Stel je persoonlijke vraag #32

Ja dit bedoelde ik niet, sorry.

Niet reanimeren kan je indd kenbaar maken. Dan moet dat bekend zijn bij je artsen maar ook duidelijk zijn bij ambulancepersoneel bijv… Maar in het geval van euthanasie bij dementie of zo’n situatie waar je langzaam in terecht komt maar achteraf nooit gewild had (na ‘succesvolle’ reanimatie bijv. of hersenbloeding), die situaties kan je niet specifiek genoeg omschrijven en vastleggen om het echt te voorkomen.

Deze broodjes met ham/kaas met heel veel boter
afbeelding

• Heerlijk
  • Neutraal
  • Getver
  • Ik ben veganist, dus deze dingen zijn een doorn in het oog

0 stemmers

Ja je kan behandelbeperkingen afspreken. Maar veel mensen hebben wel echt de verwachting dat ze als je 10 jaar geleden opgeschreven hebben ‘niet als kasplantje te willen eindigen’ dat een dokter dan euthanasie komt verzorgen. ‘Dan geef je me maar een spuitje!’ hoor je echt vaak en is echt een overschatting van wat artsen zullen doen. Dat wilde ik vooral ontkrachten :smiley:

@Schaakmat vegetarier geen veganist maar ik vind zoiets wel echt walgelijk

5 likes

Nee maar wel deze broodjes met een half plakje kaas en een spiegelei. Van het spiegelei is het eigeel heel zacht. als je het broodje dan dicht klapt dan loopt het gele in de bovenkant van t broodje. :drooling_face:

4 likes

Nee jij krijgt een half geplet bolletje met ham of kaas met te veel boter erop. Geen fancy opties dit keer. Graag of niet

8 likes

Daar dacht ik ook aan. Schoolreisjes en vakanties naar Frankrijk. Alleen was het stokbrood met ham en te veel boter in Frankrijk

Luister
Die beenham beetje opwarmen
Beetje honing erop

……… die in peace

8 likes

Vooral lekker als het al 5 uur in je tas zit en het broodje en de kaas klef zijn geworden, echt genieten

2 likes

Deze kregen wij altijd na sportdag en dat was echt het enige leuke aan sportdag

1 like

Ik slaap wel in de net beschilderde doodskist :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik vind van die witte bolletjes echt vies lekker, vooral met boter en hagelslag.
Vorige week had ik er eentje maar toen nam ik een hap en het was een hap pluis (wat in de binnenkant van een knuffel zit maar wel op de binnenkant van een bolletje lijkt).
Ik eet ze voorlopig dus niet meer :thumbsup:

Ik heb me aangemeld! Maar niks gehoord

5 likes

Haha sorry maar vooral omdat ik dit op mijn werk ook regelmatig bespreek en mensen die ECHT denken!! Dus vandaar dat ik elke kans aangrijp dit misverstand uit de wereld te helpen.

Samenvatting van mijn warrige verhaal
-Regel geen euthanasie of behandelbeperkingen via de notaris
-Bespreek je wensen met de huisarts, zorg dat die daar aantekeningen van maakt.
-Zorg dat je familie/partner op de hoogte is van je wensen
-Maak het specifiek. ‘geen kasplantje’ is niet specifiek genoeg. Het gaat niet alleen om reanimatie/beademing/IC opname maar ook bijv. dementie. Wil je dan dat een longontsteking niet behandeld wordt of dat je geen sondevoeding krijgt?
-Herzie een verklaring regelmatig (gedateerd en getekend) en zorg dat de juiste mensen het hebben

10 likes

Ja! Dit was altijd mijn geen brood mee, maar te skeer om iets normaals te kopen lunch! Op een gegeven moment hadden ze ook een ontbijtdeal, 1 zo’n broodje en een croissantje met koffie en jus voor… 2 euro ofzo?

En lang leve de liefde lijkt me echt een leuk programma! Ook een beetje door het succes van @Sjern natuurlijk

1 like

https://m.youtube.com/shorts/oV2ES3-WL-s

Ik ben nummer…

• 1
  • 2

0 stemmers

1 like

Ja dit was wis en natuurwetenschappen in de bernoulliborg! Denk dat ze wilden inspringen op de hype die er toen was om te ontbijten bij de Hema en ikea toen voor een euro. Wat ik ook zo eindeloos vaak gedaan heb

1 like

Met kaas sowieso smerig.
Met ham vieslekker

2 likes

Maar in mn eentje ben ik all the way nummer 2.

5 likes

Oké ik heb iets vaags en wil echt weten of mensen dit herkennen. Soms zit ik op de wc om te plassen en het moment dat ik dan begin te plassen krijg ik heel ff een error/paniek dat ik in m’n broek plas zo voelt dat dan ofzo maar ik zit dan gewoon op de wc :woman_shrugging:t2:. Hoop zo dat iemand dit herkent :sweat_smile: als ik het typ lijkt het nog raarder.

• Wow ja
  • Uh, nee

0 stemmers

En mee getrouwd :heart:

2 likes