Stel je persoonlijke vraag #32

Ik zeg altijd dat als ik kinderen krijg absoluut niet het sinterklaasfeest met ze ga vieren. Ik krijg dan als reactie altijd dat je dat toch wel gaat doen zodra je een kind hebt. I.v.m school en alles (als ze in Nederland opgroeien he).

Vier jij sinterklaas met je kind?

• Ja
  • Heb geen kind
  • Nee

0 stemmers

1 like

Hebben jullie dit jaar meer tweedehands kleding gekocht ipv nieuwe kleding?

• Ja
  • Ongeveer evenveel tweedehands als nieuw
  • Nee

0 stemmers

Waarom kopen jullie tweedehands kleding?

• Het is leuk
  • Het is goedkoper
  • Vanwege het milieu/fast fashion
  • Omdat Vinted verslavend is
  • Je vindt aparte kledingstukken die niet iedereen heeft
  • Ik heb niet echt een reden

0 stemmers

1 like

Vanwege dit allemaal

1 like

@Calypso Ik heb hem ff aangepast

2 likes

Nee, maar dat komt omdat hij 9 maanden oud is en het toch nog niet meekrijgt.

1 like

(Hypothetisch) Dit systeem wordt volgend jaar ook ingevoerd in Nederland. Wat zou je daarvan vinden?

• Slecht/kut/niet fijn
  • Eigenlijk wel goed
  • Weet ik niet
  • Neutraal

0 stemmers

En denk jij dat het mogelijk is dat we voor 2030 een soortgelijk systeem hebben hier?

• Nee zeker niet, komt hier nooit
  • Nee, misschien wel na 2030 ooit
  • Weet ik echt niet
  • Ja zou ik best voor me kunnen zien

0 stemmers

Met de AVG is dit onmogelijk. Dus dan moeten ze die eerst intrekken en dat zie ik de komende paar jaar niet gebeuren.

1 like

Slecht omdat de mensen die niet expres hun belasting betalen dan de dupe zijn. En de mensen die bijv rellen in rotterdam er altijd op een of andere manier onderuit komen.

Wat een hels idee is dat. Ik krijg ook altijd van die game poppetjes vibes. Een balkje wat leeg loopt of weer voller wordt. Dat iedereen dat dan ziet als je ergens loopt. Brr.

3 likes
  • Ja
  • Nee
  • Heb nooit leren fietsen

0 stemmers

Herinner jij je het moment waarop je leerde fietsen?

Niet het exacte moment, wel het kleine trauma dat mijn vader deed alsof hij de fiets bij de bagagedrager vasthad maar dat eigenlijk niet zo was.

6 likes

Waarom denk je dit? Ik denk dat mensen met een strafblad er behoorlijk karig vanaf komen met een sociaal kredietsysteem.
Bovendien als het gaat om een sociaal kredietsysteem vind ik dat er niet geïnsinueerd moet worden dat sommige mensen dat dan wel zouden ‘verdienen’, maar zij vanwege de inrichting van het systeem niet getroffen worden. Zo’n systeem moet er imo gewoon niet komen, voor iedereen niet.

Ja maar mn kind weet nog niet eens wie ik ben. Dus ik verwacht er niet al te veel van :face_with_monocle:

3 likes

Dit was even heel overdreven. Maar ik denk dat er met zon systeem juist de verkeerde mensen de dupe worden. Mensen die door het normale systeem van nu al meer ellende meemaken dan zou moeten.

Je weet nooit waarom iemand zich even als een klootzak gedraagd daar kan vanalles achter zitten. Ik vind niet dat de overheid zich daar mee moet gaan bemoeien haha.

3 likes

Haha nee ik dacht oprecht dat het serieus was, vandaar de vraag.

1 like

Top Snake Names

• Medusa.
  • Naga or Nagini.
  • Noodles.
  • Severus.
  • Slider.
  • Slinky.
  • Slithers.
  • Slytherin.

Sorry Slytherin, je komt er bij ons niet in. :grinning_face_with_smiling_eyes: En Noodles laten we ook maar zitten.

Voor de mensen die als tiener in een kleine stad of een dorp hebben gewoond ging jij toen wel eens naar een lokaal poppodium?

• ja
  • nee
  • geen idee
  • Ik wil stemmen maar woonde in een grote stad
  • mijn dorp / kleine stad had geen eigen poppodium

0 stemmers

Wat voor evenementen bezocht je daar?

• dansavond(en)
  • optredens
  • workshops / wekelijks iets (bijv. figuurzaagclub)
  • activiteiten die vanuit school werden georganiseerd
  • andere culturele activiteiten
  • jaarlijks popfestival
  • anders

0 stemmers

1 like

Maaar je noemt je kind eigenlijk naar de slang want de slang had eerder een naam

1 like

Nou ja zeg, de enige top snake name is natuurlijk Sir Hiss

GrossAnchoredAsianporcupine-max-1mb1

Wat wil je met een naamgever met een cape, slis en een spleetje tussen zijn tanden :sunglasses:

9 likes

Jaaa ik ging heel graag naar het poppodium bij mij in de stad. We hadden er vaak optredens van vrienden die in een bandje speelden, of gingen zelf optreden via middelbare school of de muziekschool. En dansavonden (drum&bass feestjes waren toen the bomb) inderdaad

1 like

Ja waarom denken mensen die een baby krijgen sowieso een alleenrecht te hebben op hun babynaam?

Vriendin van me had haar dochter een naam gegeven die enigszins leek op de naam van de zoon van een neef die een paar weken geleden geboren was. Dus iets als Carla en Carlos bijv (niet de echte namen obviously). Kreeg ze echt de volle lading. Eh het is niet eens dezelfde naam joh :sweat_smile:

5 likes