Stel je persoonlijke vraag #31

Nog nooit gehad :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Ik kom volgens mij uit een heel ander deel van nederland ofzo want ik ken dat snoepgebeuren niet.
Met Sint maarten:

• Snoep halen langs deuren
  • Een lampionnenoptocht

0 stemmers

1 like

Beide. Lampionnen knutselen, liedje zingen en dan snoepje/mandarijn krijgen

46 likes

Allebei. Met je lampion langs de deuren en je buren terroriseren met jouw gekrijs dat zingen moet voorstellen

8 likes

Waar ik woon deden wij allebei niet, heb ook nooit kinderen langs de deuren zien gaan.

En nu woon ik in een appartement dus daar komen ze eigenlijk ook niet langs. Lijkt me wel gezellig zo’n lampionnenoptocht maar heb het nooit gezien.

5 likes

Dan is ons dorp vast te gierig om snoep te geven. Hier inderdaad lampion knutselen op school en dan 's avonds een route lopen met dat ding (met een lampje dat steeds uitvalt en keihard janken want alles verpest) en daarna naar huis. En mensen die op de route wonen zetten kaarsjes buiten maar gaan zelf warm binnen zitten.

4 likes

Het snoep ophalen ging wel gepaard met een lampion en een liedje zingen.

Als kind heb ik trouwens nooit gedacht bij een manderijntje ā€˜wat stom’ ofzo. Had verder ook echt een goed gevulde tas met snoep, dus waarschijnlijk maakte dat ene manderijntje niet uit maar zou het nu ook niet snel kopen :sweat_smile:

2 likes

Duimpje omhoog voor de nostalgische waarde.

1 like

Ik heb nog nooit snoep gehaald langs de deuren en nu voelt het alsof ik iets gemist heb in mijn jeugd :pensive:

4 likes

Ik kom uit een deel waar Sint-Maarten überhaupt niet bestond. Geen snoep, geen lampionnen niks

11 likes

Ik heb dit al meer dan 30 jaar niet gegeten. Ik speelde vroeger altijd dat dit een chocoladepudding van m’n Barbie’s was. Ik at dan muizen hapjes er vanaf.

4 likes

• Lekker
  • Niet lekker

0 stemmers

1 like

Dit had mn oma altijd! En dan dacht ik ooooh lekker snoep! Tot ik een hap nam :sob:

Ik weet niet de structuur ofzo vond ik echt niet lekker

4 likes

Mijn St Maarten trauma is de vreselijke taai taai poppen die je kreeg :sob: een keer dacht ik ok laat ik het proberen eens en nooit meer :joy:

5 likes

Wat een pauper bedoening

1 like

Als kind vond ik ze iig lekker, maar al 100jr geleden dat ik ze heb gehad dus ik ga ze eens aan m’n boodschappenlijstje toevoegen, wel benieuwd of dat nog zo is :stuck_out_tongue:

1 like

Nirt lekker maar ik vreet het toch.

3 likes

Dezelfde pijn als wanneer je thuis vroeg of je een koekje mocht en je dan dit kreeg:

:sob::sob::sob::sob::sob::sob::sob:

11 likes

Stel je hebt je in 2019 ingeschreven voor een hardloopwedstrijd/evenement in een impulsieve bui die door corona een aantal keer is verplaatst. De afstand is 4,2 kilometer. Je loopt eigenlijk nooit meer hard en kunt geen 1 kilometer achter elkaar hardlopen.

Ga je een poging doen en gewoon tussendoor wandelen? Of zou je niet gaan?

• Gewoon proberen
  • Niet gaan
  • Anders

0 stemmers

Of een mandarijn :face_with_symbols_over_mouth::face_with_symbols_over_mouth:

4 likes