Soms heb ik ook ineens de realisatie dat wij eigenlijk gewoon op een hele grote bol leven in een nog groter universum.
Dat we veel weten, maar waarschijnlijk lang niet alles.
Ik vind het zo ongrijpbaar en soms ook beangstigend.
Ja compleet nutteloos voelt het maar ik geloof wel in leven na de dood. Maar dan nog vind ik het zo nutteloos. Waar is het hele universum mee bezig? WHATāS THE POINT? er zijn zeer waarschijnlijk veel intelligentere sterrenstelsels die ons daar ooit in kunnen begeleiden en antwoorden. Klinkt misschien zweverig maar daar denk ik maar aan. Anders slaat het überhaupt nergens op. Ze gebruiken sowieso energie van ons. En dat is denk ik waar het hele universum op draait, energy. En ja in de tussentijd dag wij hier als mensch mogen zijn is heel speciaal en alles maar we gaat dood, en veel geloven überhaupt al niet in leven na de dood. Beetje jammer en ook heel suf. Niks is bewezen dus lekker doe je dat wel.
Nee, interesseert me echt geen reet wat anderen van me vinden. Ik draag echt heel het jaar door een zonnebril, want vind daglicht vaak fel, maar ook fijn als het waait of regent ivm lenzen. Plus lekker anoniem. In de mondkapjesplichttijd had ik op een donkere regenachtige dag dan mn capuchon, mn zonnebril en mondkapje.
Geloof jij in leven na de dood?
- Nee ik ben maar een simpele ziel, alles is weg, GONE
- Ja
- Ik twijfel
0 stemmers
Als je intern solliciteert via een mail naar een leidinggevende en niet via de officiƫle sollicitatieprocedure/hr en je kent de leidinggevende al, wat zou je dan gebruiken in je motivatiebrief? De vacature staat alleen open op mijn afdeling en hr is er verder niet bij betrokken.
- Beste meneer Jansen
- Beste Piet
- U vorm
- Jij vorm
0 stemmers
Afhankelijk van hoe je die persoon normaal aanspreekt denk ik? Ik spreek mijn baas altijd aan met u, maar als je normaal jij zegt is t misschien wel gek om dan ineens heel formeel te doen in een sollicitatie (maar wel netjes, dus dat vinden ze vast ook niet erg)
Inderdaad hoe je diegene normaal aanspreekt. Bij ons is het echt niet gebruikelijk om collegaās met u en meneer/mevrouw aan te spreken dus dat zou ik zelf niet doen.
Bij twijfel kan je ook beide zeggen? Geachte heer Janssen, beste Piet, ā¦
Ik spreek hem altijd aan met jij, dus ik vind het gek om een hele formele motivatiebrief te schrijven. Maar ik vind ājijā gebruiken in een motivatiebrief dan ook weer vreemd haha.
Ik heb nog nooit āuā gebruikt in een sollicitatiebrief š„²
Als jij zoān saladebak haalt en onderin zitten stukken aardappel of pasta
- Teleurstelling, bah, ik sla over
- Lekker hoor
- Neutraal, tis ok
0 stemmers
Ik zou iedergeval niet beginnen met; Hey Pik,
aardappel in zoān bak
pasta in zoān bak
Aardappel vis ik eruit en ik gooi er zelf dan nog een half blikje maĆÆs doorheen
Die pasta is altijd zo doorgekookt en klef iewww
Anoniem.
Vind jij het egoĆÆstisch als mensen een hele sterke kinderwens hebben en daar alles aan proberen te doen om dit te verwezenlijken? (Denkende aan alle medische handelingen)
- Ja
- Nee
- Ik twijfel
0 stemmers
Ik vind het leven totaal doel- en nutteloos, maar ik leef mijn leven (daarom misschien) wel heel bewust. Als ik er dan toch ben, wil ik echt niet alleen leven om te werken.
Het is zo extreem egoĆÆstisch, dat ik er soms een beetje kwaad om word. āIk WIL nog een kindā. What? ?? Dan denk ik altijd dat dat ons instinct wel zal zijn.
Kinderen krijgen is per definitie egoĆÆstisch.
Geloof jij dat er veeeeel meer leven is? Als in andere sterrenstelsels etc?
- Ja natuurlijk
- Nee
- Ik weet het niet
0 stemmers
Waarom vind je dat en zeg je het alsof het een feit is?
Het is niet per definitie egoĆÆstisch. Stel je voor als bijv een meisje erachter komt dat ze al 36 weken zwanger is bijv. Dan maakt niet haar EGO die keuze.