Stel je persoonlijke vraag #32

Ja al waren de schoonmaaksters die ik kreeg getipt ongedocumenteerde migranten. Dus dat voelde voor mij echt heel fout, want ik wil dat de persoon die ik betaal gewoon goede voorwaarden heeft (pensioen, ontslagbescherming). Ik moest voor mezelf namelijk ook heel erg van de ongemakkelijkheid afstappen haha, vond het al heel heftig om iemand te betalen om mijn huis schoon te maken.

2 likes

Ja, maar ik denk dat het wel een vorm van extreme projectie is en dat het vrij overrated is.

3 likes

Ja, ik heb wel gehad dat ik verliefd ben geworden op het idee van iemand. Dat ik iemand amper kende, en daardoor diegene echt op een soort voetstuk plaatste. Totaal onder de indruk van het beeld van iemand. Heel ongezond!

6 likes

Als het fout gaat, mag je blij zijn met een littekentje. Je kraakbeen kan ook dusdanig breken dat je gewoon een kapotte neus hebt met bulten. Lijkt mij een hoge prijs om te betalen omdat je niet 6 maandjes met een knopje wil lopen. Het is maar een half jaartje en daarna kan je erin stoppen wat je maar mooi vindt.

5 likes

Ik heb wel met iemand dat ik diegene al lang kende, maar dat er ineens een vonk was.

Ik kan me niet voorstellen dat je een paar maanden met een knopje rondlopen erger vindt dan je leven lang een litteken op je neus hebben?
Ik weet er verder niks van, dus als je ervan overtuigd bent dat de risicoā€™s klein zijn en er shops zijn waarbij het kan en je je er goed bij voelt vooral lekker doen hoor, maar ik zou zelf ook geen minirisico willen nemen. Ik kan me de maanden waarin ik een knopje droeg tegenwoordig ook nauwelijks herinneren, zijn het vast wel waard geweest.

Ik heb zelf trouwens echt een hekel aan mijn geschoten oorpiercings! Het genezen ging heel snel en goed, maar het is toch kut dat er geen piercing in kan, maar alleen van die dunne oorbelletjes? Ik was 13 toen ik ze liet schieten en zou er nu in elk geval nooit meer voor kiezen.

Je kan ook een ringetje, als het genezen is. Vroeger liet iedereen oorbel laten schieten bij een sketchy juwelier of prikte zelf een gaatje met een naald en een aardappel maar dat doen we nu gelukkig ook niet meer (nouja, hoop ik)

1 like

Ik zou er wel rekening mee houden als je een ringetje wil meteen met het piercen, dat hij dan flink wat groter is dan je normaal voor ogen hebt.

Dan zou ik eerder kiezen voor een knopje (vind zelf een labret piercing superfijn, die raak je ook niet ineens kwijt). En dan als het is genezen een mooi aansluitend ringetje

2 likes

Ik woonde samen met mijn ex en toen kwam ik mijn huidige partner tegen. Ik was meteen ā€˜in aweā€™ en bijna meteen verliefd. Dus ik geloof er wel in!

Ik geloof niet in ā€˜de wareā€™ dus ben best bang om zoiets nog eens mee te maken? Het was toen best een hectische periode; uitmaken met ex en op mezelf gaan.

1 like

Stel er is een taak die je leuk lijkt om te doen, maar waarvan je niet zeker weet of je het kan (je hebt het in ieder geval nog nooit gedaan). @Lulaā€™s kerstkrans bijvoorbeeld.

  • Fuck it, letā€™s go!
  • Hmm, voorzichtig begin ik eraan, maar wel met youtube/internet/uitleg
  • Ik vraag iemand me ermee te helpen
  • Ik laat het door iemand anders doen

0 stemmers

En als het een betaalde klus is?

  • Fuck it, letā€™s go!
  • Hmm, voorzichtig begin ik eraan, maar wel met youtube/internet/uitleg
  • Ik vraag iemand me ermee te helpen
  • Ik laat het door iemand anders doen

0 stemmers

dringend op zoek naar iemand :cry:

Ja je hebt ook gelijk hoor. Ik zei pas ook tegen mā€™n vriend dat fulltime werken niet bedoeld is om ook nog ernaast te moeten koken, schoonmaken etc. Vroeger was er iemand thuis om dit te doen :sweat_smile:
En hier is het ook een zooi maar ik voel me er toch een beetje raar bijā€¦ iemand mijn troep laten opruimen terwijl ik jong/vitaal ben en best wat uurtjes minder kan netflixen.
En ik denk dat iemand anders toch anders schoonmaakt dan naar mijn zin en dan levert dat denk ik ook ergens in mij irritatie op. Dan geef je geld uit en dan is het niet 100% naar je zin.
Ik blijf het wel decadent en luxe vinden!

2 likes

Hebben jullie in Nederland geen bureauā€™s die poetshulpen afvaardigen? Als je een hulp (wat een vies woord) wil, dan neem je met hen contact op en dan vragen ze wanneer en hoeveel uur nodig zou zijn. Wij betalen dan het bureau en vervolgens geven zij het geld aan de poetshulpen.

1 like

Ja jawel die zijn er wel maar we zouden graag iemand willen die we contant betalen wekelijks

1 like

Denk je dat er een (interessant) boek geschreven kan worden over de relatie van jou en (voormalige of huidige) partner? reden waarom kan verschillen, verboden liefde, liefde die je alleen in films ziet, ontsnappen uit een toxic relatie of gewoon heel veel leipe shit mee hebben gemaakt samen.

  • Ja sowieso bestseller
  • Zou wel redelijk boek zijn
  • Nee zou een saai boek worden

0 stemmers

Hehe oftewel: zwart betalenšŸ¤Ŗ

Ik zou me eerst 3 weken van te voren elke dag inlezen in alles wat er aan info bestaat waarschijnlijk, mezelf kennende

Als er een boek geschreven word over mn relatie dan is het een kookboek.

17 likes

Ik heb zojuist mijn eerste krans verkocht. Ik ga stuk :grinning_face_with_smiling_eyes: Dus fuck it, letā€™s go!!

44 likes

Troep opruimen moet je doen voordat de schoonmaker komt! Maar je hebt gelijk dat het echt een luxe is. Ik denk wel, zolang je fatsoenlijk betaalt en mensen normaal behandelt is het natuurlijk gewoon een transactie dienst voor geld. Net als dat je anderen weleens betaalt om je eten te maken als je eten bestelt of naar een restaurant gaat. Maar ik heb me ook nog niet over het ongemak heengezet :joy:

4 likes