Stel je persoonlijke vraag #31

Wat een heftige vragen zo op de maandagmiddag, @Jumpsuit !!!

16 likes

Zo leven scheelt ook een hoop frustratie en teleurstelling!

2 likes

Ja ik heb geen filter, ik kan me nu achter mn 5 keer gediagnosticeerde adhd verschuilen. Ik ben gewoon benieuwd, maar moet misschien ff iets een filter hebben.
:woozy_face:

Oké, op die extreme uitzondering na dan.

Het krijgen kinderen doe je toch puur voor jezelf? Niet voor het kind ( want die wordt niets gevraagd) en niet voor anderen. Puur eigenwil en eigenbelang dus.

Het is geen aanval hoor.

18 likes

Hahaha nee joh, dit soort spontane posts maken dit topic juist! Ik vind het wel altijd heel leuk dat jij vaker meerdere polls achter elkaar post waardoor we een beetje een idee kunnen krijgen van wat er door je hoofd spookt. :relaxed: Desalniettemin moeilijke vragen, haha.

7 likes

Ik denk dat diegene gehuild of een kater heeft.

een kinderwens is egoïstisch.

1 like

Ik heb het idee dat ik dit bij @jumpsuit nooit ga kunnen bevatten haha

12 likes

Het hebben van een kinderwens an sich is toch niet egoïstisch? Alleen daar alles aan proberen te doen om dit te verwezenlijken wel ja

1 like

jawel, je doet toch hopelijk alleen omdat je dat wil?

egoïsme - Zelfstandignaamwoord

1. het uitsluitend op eigen belangen en gewin uit zijn
    Vloeien alle handelingen van de mens voort uit egoïsme ?

Maar een wens op zich (dus zonder die te vervullen) is toch geen handeling

1 like

maar de wens an sich heb je toch alleen voor jezelf, en niet voor iemand anders of het grotere belang? Een kind wil je of niet en daar is verder niets mis mee.

Je kunt toch een kinderwens hebben en daar niks mee doen?
De wens an sich is toch iets wat onbewust tot stand komt en wel of niet zo is.

1 like

Ja ik volg je redenering in het actief nastreven ervan, maar het hebben van een wens of niet vind ik niet iets wat rationeel is of wat je zelf in de hand hebt en daarmee ook niet egoïstisch. Uit zijn op eigen gewin vind ik iets wat je doelbewust doet, met alleen een wens win je niets, niet voor iemand anders of het grotere belang maar ook niet voor jezelf. Voor mij gaat dat dus pas op zodra je die wens omzet in actief ernaar handelen.

ja ik denk dat onze definities van egoïsme verschillen, ik keur het hebben van een kinderwens ook niet af. Maar ik vind het voor mezelf wel iets wat ik enkel wil voor mezelf en dus egoïstisch.

1 like

Ik keur egoïsme ook niet af. Hoe zie je het dan als iemand wel een actieve kinderwens heeft (= egoïstisch in jouw ogen) maar er bewust voor kiest om die niet te vervullen om het grotere geheel of iemand anders te dienen? Dan handelt die toch actief niet egoïstisch?

2 likes

In kader van dit onderwerp heb ik ook een vraag. Bij ons zijn genderneutrale toiletten op kantoor onderwerp van gesprek en waarschijnlijk komen ze er! :partying_face:

De grote vraag is: welk bordje moet er op de deur komen? Sommigen vinden deze nog steeds te veel m/v uitstraling, maar tegelijk willen we ook een statement uitdragen naar bezoekers hierover en lijkt een bordje wc te beperkt?

Wat zouden jullie doen?

Gewoon WC. Thats it.

67 likes

Heb je vroeger als kind duim gezogen?

• Ja
  • Nee
  • Soms (extreem moe of spannende dingen)

0 stemmers

Zuig je nu nog steeds duim?

• Ja
  • Nee
  • Soms (extreem moe, stress oud)

0 stemmers

Stoppen met roken ging me makkelijk af maar stoppen met duimen vond ik heeeel moeilijk. Ik duim nu 6 jaar niet meer maar mis het echt wekelijks :unamused:

1 like