.

Je zou het niet zeggen als je ziet wat ik eet, maar ik ben wel bang om van bepaald eten ziek te worden. Eet het dan vaak alsnog, maar dan wel nadat ik mijn vriend (overigens geeneens een arts of wat dan ook) heb geappt of ik er niet tyfus van krijg. Als je op whatsapp zoekt op tyfus in onze app krijg je echt 3 miljoen hits :skull:.

5 likes

Ja het is zooo kut. Je maakt jezelf zo bang voor iets wat je zeer waarschijnlijk niet eens hebt. Bijvoorbeeld bij 1 bultje op mn tong dacht ik, omg ik heb tongkanker, ik zag mezelf dan al in de kist liggen. Alleen als mn moeder zei, nee er is niks aan de hand, ik beloof het, dan vertrouwde ik erop. Ja ik denk dat ik er nog soms last van heb, maar ik heb gelukkig niet meer 10 soorten ziektes en kankers elke maand.

2 likes

Ik heb juist het tegenovergestelde. Gewoon ach gaat wel over hup paracetamol in de mik en niet miepen, en doooorrr. Kan je dat ook niet bepaald aanraden, uiteindelijk bleek ik al dik 2 jaar doodziek te zijn en echt op m’n allerlaatste reserves te lopen.:sweat_smile:
Hoewel ik het nog niet helemaal zeker weet of ik het feit dat diverse artsen bijzonder onder de indruk waren hoelang ik dat functioneel heb weten vol te houden als een compliment moet beschouwen.
Nu heb ik de regel als het na een week niet over is of erger wordt → huisarts.

2 likes

Ik was echt bang de enige te zijn die lekker aso voor het geld gaat :sweat_smile:
Ik zou wel meedoen met die actie, maar dan goedkoper speelgoed kopen/weggeven :grimacing:

4 likes

Iemand met hypochondrie gaat ook niet direct naar de huisarts hoor. Dat verschilt heel erg per persoon. Aangezien jij wel bijna dood was ben ik toch wel benieuwd, als je dat wilt vertellen, waar je 2 jaar doodziek aan bleek te zijn?

Niet gediagnosticeerd ofzo, maar als ik één keer ergens last van heb, ben ik meteen bang dat het veel vaker gaat voorkomen etc.
Zo had ik laatst maagpijn en soort honger + ik had ibuprofen op; meteen idee dat ik een maagzweer heb. Wat kan uitlopen op een gaatje in de maag waardoor de zuren in je buik komen etc → grote ellende.
En ik had een keer ergens een bult en toen was ik ook meteen bang dat ik geopereerd moest worden.
Meteen van het ergste uitgaan ipv even afwachten. Bel er trouwens geen dokter voor, ik wacht het ook daadwerkelijk af, maar wel met zorgen.

4 likes

Als ik zelf nog iets zou moeten kopen ongeveer 50 euro, maar als het iets is dat ik al heb dan boeit de prijs/waarde me ervan niet echt.

8 likes