Geloof jij in leven na de dood?
- Nee ik ben maar een simpele ziel, alles is weg, GONE
- Ja
- Ik twijfel
0 stemmers
Geloof jij in leven na de dood?
0 stemmers
Als je intern solliciteert via een mail naar een leidinggevende en niet via de officiële sollicitatieprocedure/hr en je kent de leidinggevende al, wat zou je dan gebruiken in je motivatiebrief? De vacature staat alleen open op mijn afdeling en hr is er verder niet bij betrokken.
0 stemmers
Afhankelijk van hoe je die persoon normaal aanspreekt denk ik? Ik spreek mijn baas altijd aan met u, maar als je normaal jij zegt is t misschien wel gek om dan ineens heel formeel te doen in een sollicitatie (maar wel netjes, dus dat vinden ze vast ook niet erg)
Inderdaad hoe je diegene normaal aanspreekt. Bij ons is het echt niet gebruikelijk om collega’s met u en meneer/mevrouw aan te spreken dus dat zou ik zelf niet doen.
Bij twijfel kan je ook beide zeggen? Geachte heer Janssen, beste Piet, …
Ik spreek hem altijd aan met jij, dus ik vind het gek om een hele formele motivatiebrief te schrijven. Maar ik vind ‘jij’ gebruiken in een motivatiebrief dan ook weer vreemd haha.
Ik heb nog nooit ‘u’ gebruikt in een sollicitatiebrief 🥲
Als jij zo’n saladebak haalt en onderin zitten stukken aardappel of pasta
0 stemmers
Ik zou iedergeval niet beginnen met; Hey Pik,
aardappel in zo’n bak 
pasta in zo’n bak 
Aardappel vis ik eruit en ik gooi er zelf dan nog een half blikje maïs doorheen 
Anoniem.
Vind jij het egoïstisch als mensen een hele sterke kinderwens hebben en daar alles aan proberen te doen om dit te verwezenlijken? (Denkende aan alle medische handelingen)
0 stemmers
Ik vind het leven totaal doel- en nutteloos, maar ik leef mijn leven (daarom misschien) wel heel bewust. Als ik er dan toch ben, wil ik echt niet alleen leven om te werken.
Het is zo extreem egoïstisch, dat ik er soms een beetje kwaad om word. ‘Ik WIL nog een kind’. What? ?? Dan denk ik altijd dat dat ons instinct wel zal zijn.
Kinderen krijgen is per definitie egoïstisch.
Geloof jij dat er veeeeel meer leven is? Als in andere sterrenstelsels etc?
0 stemmers
Waarom vind je dat en zeg je het alsof het een feit is?
Het is niet per definitie egoïstisch. Stel je voor als bijv een meisje erachter komt dat ze al 36 weken zwanger is bijv. Dan maakt niet haar EGO die keuze.
Zo leven scheelt ook een hoop frustratie en teleurstelling!
Ja ik heb geen filter, ik kan me nu achter mn 5 keer gediagnosticeerde adhd verschuilen. Ik ben gewoon benieuwd, maar moet misschien ff iets een filter hebben.

Oké, op die extreme uitzondering na dan.
Het krijgen kinderen doe je toch puur voor jezelf? Niet voor het kind ( want die wordt niets gevraagd) en niet voor anderen. Puur eigenwil en eigenbelang dus.
Het is geen aanval hoor.