Stel je persoonlijke vraag #32

ja precies dit! zo heb ik in elke jas of tas wel ergens een briefje van 10 zitten, altijd handig

3 likes

Ja fooi van flink. Heel weinig per keer maar hoor maar ik doe er verder niks mee dus het stapelt vanzelf op.

1 like

Wat geven veel mensen niks. Doe je dan gewoon de deur dicht en zeg je ja jij ook gelukkig nieuwjaar?

Oa voor boodschappen, kapper, cadeautjes. Ik vind op deze manier met potjes werken veel makkelijker dan via de bank. Dan blijf je heen en weer overboeken. Totaal geen overzicht en nu wel.

Voor naar de wc gaab is het ook wel handig want je kunt nog niet overal pinnen.

1 like

sinds ik uit de horeca ben en geen contant meer op zak heb (wel nog een paar kleingeldpotten thuis) vind ik het heel vervelend dat ik nooit meer een centje heb voor daklozen of straatmuzikanten :woozy_face: dus ik probeer nu wel om in ieder geval iets van kleingeld bij me te hebben

7 likes

Bijna altijd want ik ben een unsuccesful adult en soms is dan ineens mn saldo op bij het pinnen en ik heb geen bank app dusssss

3 likes

Laatst was ook nog eens mn cash op dus met het schaamrood op mn kaken in de winkel (waar ook mn leerlingen werken) gevraagd waar ik met credit card kon pinnen om boodschappen te betalen. Oh men never again

1 like

Alleen om te plassen, maar verder niet

1 like

Altijd wel want ik pin een bedrag per maand waarvoor ik mā€™n boodschappen op de markt haal (kun je niet bij elke kraam pinnen en soms betaal je 20 cent oid als het wel kan), de glazenwasser wordt contant betaald en ik geef fooi aan thuisbezorgd/Uber Eats bezorgers contant. Zo heb ik ook altijd wel ergens kleingeld voor het kluisje in het zwembad als ik ga zwemmen (rip voor nu helaas) en voor daklozen, collectes etc.
Dat laatste kan nu ook met QR codes en alles maar ik heb dat liever contant

4 likes

Ik haal nooit boodschappen van de markt, maar zou ik wel moeten doen. Scheelt geld. Ga denk ik ook maar een potje bijhouden voor de markt.

1 like

Ik was deze zomer op vakantie in Belgiƫ en had 80 euro cash gepint omdat ik dacht dat je daar op veel plekken alleen maar contant kon betalen.

4 maanden later heb ik nog steeds die 80 euro in mā€™n portemonnee zitten, kon daar gewoon overal pinnen en gezien corona ook zelfs liever dan contant :sweat_smile:

4 likes

Haha huh deze snap ik niet :sweat_smile: ik heb het nooit op zak maar ben dan dus de uitzondering

1 like

Off topic:

Summary

Thanks voor de link!

Het verhaal was inderdaad soms wel wat kinderachtig. Maar een luchtige serie/hersenloos vermaak is wat mij betreft zo af en toe wel welkom, haha. Ja, leuke cast :heart:

1 like

Jeetje, hier moet ik even van gaan zitten. Wie doet dit jullie aan? En hoe is dit een waardig leven.

21 likes

Ik stond een keer bij een heel drukke Burger King in de rij in Berlijn (ook gewoon een drukke plaats, toerisme alles) en toen ik had besteld zei hij pas dat je niet kon pinnen?? En dan nog zichtbaar ergeren aan mij dat ik dat niet wist. Serieus ergens moeten pinnen om mn burger te halen. Wat een armoe.

4 likes

een van mijn lievelingsdingen aan berlijn :heart_eyes:

ik wilde een tijd geleden iets halen in een dunkin donuts en ik kon niet met cash betalen en mocht ook niet bij de persoon achter de counter bestellen maar alleen via zoā€™n scherm. dat vind ik pas arremoe šŸ„² een antisociale cashloze maatschappij kan me reet likken

10 likes

O restaurants met iPad ed buiten de mcdonalds vind ik idd echt vreselijk. Sociaal pinnen moet ook kunnen.

1 like

Ik mis dus echt niks als ik via een scherm moet bestellen/betalen. Iig, heb ik nooit het gevoel dat mijn bezoek dan minder leuk was.

5 likes

Niet. Ik heb 4 jaar lang een reputatie als gierige tatta hooggehouden omdat iedereen altijd alles voor me moest voorschieten in Belgiƫ omdat ik er maar niet aan dacht dat een aantal vaste horecaplekken waar ik met vrienden kwam geen kaarten accepteerden.

3 likes

fijn voor jou maar ik vind het echt heel slecht als we naar een wereld toegaan waarin alle interpersoonlijke communicatie wordt gedigitaliseerd omdat het ā€˜niet noodzakelijkā€™ is. juist die niet noodzakelijke communicaties maken ons mens, maken je verdraagzaam naar eenieder en stimuleren de wetenschap dat je samen in een maatschappij leeft en maakt dat je je daar ook naar wil gedragen.

verschrikkelijk toch als mensen niet meer weten hoe vriendelijkheid bij een kassa of in het ov gaat en zelfs vergeten dat het daadwerkelijke mensen zijn die voor jou aan het werken zijn (zoals in die rare bestellenopjetelefoon horecazaken :sob:, en ook gorillaz enzo eigenlijk), en dan op internet maar van alles tegen en over elkaar roepen omdat je niet eens meer doorhebt dat de mensen buiten jouw bubbel net zo goed mens zijn.

35 likes