Stel je persoonlijke vraag #32

Ik weet niet. De plekken waar je nu die schermen hebt zijn plekken (in mijn stad iig) waar de medewerkers niet zitten te wachten op een verhaal van jou en waar alles toch al vlug vlug moet. Niet de plekken waar je service en een praatje kan verwachten (en waar je als medewerker toch al verrot wordt gescholden dus een voordeel voor de medewerkers).
Ik vind deze situatie ook wel heel erg dystopisch.

En ben ook gewoon blij dat die optie er is. Heb tot nu toe nog geen plek meegemaakt waar je niet kan kiezen.

1 like
  • We hadden seks vóór de eerste date.

0 stemmers

2 likes

Ik heb een vliering, maar niet zo half open als op de foto’s. Het is gewoon de nok van ons huis boven de eerste verdieping waar je met een vlizotrap op kan, maar waar je niet rechtop kan staan.

4 likes

het gaat niet om een heel verhaal. het gaat om menselijk contact.

als medewerkers verrot worden gescholden lijkt me niet dat de oplossing is om dan maar helemaal contact te vermijden. lijkt me eerder een symptoom van een onpersoonlijke maatschappij dat mensen denken dat ze winkelmedewerkers uit kunnen schelden en overal op schermpjes betalen stimuleert dat gevoel alleen maar.

7 likes

Wel gelukkig dat het niet nog erger wordt, maar het duurt alsnog echt tot in maart voordat het weer een beetje te doen is vind ik

7 likes

Maar je hebt nog genoeg opties om wel menselijk contact te hebben in een winkel. Mocht je dat willen. Het is nog niet helemaal weg.
Het is bij een paar winkels echt zowat helemaal weg, maar dat is zo’n klein percentage van de winkels. Je hebt als klant bij genoeg plekken de keuze om rustig te winkelen of lekker te kletsen.

je mist echt het hele punt

4 likes

Ok kan.
Ik zal er gewoon nooit een probleem mee hebben. Is er een scherm, dan is die er. Moet ik bij iemand achter de kassa afrekenen dan is dat ook prima.
Denk niet dat men er veel asocialer van word. Asocialen zijn van elke tijd.

2 likes

Ik hoop dat de krantenbezorger van de gratis krant hier aan de deur komt. Kan hij gelijk al z’n geld afstaan als vergoeding omdat hij al 273738 keer het gras in de voortuin heeft verkloot door met z’n fiets door de voortuin te crossen. Elke keer ben ik te laat om hem aan te spreken en te vragen waar z’n fatsoen is gebleven.

1 like

Ik heb hier ooit op een terras gezeten en toen kwam iemand uitleggen dat het met een app werkte. Ik vroeg of ik niet gewoon een biertje bij haar kon bestellen maar dat mocht echt niet? Je moest naar een site en daar door oneindig menu’s om vervolgens ook meteen af te rekenen. Je kreeg ook de vraag of je fooi wilde geven, maar je hebt je bestelling nog niet eens gekregen dus wie doet dat nou? Ik vind dat een horecamedewerker ook echt iets kan toevoegen aan je ervaring, dus oprecht een gemis als je geen contact meer hebt.

5 likes

Vind t vooral in t buitenland echt fantastisch. Niet moeilijk doen in een taal die je niet fatsoenlijk spreekt, gewoon zelf lekker aantikken wat je wil.

En vind t bij la cubanita ook echt een verbetering. Daar bestel je sinds corona met je telefoon via een qr code en sindsdien is de bediening zoveel sneller

1 like

Als je ergens echt gaat zitten om wat te eten of drinken. Bestellen op je telefoon of bestellen bij een persoon?

  • Op je telefoon
  • Bij een persoon
  • Boeit me niet

0 stemmers

I mean echt lang wachten is natuurlijk vervelend maar je gaat toch niet uit eten om zo efficiënt mogelijk aan je voedingsstoffen te komen? Vind het juist gezellig als bediening tijd heeft om even een praatje te maken en als ik daardoor wat langer op m’n drankje wacht kan ik langer met m’n eigen gezelschap praten :woman_shrugging:t2: Ik merk zelf ook bij mij op de zaak dat veel mensen juist op dat praatje zitten te wachten (en als ze daar geen zin in hebben dan laat ik ze lekker met rust uiteraard). Helemaal nu met de lockdown trouwens, we zijn open voor afhaal en 9/10 mensen vandaag is al een praatje begonnen, ik denk echt wel dat de horeca een grote sociale functie vervult

Edit: en wat @11PM zegt inderdaad, als je uit eten gaat is het ook leuk dat er voor je ‘gezorgd’ wordt, dat raak je ook wel vlot kwijt als je zelf op je telefoon alles moet doen

13 likes

Ik lees deze berichten echt met verbazing. Als ik nooit meer een winkelmedewerker hoef te spreken vind ik dat echt dikke prima.

7 likes

Niet iedereen heeft daar behoefte aan of energie voor. De ene dag kan ik prima met iemand kletsen en de andere dag kan ik echt ziek worden van kletsen met onbekenden.
Ik vind het echt een uitkomst dat je soms de keuze kan hebben uit een praatje of snel even de belangrijkste dingen halen

6 likes

Een trage bediening vind ik persoonlijk heel irritant als ik uit eten ga. Het hoeft niet met 5 minuten op tafel te staan natuurlijk maar wil wel binnen een fatsoenlijke tijd m’n eten hebben. Bovendien gaat dit specifiek over la cubanita waar voorheen je je bestelling op een kaartje moest schrijven, die werd opgehaald door een medewerker en ingevoerd in het systeem. Kon dus best gebeuren dat er meerdere keren langs je heen gelopen werd zonder dat t kaartje meegenomen werd. Was eerst niet zo erg, want toen had je geen tijdslot, maar sinds corona hanteert la cubanita een tijdslot dus dan vind ik een snelle bediening wel essentieel. Ik hoef niet tonnetje rond weg te gaan maar wil ook niet het idee hebben dat ik niet genoeg gehad heb.
Maar goed, dit is puur hoe ik er over denk. Hoef je het echt niet mee eens te zijn hoor.

2 likes

Hahaha ja ik dus ook. Maar misschien is dat mijn introvertheid die dan naar boven komt ofzo. Ik heb geen praatje met het personeel nodig om van mijn eten te kunnen genieten.

1 like

Met uit eten of in de kroeg altijd bij een persoon, maar op het terras vind ik bestellen+betalen met de telefoon eigenlijk juist wel fijn! Zeker als er spontaan iemand aanschuift, of je bier op is en je niet de hele tijd krampachtig de aandacht van het personeel hoeft proberen te krijgen. Hier zit een terras (Dot) waarbij het echt goed werkt! Vind nog steeds het contact met personeel wat je daar hebt echt leuk!

3 likes

Ja maar meer dan goedemiddag, pinnen graag en tot ziens/werkse nog zeg je toch ook niet?

Ik erger me dood aan mensen die dus niet ff zeggen dat ze willen pinnen, dat is gewoon fatsoen toch. Nog leuker de mensen die m er al naast houden als je nog aan t scannen bent.

Zeg jij nadat het bedrag genoemd is iets van pinnen graag oid?

  • Ja
  • Alleen bij kassa’s waar je beide kan, bij pinkassa niet.
  • Nee

0 stemmers

1 like

Dit topic is na het bereiken van de maximumlimiet van 5000 antwoorden automatisch gesloten. Continue discussion at Stel je persoonlijke vraag #32 (Deel 13).