Ik heb een tijdje last van hypochondrie gehad toen ik door een hele stressvolle periode ging en ik ging inderdaad niet naar de huisarts. Ik haat naar de dokter gaan en ik ga echt alleen als het moet en zelfs dan met heel veel tegenzin.
Dit klinkt echt heel extreem egoïstisch maar ik zou het onwijs vervelend voor hun vinden dat ze het niet zelf kunnen betalen maar werkelijk, is die playstation cq ander duur spul nou zo verschikkelijk nodig?
Als het om spullen zou gaan die echt daadwerkelijk noodzakelijk zijn voor de ontwikkeling, denk aan schoolspullen, de broeken al veel te lang op hoogwater door een groeispurt, medisch noodzakelijke hulpmiddelen die niet of maar deels vergoed worden, vind ik het een ander verhaal. Ook dan zou ik sowiso op fondsen en steunpunten wijzen waar ze eventueel gebruik van zouden kunnen maken en ik wil met liefde helpen om dat soort dingen uit te zoeken voor ze. Mocht het dan allemaal niet lukken en het is echt nodig zou ik best iets willen bijdragen of weggeven als ik het prima kan missen.
Noem me een ijskonijn of een kreng, maar ik vind een playstation/xbox/Nintendo switch/andere belachelijk dure zooi dus echt bullshit om maar weg te geven omdat ze het zelf nooit kunnen betalen.
Ik kan geen Ferrari betalen, krijg ik die dan ook eenmalig?
Als je dan toch wat wilt weggeven wat een vrij hoge economische waarde heeft omdat (in tegenstelling tot ondergetekende) jij wel een goed mens bent, doe dan alsjeblieft iets waar ze echt op de langere termijn ook veel aan zullen hebben. Rijlessen, een goede en vooral veilige fiets, knetter van een stofzuiger, nieuw bed voor diegene die eigelijk al veel te lang uit het kinderbed gegroeid is, desnoods een bulk verpakking smurfentandpasta. Oh well we all get the point. Iets waar ze nu blij van worden, maar over een dik jaar nog steeds.
Tot zover mijn niet zo politiek correct/sociaal geaccepteerd antwoord.
En voor de luitjes die nu denken dat ik 'n verwend kreng ben die vroeger alles kreeg en nu nog steeds; nope. Was het maar zo’n feest zeg.
Ik snap wat je wilt zeggen maar ook mensen die het minder breed hebben mogen plezier hebben. Ze worden afgezeikt omdat ze ‘onnodig’ huisdieren hebben, of een moto, hun geld verspillen aan sigaretten of bijvoorbeeld eens wat geld willen uitgeven aan videospelletjes, een dagje pretpark of weetikveel. Dingen die niet nodig zijn maar het leven wel beter of draaglijker kunnen maken, en dat gun ik wel iemand die het al niet gemakkelijk heeft, die op zoveel moet letten en zoveel commentaar moet slikken.
Ik denk dat zo’n gezin nu blij is met een PS4 en dat over 5 jaar nog steeds is terwijl wij luxepoezen nu eigenlijk al liever een PS5 willen en over 5 jaar toch wel de PS10 willen hebben want anders horen we niet bij de club luxepoezen en zijn we losers.
Ik denk zelfs dat de ps1 het nog prima doet. Maar goed dat is verder ook een heel ander verhaal
Oh daar hadden wij zo’n cool spel op, soort rollercoaster maar dan goedkoper
Lol wat fucking paternalistisch dit
Stichting de lieve Sint denk ik dat je bedoelt. Helaas kunnen ze voor het 2e jaar op rij geen actie op touw zetten.
Monica zei laatst dat ze sinds ze in centrum woont bijna nooit meer naar de supermarkt gaat maar bijna dagelijks de app gebruikt
Nu wordt ze missh wel gesponsord bedenk ik me nu
Ja zij wordt gesponsord door Gorillas.
@Bergamot Wat betreft speelgoed doneren, sommige filialen van Albert Heijn zamelen rond Sinterklaas (tweedehands) speelgoed in. Kan je gewoon doneren bij de servicebalie!
Waarom doet mijn tag het niet?
Ik denk dat in iedere woonplaats wel ongeveer iemand is die spullen verzameld voor arme gezinnen.
Mijn moeder heeft via een organisatie een aantal gezinnen waar ze boodschappen voor doet, sinterklaas cadeautjes voor koopt. Ik doneer heel vaak maandverband en tampons en ben nu kraam en baby dingen van mezelf die ik niet gebruik aan het verzamelen voor eventueel iemand die zwanger is.
En vorig jaar hebben we onze xbox én oude playstation gedoneerd. Echt heel leuk als je dan hoort hoe blij kinderen daar mee zijn.
Dusja ik ben praktisch gezien moeder Theresa inderdaad.
Nooit geweten dat jij een hart hebt
Het lijkt me gewoon heel vervelend om geen spullen te hebben. Want love spullen
Wat een vervelende post dit zeg. Juist een keer even zorgeloos kunnen genieten van een etentje, avondje bioscoop of een playstation (voor kinderen) doet mensen die in armoede leven goed ipv al die correcte dingen.
100% zeker dat de meeste daar hartstikke dankbaar voor zijn.
Ik heb 2 jaar terug met kerst 2 pakketten voor minima gemaakt, voor een meisje van mijn leeftijd een pakket met kinder champagne, bakspulletjes, beauty spulletjes en een fohnborstel. Is dat laatste nodig? Nee want met een gewone borstel kan je je haar ook kammen natuurlijk.
Maar die glimlach was onbetaalbaar.
Sowieso weggeven. Verkoop eigenlijk nooit spullen, geef alles weg. Ik heb het geld toch al uitgegeven en afgeschreven.
Niet eng, wel lillek
Ik heb er een keer een kapot gemaakt toen ik 8 was bij een vriendin. En haar moeder maakte die dingen(? Dacht ik). Dus had zoiets van oh is niet zo erg maar toen bleek net die ene een erfstuk.
Doodeng
Hèhè ik had al zien aankomen dat er een behoorlijke lading aan steigerende comments zou komen.
Ik zeg echt niet dat ‘arme’ mensen nooit iets leuks mogen hebben/krijgen of mogen doen. En daarbij arme bewust tussen aanhalingstekens geplaatst gezien arm zijn voor iedereen iets anders kan betekenen. Wat voor de een armoede is is voor de ander rijkdom.
Even een paar replies;
@sushi ik ben het met je eens dat sommige dingen niet per se noodzakelijk zijn maar het leven wel aangenamer maken. Dat sommige mensen bijvoorbeeld gedwongen worden hun huisdieren af te staan vind ik ook echt niet kunnen.
@Ovenschaal het voorbeeld wat je geeft over jezelf geeft is wel exact mijn insteek. Als jij er van overtuigd bent dat er niet over 5 maand per se het nieuwste model moet komen dan zul je ze er vast een groot plezier mee doen.
@Lemongrab ik zeg absoluut niet wat wel en niet mag, waar ik op doel zijn de modegrillen en de hypes. Even 3 maanden leuk, daarna nutteloos in de hoek. Dat is gewoon onwijs zonde.
@kali dat begon mij ook al op te vallen. Ik krijg nu een hele bucket aan shit over me heen en dat is prima, want dat had ik kunnen verwachten. Als ik dat niet zou kunnen handelen had ik niks moeten posten. Hoewel er blijkbaar gedacht wordt dat ik scrooge ben en wijzend met het vingertje mensen vertel wat ze wel en niet mogen is dat niet het geval. Als ik dingen overheb die ik zelf niet nodig heb geef ik dat ook vaak zat weg. Maar ik ben er ook van overtuigd dat een opstapje naar een goede basis ook heel belangrijk is, en dat die vaak vergeten wordt.
En voor alle mensen die denken dat ik elke week met m’n neus in de lucht bij de appie excellent afdeling de kar in sta te laden; ik val zelf in de categorie ‘arme mensen’ met een inkomen op het sociaal minimum. Als iemand een zak kattenvoer aan mij zou geven of hun oude stofzuiger zou ik daar echt blij mee zijn want die dingen zijn gewoon nodig. Geeft iemand eens een keer wat extra speelgoed voor de poes weg ben ik daar ook heel blij mee, want poes weer blij.
Mocht iemand daar nog even lekker een bak shit overheen willen gooien, be my guest.
Mijn originele post is geen aanval op wie dan ook, maar ik blijf er wel bij dat goede basisvoorzieningen iets is wat mensen vaak vergeten. Alle extra’s zijn leuk, maar is dat oude bed er nog steeds waardoor je last van rugpijn krijgt zul je 's ochtends nooit lekker wakker worden.
Tot zover, mocht er nog de behoefte zijn om mij even lekker in de zeik te zetten; drop 'm hieronder!
Saluut!