Stel je persoonlijke vraag #32

Haha true. Opruimen zou ook fijn zijn though.
Ik voel me trouwens met eten laten bezorgen ook altijd beetje ongemakkelijk hoor. Komt iemand door de regen mijn eten bezorgen omdat ik zelf te lui ben om te komen. En ik vind het ook heel luxe dat ik eten kan laten bezorgen paar keer per maand :sweat_smile:
Ik heb zelf ook schoongemaakt als werk, ook andersom voelde ik me ongemakkelijk haha. Je uitsloven en iemand die dan lekker op de bank zit te relaxen. (ik heb trouwens nooit drinken mogen pakken! Werd me wel eens wat aangeboden maar nooit iemand die zei pak maar wat je wilt).

1 like

Hahaha ja dat inderdaad :joy:

1 like

Als je uitgenodigd bent zou ik niets gaan eisen. En, ik weet niet hoe oud de kinderen zijn, maar die gaan op een gegeven moment toch ook gewoon naar bed?

6 likes

Ja, maar het is toch anders denk ik? Ik maak uit haar bericht op dat iedereen erop zit te wachten om flink “los” te gaan zonder kinderen. Als er kinderen boven slapen houd je dat toch in je achterhoofd lijkt me.

4 likes

Niet gaan

4 likes

Lijkt mij juist wel gezellig
Of gaan jullie swingen en coke snuiven ofzo?

32 likes

Vandaag had ik toevallig rijles en hij heeft een half uur met z’n moeder gebeld (in het Limburgs) om te vragen naar een recept voor prei pastei :sob: Vond t op zich wel schattig. En mij tussen ingrediĂ«nten door maar aanwijzingen geven

2 likes

Ja precies. Ik ken ook geen enkele piercer die onmiddelijk een ringetje in de neus zet eigenlijk? :sweat_smile: dacht dat @Fukaeri dat wel wist. Overigens heb ik mijn knopje maar 3 maanden moeten laten zitten en dat viel echt amper op (en hielp ook bij de gewenning, want bijv. verkouden zijn met een ringetje is best irritant haha).

Maar hier kunnen zij toch best afspraken over maken? Mijn ouders hadden vroeger ook wel eens etentjes met vrienden waar wij gewoon niet welkom waren. We moesten zelf maar bij vrienden gaan eten of een pizza in de oven schuiven en een avondje op onze kamers zitten.

Ik zou het zelf ook niet chill vinden met kinderen erbij maar het lijkt me dat tieners toch best een beeetje zelfstandig kunnen zijn

4 likes

Ligt aan of die vier mensen uit hetzelfde huishouden komen

1 like

Ik heb die van mij 2x laten piercen en beide keren heb ik er gelijk een ringetje in laten zetten. Geen last, geen littekens. En het is ook een klein ringetje.

Ik snap het probleem niet en totaal niet te vergelijken met oorbellen schieten in kraakbeen. Het enige is dat het minder snel kan genezen. Maar dat hoeft dus niet en het is een persoonlijke keuze.

Ik vind een knopje niet mooi en dat was niet wat ik wilde dus ik ga geen half jaar rondlopen met iets wat ik lelijk vind.

Ik heb overigens een helix met een knopje gezet en daar kreeg ik een litteken :+1:t2: dus dat kan sowieso gebeuren.

1 like

het zetje wat ik nodig had! Zojuist iemand een bericht gestuurd over een betaalde klus over iets wat me heel tof lijkt, maar waar ik totaal geen ervaring mee heb! :grin:

1 like

Sinds ik mijn opa op de ic heb zien liggen weet ik het niet meer, ik vond dat echt zo erg voor hem, lig je daar met zo’n pijp in je keel in coma en toen hij een beetje bij was had hij ook zooo veel pijn en mocht ie ook niet drinken en dat was allemaal zo zielig. Ik vond het toen ook best heftig dat we van de verpleegkundigen een boekje kregen waarin we dingen op moesten schrijven over zijn periode op de ic omdat het voor hem heel traumatisch dan zou kunnen zijn en zich tegelijkertijd bijna niets zou kunnen herinneren en zo’n feitelijk boekje hem dan zou kunnen helpen met de verwerking. Hij is toen uiteindelijk wel van de ic af gekomen maar kort daarna alsnog overleden, en ik vind het nog steeds het allerzieligste dat ie in de laatste weken van zijn leven daar heeft gelegen.

Sorry beetje lang persoonlijk verhaal maar ja daarom passen vanuit comfortabele positie

15 likes

Ik zeg gewoon dat ik hier (wel in BE) niemand ken die het onmiddelijk met ring zet en het ook afraden, dus dan neem ik het risico gewoon niet voor die luttele 3 maanden (bij een half jaar zou ik er wel langer over twijfelen). In mijn geval mocht het zelfs na 2 maanden al maar gezien ik nog met een vochtbultje zat was het best om even te wachten.
Ondertussen heb ik ook een ringetje want vind ik ook veel mooier dan een knopje.

1 like

Echt wel, bijna elke dag

giphy1

het leven is te kort om droog brood te eten

94 likes

Nee maar ik weet ook echt niet wat ik feitelijk zou kunnen regelen, behalve euthanasieverklaring als ik ziek word. Het klinkt wel goed, een ‘voor mij hoeft het dan niet meer’ document, maar volgens mij kan dat alleen Ă©cht bepaald worden bij wel/niet reanimeren en wel/niet doorbehandelen. Mijn schoonvader verkeert nu al 7 jaar in een situatie waarin iedereen liever dood zou zijn. Maar behalve toen het incident plaatsvond waar de hersenbeschadiging optrad en het nog volledig onduidelijk was hoe hij eruit zou komen (en dus is besloten hem te ‘redden’), is er nooit meer een moment geweest waarop hij had kunnen sterven. Dat is dan gewoon moord. Dat was voor mij allemaal wel een ontnuchterend beeld van wat we onder keuze en menselijke levenseindes zien en wat daar mogelijk is


2 likes

Ja goed idee hoor om zulke dingen vast te leggen! Ik zal toch eens kijken of dat hier bestaat. Moet ook nog altijd eens met mijn vriend een officieel partnerschap aangaan zodat we die beslissingen namens elkaar kunnen nemen. Daar denk je niet aan voor het te laat is :pensive:

1 like

Nah niet echt. Notarissen bieden ook allerlei verklaringen aan maar daar gaat je behandelend arts niets mee doen. Die verklaringen zijn niet specifiek genoeg en het is veel beter het genoeg met je artsen en familie te bespreken. Zorg dat je huisarts die gesprekken vastlegt.

3 likes

Nee de notaris is ook totaal overbodig maar ja, ze kunnen er geld aan verdienen.

Je kan allerlei wilsverklaringen opstellen maar je moet ze vooral regelmatig herzien, bij je huisarts bekend maken en bij je andere behandelend artsen kenbaar maken. Daarnaast moet je familie op de hoogte stelllen.

‘Euthanasieverklaringen’ zijn nauwelijk werkbaar. Je kan niet echt zeggen, als ik er zo en zo aan toe ben (bij bijv dementie) en ik ben niet wilsbekwaam, maar me dan dood. Werkt niet. Je moet Ă©n er slecht genoeg aan toe zijn Ă©n wilsbekwaam zijn. En bij dementie hoort besluiteloosheid.

2 likes

Ja dit bedoelde ik niet, sorry.

Niet reanimeren kan je indd kenbaar maken. Dan moet dat bekend zijn bij je artsen maar ook duidelijk zijn bij ambulancepersoneel bijv
 Maar in het geval van euthanasie bij dementie of zo’n situatie waar je langzaam in terecht komt maar achteraf nooit gewild had (na ‘succesvolle’ reanimatie bijv. of hersenbloeding), die situaties kan je niet specifiek genoeg omschrijven en vastleggen om het echt te voorkomen.