Stel je persoonlijke vraag #32

Voor zover ik weet is dat een soort woordspeling op ‘all facts’! Maar dan dus facts geschreven als fax en dan wordt daarop voortgeborduurd met de printer

1 like

Het is alleen geen GEN Z-taal maar AAVE

5 likes

Ken jij iemand persoonlijk met autisme?

  • Ja 1
  • Ja meerdere
  • Ja ikzelf
  • Nee niemand

0 stemmers

Ik moet ook zeggen dat ik bij autisme al snel aan een oud klasgenootje op de basisschool denk. Hij was extreem intelligent, wist alles over het heelal. Sociaal bijna niet te bereiken. Wij hebben wel eens met hem gespeeld vroeger en zijn jongere broertje had een nog vele malen extremere vorm. Die kon je eigenlijk niet eens bereiken/mee praten. Dus misschien zit er wel iemand in mijn persoonlijke kring die er mee gediagnosticeerd is maar ik dat niet weet.

Ik moet zeggen, hier op het forum heb ik wel eens laten vallen dat ik met adhd gediagnosticeerd ben. Maar als ik nieuwe mensen leer kennen, ja waarom zou ik dat zeggen? Vind het ook niet iets wat ik ben. Dst is het hele irritante van al die diagnoses, tiefstraal op. Ben geen adhder. Heb misschien de symptomen, ik bepaal het verder zelf wel. Er zijn niet eens feitelijke bewijzen voor dergelijke stoornissen.

5 likes

Ja absoluut! Sommige dingen verwijzen volgens mij naar specifieke tiktoks enzo (girlbossing too close to the sun) maar het overgrote deel van ~ internet slang ~ is natuurlijk gewoon AAVE idd. Thanks voor het benoemen, je ziet het (zeker op twitter enzo) zo veel dat het soms makkelijk is om dat te vergeten

6 likes

Er zijn denk ik vrij veel ‘hoogfunctionerende’ (kutterm, sorry weet even niks beters) autisten van wie veel mensen niet zullen weten dat ze autist zijn. Niet in de laatste plaats omdat er nogal een beperkt en onjuist beeld van autisme bij veel mensen heerst en je er wel twee keer over nadenkt voor je je diagnose met jan en alleman deelt omdat je meteen met andere ogen wordt bekeken.

25 likes

Doe jij thuis op de wc de deur op slot?

  • Ja en ik woon alleen
  • Ja en ik woon met partner
  • Ja en ik woon met andere huisgenoten
  • Nee en ik woon alleen
  • Nee en ik woon met partner
  • Nee en ik woon met andere huisgenoten
  • Alleen als ik moet :poop:
  • Mijn deur kan niet op slot
  • Ik wil graag iets anders delen over mijn toiletgedrag

0 stemmers

Alleen als er volk in huis is

2 likes

Ik heb geen deur :woman_shrugging:t2: Nog steeds een van de vreemdste ontwerpkeuzes die ik ooit heb gezien, mijn badkamer zit aan de slaapkamer vast maar heeft geen deur? Ook geen post waar ooit een deur in heeft gezeten, is gewoon een stenen doorgang. Als er bezoek is gebruiken we de slaapkamerdeur

3 likes

Grote kans dat diegene zelf ook niet weet dat die autisme heeft. Autisme is niet “niet sociaal” zijn, slim zijn (ik ben dom af).
En prima dat jij niet tegen iedereen zegt dat je adhd hebt, maar voor autisten is dat net ff wat anders. Veel autisten hechten veel waarde aan hun diagnose
Ik ben geen persoon met autisme, maar autist. Door dat te zeggen zorg ik er ook voor dat vrouwen leren dat autisme onder vrouwen geen taboe is en dat we niet allemaal zoals in Sia’s Music zijn.

11 likes

Nee want stel dat de deurklink afbreekt, ik geen telefoon bij me heb hoe kom ik dan ooit de badkamer/wc weer uit?! Zoiets als @kali eens had lijkt me echt een nachtmerrie :grimacing:

1 like

Ik droom hier zelfs geregeld over. Ik kan overal plassen maar de deur MOET OP SLOT. Toen ik op mezelf ging en dan wel eens weer bij mn ouders kwam vond ik het zooo raar dat ze de deur niet slot op deden. Duidelijk is die bezet, want jij zit er met je reet op, er zit een fuckin slot op de deur, GEBRUIK DIE. Of is dit dan een soort van, oh wij zijn zo gastvrij, we laten zelfs de wc deur open. Nee altijd DICHT. Ook als ik alleen thuis ben. Heb niks te verbergen want je plast en poept net als iedereen. De gedachte dat je zelfs daaaaaar geeeen rust hebt en iemand zo de deur kan opentrekken geeft me al een paniekaanval. Gebruik het slot. Zodat ik weet dat je plast of poept, of alleen wil zijn. Whaaaa. Je gaat toch ook niet roepen, hallooo henk? Zit jij misschien op de wc?

Stellen die in elkaars bijzijn poepen

  • Geen mening
  • Dat gaat me te ver
  • Doe ik zelf ook
  • Anders?

0 stemmers

Ik heb geen partner maar als er vriendinnen zijn poep ik rustig met de deur open. Wij zijn niet zo moeilijk.

Dat gaat mij te ver. Maar ik bedoel vooral dus een stel, vind ik nog weer andere band hebben, ik kan me niet voorstellen dat de 1 gaat tanden poetsen en de ander een drol draait in dezelfde ruimte echt wtf.

Nee mn wc moment is een momentje rust. Ik doe dan wel niet de deur op slot maar ik hoef er niemand bij te hebben.

4 likes

WAAROM niet op slot? Dan weet je toch zeker dat je niet gestoord wordt? Ik ga echt niet aankondigden, hey ik moet poepen, trek niet de deur open.

2 likes

Ik doe het niet maar wat andere mensen doen boeit me niet, zelf weten.

Bij ons zit de wc op de gang en is t duidelijk wat ik ga doen als ik de woonkamer uitloop haha. Soms zeg ik ook wel ben ff naar de wc. Vind dat niet zon taboe ofzo haha. Ik wil liever dat mensen t van te voren weten dan dat ze aan die deur gaan sjorren als ik daar lekker zen zit. Want laten we eerlijk wezen niemand kijkt of die op slot zit iedereen rukt aan die deur.

5 likes

Oh ik zeg wel altijd: ‘ik ga ff poepen’ haha. Vind dat geen geheim of taboe ofzo. Laat normaal de deur open als ik plas, maar bij poepen doe ik ‘m dicht (vooral voor de geur)

7 likes